Srijeda, 24 veljače, 2021

Mundus – najpametnija hrvatska društvena igra osvaja i strano tržište

Četiri mlada poduzetnika osmislila su igru kojom su pokazali da mobitel može biti samo alat, a ne jedino mjesto druženja i socijalizacije. Njihova društvena igra Mundus izvrstan je pokazatelj kako se spajaju tehnologija, mobiteli i videoigre, ali i društvene igre, zabava i kvalitetna socijalizacija uz igru

Prošle godine smo vjerojatno više nego ikad u životu igrali društvene igre i usavršili se u njima. No, isto tako vjerujemo kako se često dogodilo da vam neka igra dosadi nakon što ste je igrali dulje vrijeme, zar ne?

To nije slučaj s Mundusom, najpametnijom društvenom igrom s hrvatskim potpisom, kojoj mnogi predviđaju i velik uspjeh na stranom tržištu. Igra spaja dvije stvari bez kojih danas ne možemo zamisliti život – tehnologiju i druženje.

Društvena igra Mundus imala je i svoje ‘pretke’

Možda su vam poznate igre ‘Zabavan put Hrvatske’ i ‘Svijet na dlanu’? Upravo iz njih je nastao Mundus, najpametnija društvena igra u Hrvatskoj, za čiji su nastanak zaslužna četiri mladića, studenta FER-a u Zagrebu. Fran Zekan, Filip Hercig, Matija Fućek i Luka Dumančić radili su na različitim projektima unutar drugih tvrtki i start-upova u Hrvatskoj. Odmah u početku stvaranja vlastite tvrtke podijeli su se na 4 glavne djelatnosti na projektu (programiranje, dizajn, hardver i biznis).
“Inicijalna ideja iza ‘Zabavnog puta Hrvatske’ i ‘Svijeta na dlanu’ bila je kreirati Trivija društvenu igru, igru u kojoj se odgovara na pitanja, s tematikom o Hrvatskoj, a kasnije i o svijetu. S obzirom da, jednom kada igrači prođu sve kartice i nauče sva pitanja, igra postane dosadna, odlučili smo Trivija društvenu igru spojiti s mobitelom i ponuditi pitanja koja je moguće osvježavati redovito – kako bi se igra mogla dugo godina igrati, a da ne postane dosadna. U jednom trenutku odlučili smo podići igru za jednu razinu – ne samo da igrači mogu birati pitanja koja žele u igri, već mogu birati i samu igru. Tako je nastao Mundus. Platforma za društvene igre na kojoj, uz pomoć mobitela, igrači mogu igrati neku od velikog broja društvenih igri. Naš cilj je da kroz redovite nadogradnje mobilne aplikacije igrači uvijek imaju nešto za igrati te da im Mundus uvijek bude zabavan!”, objašnjava Luka Dumančić.

Društvena igra koja se (stalno) razvija i nikad nije dosadna!

Mundus je, dakle, društvena igra za čije su igranje potrebni ploča i aplikacija na mobitelu. Na aplikaciji se, pak, nalazi više igara pa ona služi kao neka vrsta platforme s raznim mogućnostima. Kako se razvijaju nove igre tako će biti dostupne na aplikaciji. Ploča se sastoji od 16 polja sa svjetlima i senzorima, uz figurice i 5 gumbića u svakom kutu. Igra ima dosta sličnosti s poznatom igrom ‘Čovječe, ne ljuti se’, ali je ipak znatno naprednija verzija.
Prvi prototip Mundusa napravili su kao drvenu verziju i aplikacije s bazom pitanja koju su predstavili na INOVA Osijek 2017. godine. Tijekom sljedeće godine projekt su predstavljali na drugim sajmovima i startup događajima, a početkom 2019. započeli su s prvom većom proizvodnjom. Tada su odlučili isporučiti Mundus ploče u 50-ak škola u Hrvatskoj i Sloveniji, a škole su ih koristile u edukativne svrhe.
“Ideja iza edukacije kroz Mundus je da profesori kreiraju sadržaj (pitanja) ili koriste naša pitanja, te nakon igre imaju uvid u pitanja koja su učenici najbolje i najlošije znali. S jedne strane učenici misle da se igraju, a s druge strane profesor dobija uvid u teme koje treba dodatno pojasniti na predavanju. U tom trenutku smo uvidjeli potencijal Mundusa za edukativne svrhe, no na kraju smo se odlučili za zabavnu platformu za društvene igre koju bi koristili ‘casual board gameri’ i roditelji koji žele približiti društvene igre svojoj djeci na ‘cool’ način”, priča Luka.

