Subota, 23 ožujka, 2024

Sweet Tooth: Rogati dječak koji nas tjera da držimo širom otvorene – uši

Čak i nakon što se Gus suoči s velikim, zastrašujućim vanjskim svijetom, stvari ne postaju mračne; ovo nije vrsta postapokaliptičnog svijeta prepunom odbačenih tijela i užasnih čudovišta. To je naš svijet, samo malo tiši i zeleniji. I s nekoliko lutajućih bandi

Glavni lik Netflixove nove serije Sweet Tooth, temeljene na stripu Jeffa Lemirea, dječak je koji se bori za opstanak u svijetu u kojem vlada pandemija. No, dok u svijetu oko njega vlada kaos, Gus, kojeg glumi Christian Convery, drži širom otvorene uši.



Uši mu se iskrive – doslovno – ako čuje za jabuke od čokolade ili bombone, a gotovo naivno vjeruje ljudima kojima ne treba uvijek vjerovati. U vrijeme kada slušamo i gledamo postapokaliptičke priče o tome koliko čovječanstvo može postati mračno, Gus i njegova priča nude nešto osvježavajuće: nadu.

Hibri ljudi i životinja u glavni likovi

Većina događaja već je poznata i viđena u ovakvom stilu serija i filmova. Pandemija je uzrokovala smrt većem dijelu ljudske rase, a oni koji su preživjeli pokušavaju obnoviti nešto nalik na društvo, neki prisilnim putem, a drugi okupljanjem zajednice. Ono što Sweet Tooth razlikuje jesu bića koja se nazivaju hibridi: mješavine ljudi i životinja koji su se prvi put pojavili (rođene od ljudskih roditelja) u isto vrijeme kad su “bolesnici”, kako ih nazivaju, počeli ubijati ljude. 

Gus ne zna puno o tome što se događa. Na početku serije dijete koje je hibrid jelena, živi u izoliranoj kabini s ocem, koji ga uči onome što treba znati da bi preživio. Gus je prisiljen naučiti niz pravila – uglavnom uključuju bježanje od opasnosti i šutnju – dok ga tata uči kako popravljati stvari, voditi farmu, pa čak i čitati ručno izrađene verzije klasičnih knjiga koje prepisuje iz sjećanja. Gus vjeruje da svijet izvan njihovog podjeda proždire vatra. Zbog ovoga nikada ne bi smio ići dalje od ograde koja ih okružuje. Ali, iz razloga koje nećemo otkriti (ali ih vjerojatno možete pretpostaviti), Gus na kraju napušta imanje i putuje s krupnim čovjekom poznatim kao Veliki čovjek (Nonso Anozie) u potrazi za majkom koju zapravo nikada nije upoznao.

Ovo nije priča o postapokaliptičnom svijetu prepunom čudovišta

Na početku se čini da serija ne prikazuje preveliku zabrinutost zbog misterijskih bolesti, hibrida ili načina na koje se te dvije stvari povezuju. Postoji sporedna priča koja uključuje problematičnog liječnika koja kasnije postaje važnija, ali u prvih nekoliko epizoda serija gotovo u cijelosti govori o Gusu. Prvo, njegov život kod kuće gotovo je idiličan, rođendane slavi s novim knjigama i ručno izrađenim plišanima. Atmosfera je topla, s prikazom drvenih kabina i kamina, ali i s nagovještajem opasnosti koja vreba u pozadini. (Izvršna producentica Amanda Burrell prethodno je estetiku serije opisala kao “distopiju iz knjige priča”.) Čak i nakon što se suoči s velikim, zastrašujućim vanjskim svijetom, stvari ne postaju mračne; ovo nije vrsta postapokaliptičnog svijeta prepunom odbačenih tijela i užasnih čudovišta. To je naš svijet, samo malo tiši i zeleniji. I s nekoliko lutajućih bandi.

Gus je nositelj priče

Ipak, nije samo estetika ono što show čini primamljivim. To je sam Gus. On je tako slatko  dijete da se rastopite dok ga gledate. Čak i kad stvari postanu mračne – a hoće – zadržava osjećaj optimizma koji je rijedak za ovakvu priču. Ono što je posebno je to što možemo vidjeti njegovo raspoloženje; Gus je uglavnom čovjek, ali, kao što je već spomenuto, ima rogove i uši jelena. Dakle, kad se osjeća tužno ili uzbuđeno, uši će mu se uspraviti ili položiti ovisno o njegovom emocionalnom stanju.

Gus je topla osoba, a to je vrlo važno za priču, jer Sweet Tooth na kraju otkriva svoju tamniju stranu. Nakon nekoliko epizoda, slojevi se počinju guliti, otkrivajući stvari poput militariziranih snaga koje gomilaju zalihe te prakticiraju sustavni lov i iskorištavanje hibridne djece i dobronamjerne liječnike koji će učiniti sve, bez obzira koliko to grozno bilo, da pronađu lijek za virus. Ali postoje i druge organizacije, poput zoološkog vrta koji je pretvoren u hibridno utočište i gdje žive vojske bez nadzora odraslih.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Sweet Tooth (@sweettoothnetflix)

Prva polovica sezone je jedinstvena

Problem koji ova serija ime jest to što je većina toga nagurana u drugu polovicu sezone od osam epizoda, što mijenja ritam. Sweet Tooth polako prelazi iz priče koja se fokusira na likovima i trenucima, u brzu radnju koja objašnjava mnoge misterije bolesti, hibrida i Gusova podrijetla. Sezona također završava cliffhangerom koji ostavlja gledatelje u neizvjesnoti.

Sweet Tooth je odlična serija ako tražite nešto za opuštanje. Postapokaliptični prikazi su toliko ujednačeni da su u ovom trenutku gotovo generički; mračni, sivi svjetovi isprekidani krvlju i i povremenim zombijima. Sweet Tooth uspijeva stvoriti svoj vlastiti prostor, koji je nevjerojatno privlačan. Bilo bi super da se taj osjećaj uspio zadržati do kraja, jer kad se serija pretvori u misterij i akciju, gubi velik dio onoga što je čini jedinstvenom – ali barem je Gus još uvijek tu da vam izmami osmijeh na lice koliko je sladak.

Naslovna fotografija Kirsty Griffin/Netflix

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime