Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Obitelj Karlić: prvi na svijetu stvorili gin i čokoladni namaz s tartufima!

Kad se u svijetu visoke gastronomije spominju tartufi, ime obitelji Karlić, iz malog mjesta Paladini pokraj Buzeta, izgovara se s velikim poštovanjem; jer osim što njihove tartufe traže diljem svijeta, oni su i pravi pioniri tartufarske scene - njihov gin i čokoladni namaz jedini su takvi na svijetu i na njih možemo biti svi ponosni

Ivana Karlić iz malog mjesta Paladini pokraj Buzeta treća je generacija u svojoj obitelji koja se bavi tartufima. Uz tartufe je odrasla, slušajući svakodnevno priče o djedu Ivanu Rašpoliću – koji je još prije 40-ak godina počeo prvi u selu tražiti tartufe i otkupljivati ih od lokalnih tartufara.

Uz njega je često trčkarala malena Radmila i pažljivo slušala savjete svoga oca – gdje, kako i kada tražiti delikatesu po kojoj je istarski kraj, odnosno područje oko Buzeta, poznato širom svijeta. Ovdje, naime, rastu jedni od najboljih tartufa na svijetu.
Logično je da je Ivana naslijedila ljubav prema tartufima, prvo od djeda, a potom i od majke Radmile – jedne od prvih žena koja je krenula tartufarskim stopama, rušeći predrasude kako to ‘nije posao za jednu ženu’!

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

40 godina tradicije i tri generacije tartufara
“U inat pričama kako je ženi mjesto u kuhinji, moja je majka napustila posao koji je radila i posvetila se traženju tartufa. Kada je upoznala moga oca, Gorana Karlića, zajedno su osnovali tvrtku pod nazivom GIR – Goran i Radmila, koja sada nosi obiteljsko prezime Karlić tartufi. Iza naše obitelji je već 40-ogodišnja tradicija, a moj brat Ivan i ja smo treća generacija tartufara. Generacijski je to jedna od najdužih priča o tartufima na ovom području i na to smo iznimno ponosni. Tradiciju ćemo sigurno nastaviti i dalje jer se i Ivan i ja u budućnosti vidimo u ovom poslu”, priča nam ponosna Ivana.

S pažnjom nas podučava kako postoje crni i bijeli tartufi i kako ne rastu na istoj lokaciji. Oni, naime, predstavljaju podzemnu gljivu koja raste u simbiozi s drvećem, najčešće hrastom i lješnjakom. Crni tartuf raste na brežuljkastim područjima, dok bijeli raste u nizinama. Razlikuju se kako izgledom, tako i mirisom. Zanimalo nas je koje je lakše pronaći, crne ili bijele?
“Crne tartufe je lakše pronaći, ima ih u većoj količini i nisu toliko rijetki. Rastu više u ‘grupicama’, odnosno kada se pronađe jedan – u istoj rupi ili u neposrednoj blizini – može ih se pronaći još. Ne često, ali se zna dogoditi. Bijeli tartufi rastu zasebno, sami po sebi su rjeđi, pa ih je i teže pronaći i gotovo ih nikada nije više u skupini”, objašnjava naša sugovornica.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

Bijeli tartuf raste samo u Hrvatskoj i u Italiji!
Dodaje još i to kako sezona crnog tartufa traje cijelu godinu, dok sezona bijelog tartufa traje samo od rujna do siječnja.
“Možda niste znali, ali bijeli tartuf raste samo u dvije zemlje na svijetu – u Hrvatskoj i u Italiji! Dakle, nigdje drugdje se ne može pronaći skupocjeni bijeli tartuf – Tuber magnatum pico. Mislim da bi Hrvati na to trebali biti puno više ponosni nego što jesu”, s osmijehom nam kazuje mlada nasljednica poznate istarske loze tartufara.
U ponudi Karlić tartufa nalaze se razni proizvodi od tartufa. Pa tako i Truffelle, čokoladni namazi od bijelog i crnog tartufa, s okusom, kunu se mnogi koji su ga probali, boljim i od najpoznatijih čokoladnih namaza na svijetu.

“Imamo veliku paletu proizvoda od tartufa, njih više od 50. Tu su razne varijacije; od namaza s bijelim tartufom za tjestenine, za meso, umake za salate, Aceto balsamico, maslinovo ulje i maslac. No, ono što nas izdvaja od drugih proizvođača tartufa to je naša Truffella. Truffella je prvi čokoladni namaz na svijetu s tartufom, a kreirana je prije četiri godine. Time smo postali pioniri i spojili nespojivo. Taj proizvod je toliko popularan da se prodaje po cijelom svijetu, a okus je čaroban jer se radi od belgijske čokolade. U ponudi imamo crnu i bijelu Truffellu. Crna Truffella u sebi ima tamnu belgijsku čokoladu i tartuf, a bijela Truffella se sastoji od bijele čokolade, pjenušca i vrhunskog tartufa”, pojašnjava Ivana.
Ne čudi nas stoga da Karlić tartufi redovito putuju u više od 40 zemalja svijeta. Preko web shopa njihovi su proizvodi dostupni tijekom cijele godine, a moguća je i narudžba svježih tartufa. Proizvode je najlakše slati po Europi, ali zbog potražnje stižu i na adrese u SAD-u, Japanu i ostatku svijeta.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

Zašto su cure najbolji tartufari?
Poznato je kako su psi najbolji tragači za tartufima, a obitelj Karlić ih ima čak 9! Zanimalo nas je imaju li u obitelji miljenicu te postoji li pasmina koja se pokazala najboljom u traženju ove vrijedne delicije?
“Nikako ne bi mogla izdvojiti najdražu curu, ali naš najstariji pas Lela je najbolji tartufar kojeg imamo. Iako ima loš sluh i vid, bolje od ostalih cura pronalazi tartufe. Inače svi naši psi su cure, jer su one puno koncentriranije i poslušnije u poslu. Jer, kao i u ljudskom svijetu, dečki kada vide curu gube koncentraciju i prestaju s poslom. Pasmina koja se definitivno izdvaja od ostalih je Lagotto Romagnolo, to je pas podrijetlom iz Italije. Vodeni su psi, a zbog svoje inteligencije, smirenosti i poslušnosti idealni su za dresiranje. Imaju istančan njuh, iako dokazano je da svaki pas može postati tartufar uz pravilan trening”, otkriva Ivana.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

Kada je riječ o tartufima ova je obitelj ostvarila pionirske pothvate. Njihov gin s tartufima osvojio je najcjenjenije nagrade i prvi je takav na svijetu!
“Kruna naših proizvoda je gin s tartufima. Moj brat ga je kreirao s prijateljima iz Destilerije Aure. Ivan je, naime, godinama razmišljao o tome. Uvijek je htio poseban proizvod s tartufom, a kao veliki kolekcionar vina, koji voli kvalitetan i dobar alkohol, odlučio se za gin. Odabrao ga je i zbog njegove velike popularnosti u svijetu. Bilo je u igri i drugih alkohola, ali je gin prevagnuo jer u njemu ne prevladavaju oštri okusi, kao primjerice u konjaku, i zato jer se dobro ‘ljubi’ s bijelim tartufom. Inače, bijeli tartuf je intenzivniji i zato bolje ide u toj kombinaciji od crnog. Crni tartuf je zato bolji u kombinaciji s blažim namirnicama, poput sira i čokolade. Lani smo lansirali prvu limitiranu seriju u 222 primjeraka i zbog velike potražnje ove godine je ponovo proizveden, no u više primjeraka. Ovo je jedinstveni gin, koji je teško proizvesti, radi se o miceliranom bijelom tartufu i to je prvi takav proizvod koji u sebi ima pravi tartuf. Postoji gin s crnom tartufom, on u sebi sadrži aromu, ali ne pravi tartuf”
, s ponosom nam objašnjava Ivana.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

Posebna atrakcija – lov na tartufe u šumi uz pse
Kako bi život tartufara što više približili svojim gostima, obitelj je, točnije mama Radmila, osmislila i posebnu atrakciju – lov na tartufe u šumi uz pse. Moramo li reći da su gosti oduševljeni mogućnošću da iskuse jedan dan u životu tartufara.
“Lov na tartufe ideja je moje mame i na to smo jako ponosni, također. Prva u Hrvatskoj je počela s takvim turama, na ideju jednog svog prijatelja. U početku je ipak dvojila tko bi išao u šumu satima tražiti tartufe i usput se uprljati od glave do pete, no jednom kad se odlučila ideja je naišla na opće oduševljenje. Svake godine ulažemo nešto novo u turu i do sad je doista postala prava atrakcija! Počinje pričom o tartufima i našoj povijesti, potom slijedi edukacijski ručak gdje goste učimo kako se čiste i kuhaju tartufi, a za kraj – svi odlaze u šumu tražiti tartufe uz pse i lovca. Također, posadili smo i prvu plantažu crnog tartufa u Hrvatskoj, tako da gosti mogu iskusiti kako izgleda pravo traženje tartufa i osjetiti njegove čari”, priča Ivana Karlić.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Karlić tartufi (@karlictartufi)