Igra vas sama vodi i samo je potrebna instalacija aplikacije

S Mundusom nema varanja i čitanja pravila sat vremena, igra sama kroz sve vodi i samo je potrebna instalacija aplikacije. Ovakav način igranja društvenih igara ‘sačuvat’ će mnoga prijateljstva!
“Igra se odabire unutar aplikacije, a proces postavljanja objašnjen je grafikama i jednostavnim procesom. Tako igrači mogu zaigrati što prije, bez da gube vrijeme na proučavanje pravila i postavljanje igre. Sami igrači nemaju previše interakcije s mobitelom, već s fizičkom pločom. Naime, sama ideja Mundusa nije razvijanje još jedne mobilne igrice, već prave društvene igre koja koristi mobitel samo kao alat. Želimo pokazati da je mobitel alat, a ne jedino mjesto druženja i socijalizacije kao što je postao. Mi u Mundusu volimo društvene igre i smatramo da su puno bolji način socijalizacije od igranja video-igrica ili društvenih mreža. Želimo svima ponuditi alternativu, nešto što spaja i tehnologiju, mobitele i video-igre, ali i društvene igre, zabavu i kvalitetnu socijalizaciju uz igru, ispričao nam je Luka.

Nijedna druga igra ne nudi toliku raznolikost u igri

Mundus je, dakle, prvo bio Zabavan put Hrvatske i Trivia kviz o gradovima u Hrvatskoj, zatim je uslijedio Svijet na dlanu u kojem su uspjeli digitalizirati pitanja i spojiti ih s aplikacijom. Cijelo vrijeme se igra povezivala s Triviom i pitanjima, ali Mundus sadrži i druge vrste igara: uz Triviu u kojoj se odgovara na pitanja, dostupna je i strateška igra Versus u kojoj je cilj nadmudriti protivnika donošenjem brzih odluka. Uz njih Mundus sadrži i igru Party Games koja je idealna za podizanje atmosfere i zabavu do ranih jutarnjih sati. Upravo u činjenici da je Mundus spoj znanja i zabave – ta ga raznolikost u igri razlikuje od ostalih na tržištu.
Sve nove igre bit će dostupne besplatno kroz nove verzije aplikacije a neće trebati kupovati novu ploču. Dečki nam objašnjavaju kako imaju i puno novih igara u nastajanju a planiraju ih objavljivati u redovitim ciklusima kako bi njihovi stari korisnici uvijek imali nove igre.
Luka posebno, stoga, ističe jednu od novih igri koja će biti u aplikaciji kroz mjesec dana.
“Mundopolis je igra za 2 do 4 igrača u kojoj graditelji putuju gradom i vode svoju tvrtku u prestižnu pobjedu. Igrači grade zgrade na slobodnim poljima i gradskim trgovima kako bi ispunili tajne zadatke i time stječu prestiž. Pobjeđuje, naravno, najprestižniji igrač”, otkriva nam. 

Razne nagrade i izlazak na strano tržište

S obzirom na porast broja različitih startup natjecanje, uspjeli su osvojiti brojne nagrade, od kojih posebno ističu GoodGame Liftoff 2018. nakon koje su dobili sredstva i mentorstvo. A to im je omogućilo da razviju proizvod i organiziraju prvu proizvodnju i prodaju.
“Druga nagrada koju bih istaknuo jest Zagreb Connect 2019. godine koji nas je dodatno pogurao s financijske strane, ali i mentorske. Nakon ove nagrade odlučili smo krenuti u smjeru Kickstartera i izlasku na strana tržišta, a novac smo uložili u daljnji razvoj proizvodnje i izrade novih igri za platformu”, s ponosom nam priča naš suguvornik.
Upravo im je pandemija kroonavirusa omogućila da s jedne strane privedu Kickstarter kampanju uspješnom kraju, no s druge strane prekinula je projekt u nastavi pa nisu mogli niti dobiti feedback od samih profesora. 

Odabrano

Budi sebičan – volontiraj! I svijet će biti bolje mjesto za život…

Puno je razloga zašto netko volontira, no svima je zajedničko to da im nagrada nikad nije novac, nego zadovoljstvo da nekome mogu darovati svoje vrijeme, znanje i sposobnosti kako bi svijet oko sebe učinili boljim mjestom za život. Sve te univerzalne životne vrijednosti dijeli i Klub volontera HT Grupe na čelu s Nives Fakin

Crveni nosovi klaunovidoktori: I najbolesnijima vraćaju osmijeh i nadu

Crveni nosovi klaunovidoktori ove godine slave 10 godina djelovanja u Hrvatskoj. Razveseljavaju djecu i tjeraju strah, roditeljima osiguravaju trenutke predaha, a u domove za starije osobe unose pjesmu! Kako su se prilagodili pandemiji i zašto, unatoč teškim vremenima ne prestaju smišljati nove projekte otkrio nam je njihov umjetnički direktor Nikola Dabac

Branka Ilakovac: U Hrvatskoj godišnje bacimo više od 380.000 tona hrane!

Znate li da se u Hrvatskoj po osobi na razini kućanstva godišnje baci 75 kilograma hrane? Istina je da je to nešto manje od europskog prosjeka koji iznosi 92 kilograma po osobi, no činjenica je da su kod nas kućanstva dominantniji proizvođač otpada od hrane od ostalih sektora.

Duška Nešić: Kostimografkinja koja stoji iza najvećih svjetskih blockbustera

Dubrovkinja Duška Nešić iznimno je cijenjena u svjetskoj filmskoj industriji, a za Mixer.hr otkriva kako je bilo raditi na megapopularnim svjetskim filmskim produkcijama Game of Thrones, Star Wars, Fan (Bollywood), Robin Hood, Knightfall, The Dark Tower, Bliss, Oslo...

Povezano

Ivana Validžić: Zaposlenici će sve više sami odlučivati kad će raditi od kuće, a kad iz ureda

Ivana Validžić dugi je niz godina provela kao menadžerica i voditeljica razvoja u renomiranoj zagrebačkoj agenciji za dizajn i arhitekturu, ali je upravo u doba pandemije odlučila promijeniti posao i zagrebačku adresu zamijeniti manjom sredinom te preseliti u Čakovec - kao voditeljice marketinga tvrtke Sobočan

Aduti iz rukava: 10 načina kako da ‘rasturite’ online razgovor za posao

Ako ste trenutno u potrazi za poslom, velika je vjerojatnost da se intervju neće dogoditi licem u lice. Umjesto toga, većina tvrtki komunicira preko Skype, Zoom ili Microsoft aplikacija, kako bi se sastali i procijenili potencijalne kandidate. Pa kako osigurati da i dalje ostavljate dobar dojam?

Daruvar kao New York: Obišao 6 kontitenata i vratio se kući da stvori koktel carstvo

Denis Vlahovac prvi je put probao pravi koktel prije pet godina u koktel baru 'Employees only' u New Yorku. Nakon 12 godina vratio se u Daruvar i otvorio agenciju koja se bavi educiranjem ugostitelja, ali i gostiju kojima će pokazati kako se rade najbolji kokteli

Kako je pandemija oblikovala buduće trendove na radnom mjestu 

‘Virtualne vožnje’, umor od zoom-a i prekomjerni/cjelodnevni rad samo su neki od trendova koji su se razvili tijekom 2020. godine. Antropolog Dave Cook napominje kako je od vitalne važnosti da 2021. oblikujemo ugodniju i bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime