Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Kritika TV serije: Wednesday – Zabavni stilizirani spin off gothic i komičnog horora Obitelji Adams

Prema prvim rezultatima gledanosti mjereno po satima provedenim pred TV ekranom, Netflix nekoliko dana po premijeri proglašava "Wednesday' novi hit serijal i skidanje 'Stranger Thingsa' i 'Squid Gamea' s trona najgledanije TV serije svih vremena. Nije bez razloga

Ulazak u svijet mašte Tima Burtona tokom devedesetih je značilo upoznavanje puno darkerski mračnih, ali duhovitih i rubno hororičnih likova. Uz sve škaraste varijacije i inkarnacije Johnnyja Deppa jedan od hit pogodaka bila je remake ekranizacija avantura čudovišne “Adams Family”. U režiji Barryja Sonnenfleda dva su dugometražna filma pobrala blockbuster status i ovacije na tragu burtonovštine jer je Tim odbio režiju zbog kreativnih nesuglasica s producentima. Ne spominje mu se ime zalud jer je nakon spomenutih filmova planirao raditi animirani stop motion film na bazi praćenja avantura Adamsovih, ali se po putu zastalo sve do trena kad će Netflix premijerno predstaviti osmodjelni supernatural horor komični serijal baziran na liku Wednesday Adams (nekad Christina Ricci danas supersjajna Jenny Ortega).

Prema prvim rezultatima gledanosti mjereno po satima provedenim pred TV ekranom, Netflix nekoliko dana po premijeri proglašava “Wednesday” novi hit serijal i skidanje “Stranger Thingsa” i “Squid Gamea” s trona najgledanije TV serije svih vremena. Nije bez razloga.

Odskakanje od politički korektnih trendova

“Wednesday” je iznimno zaigrani i zabavni new gotic TV serijal, kreiran po ukusima publike novog milenija, atmosferski potpuno korijenski usmjeren u prošlost. Iako oživljava omiljene TV karaktere u novom ruhu (Morticia, Fester, Gomez, ruka), odskačući od trendova političke korektnosti i po slojevima maštovitosti, zalazi u teren miksanja Harryja Pottera jednako kao i X Menova, najveći dio šarma i uvjerljivosti otpada na savršenu Jenny Ortegu u tumačenju naslovne Wednesday.

Njen odlazak u Nevermore akademiju za učenike s nadnaravnim moćima, nakon što je izbačena iz klasične srednje škole jer je pustila pirane u bazen gdje su bully dječaci trenirali vaterpolo, pokreće paralelno nekoliko linija zbivanja vezanih za Srijedku – od otkrivanja prvih simpatija i potencijalnih ljubavi do razvoja njenog neprilagođenog i buntovnog karaktera koji je uvijek bio bliži fanovima Sisters Of Mercy i The Cure ili pak Billie Eilish nego Britney Spears i Taylor Swift, pa do uloge u rješavanju misterioznog ubojstva.

Uz potpuno novu galeriju karaktera s kojima se susreće na Nevermore akademiji uspjeh serije bazira se na dobroj kombinatorici nekoliko elemenata koji su i ranije inkarnacije TV serijala ili filmova činile toliko omiljene među publikom. Odskakanje od politički korektnih trendova, fokusiranost na vizualno i dramaturški zgodno raspisane karaktere, scenarističke dosjetke nikad ne postaju žrtvama specijalnih efekata, dinamične montaže prate jednako takve pokrete kamerama – odigrale su dobitnu kombinaciju trenutno još uvijek popularnih pomirenja fantasy i supernatural elemenata sa svojim “starinskim” predloškom.