Da bi postigli i održali uspješno poslovanje, obitelj svaki dan, po nekoliko puta, odlazi u šumu tražiti ove cijenjenu delikatesu. Osim toga, odlazak u šumu je i izvrsna psihoterapija pa svi rado ‘bježe’ na svakodnevnu dozu opuštanja. Na nju su svi gosti dobrodošli, a mogu i besplatno kušati sve Karlić proizvode, čuti obiteljsku priču i družiti se s psima – i to sve bez unaprijed dogovorene ture i termina!

Pročitajte još...

Ana Petričić Gojanović: upoznajte ‘mama-matu’ u PR industriji

Simbolično, ove godine agencija PRiredba slavi 13 godina, a u nikad izazovnijoj godini za cijelu branšu, njezina vlasnica Ana Petričić Gojanović i njezin vrijedni tim objašnjavaju koje poslovne vizije i vrijednosti sada dolaze do izražaja - više nego ikad

Andreja Hlupić: I produktivan konflikt važan je za dobru atmosferu na poslu

Poslovna neslaganja, nezadovoljstva pa čak i sukobi, sastavni su dio poslovnog života. Najgore je biti rezigniran, a ne preuzimati odgovornost. Produktivno rješavanje konflikta korisna je vještina u čemu nam može biti koristan psihološki alat 4 sobe promjene koji se bavi upravo time da prepoznamo trenutak kad smo izgubili zadovoljstvo u poslovnom okruženju

Dragana Dilparić: Svijet ekskluzivne kozmetike radije je zamijenila – kuhačom!

Dragana Dilparić čak je 25 godina bila brend menadžerica luksuznog brenda kozmetike Clarins pa ipak, na čuđenje svake žene - nije mogla sebe zamisliti da to radi cijeli život. Shvativši kako je više ispunjava kada nekoga dobro nahrani prekvalificirala se za zvanje ? slastičarke i otvorila jednu od najotkačenijih kavana u gradu - Darling & Shegrts

Vuk s Velebita: Kako sam preživio 50 dana sam u planini, bez igdje ikoga…

Možete li zamisliti da u jednom trenutku skupite sve što imate i 'preko noći' zapalite u planinu...? Upravo je to učinio Pero Ćurković dan nakon zagrebačkog potresa. Na vrletima Velebita ostao je gotovo tri mjeseca, uglavnom sam i okružen ćudima prirode, ali ih je prigrlio kao svoj dom. Bilo je to vrijeme preispitivanje i sebe i životnih odabira, ali i shvaćanje onoga što je (i jedino) doista bitno u životu!

Povezano

Tomislav Pokrajčić (JelTom): Na međunarodnom tržištu dobijemo zlato, a u RH nas odbiju bez točnog objašnjenja!

Tomislav Pokrajčić, suvlasnik i direktor tvrtke Jel Tom, koju je osnovao njegov otac, poznati inovator Frano Pokrajčić, otkriva kako je njihova tvrtka postala poznata po višestruko nagrađivanim inovacijama, od izuma Razbijača valova preko mobilne Box barijere koja služi za zaštitu od poplava

Mirna Bučević (Producentice): Voljela bih snimiti dugometražni film!

Naša je industrija nepredvidiva i prevrtljiva tako da se u pandemiji zapravo nije dogodilo ništa što nam se ne može dogoditi i inače. Ne mislim će dobar val trajati vječno, ali to nije razlog da ga ne zajašemo, ističe producentica Mirna Bučević

Boris Barbir (Pine Studio): Naš ulog od 2,2 milijuna kuna isplatio se u samo nekoliko dana

Suvlasnik Pine Studija Boris Barbir otkriva kako je njihov Escape Simulator 'rasturio' na gaming tržištu, na što su posebno ponosni, kako se igrica razvijala te kako je Pine Studio nastao doslovno u maloj garaži, a danas niže svjetske uspjehe i rekorde u gaming industriji

Holiday Stream & Shop: YouTube uskoro postaje shopping destinacija!

Od 15. do 22. studenoga održat će se tjedan streamova uživo na kojima će biti omogućene kupnje proizvoda nekih od najpopularnijih kreatora i robnih marki na platformi. Nudit će posebne proizvode i, naravno, cijene s popustima

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime