Četvrtak, 18 srpnja, 2024

Serum istine: Kako se ‘kemija’ koristi u definiranju kvalitete kozmetike – sasvim pogrešno

Kako je kemija, divna grana znanosti o svemu što nas okružuje, odjednom postala sinonim lošeg, zloglasnim obilježjem kojim se kozmetika puno prečesto etiketira? Kemija je dio svega što jesmo i što poznajemo, vidimo i osjećamo... Najrasprostranjenija kemikalija? Voda!

Svijet kozmetike nikad nije bio bogatiji različitim serumima, kremama, gelovima, pjenama; zanimljivim sastojcima, performativno vrhunskim formulacijama i obećanjima.
Proizvođači se u kreiranju, brendiranju i lansiranju svojih inovacija vode različitim načelima – tako imamo prirodnu kozmetiku, imamo i certificirano prirodnu kozmetiku, dostupne su i tzv. clean kremice. Tu su i proizvodi iz kućne radinosti, pa i oni konvencionalni. Koliko god bili različiti, jedno im je zajedničko – kemija.



Nije rezervirana samo za laboratorije i pokuse

Internet je super stvar. Pruža nam nevjerojatnu slobodu, vrelo informacija, poligon za isticanje iskustava i mišljenja. Međutim, u toj slobodi i obilju ključno je znati kako procesuirati informacije, a to nije uvijek slučaj.

I tako je kemija, divna grana znanosti o svemu što nas okružuje, odjednom postala sinonim lošeg, zloglasnim obilježjem kojim se kozmetika puno prečesto etiketira

No, krenimo ispočetka. Uzmimo za primjer uopćenu školsku definiciju koja kaže kako je kemija prirodna znanost o tvarima, njihovim svojstvima i promjenama, a bavi se kemijskim elementima, spojevima i međuodnosima. Koliko “zloglasnost” kemije kao vrijedne znanstvene discipline prelazi granice (što geografske, što logičke) ilustrira i činjenica da Američko društvo kemičara na svojoj web stranici ima zaseban članak naziva “Chemistry is Everywhere”. Navode što kemija zapravo jest i koliko je važna za poznavanje svijeta oko nas, i to ne nekog nama dalekog, bijelog i sterilnog, već obične svakodnevice. Kemija je dio svega što jesmo i što poznajemo, vidimo i osjećamo – ona je voda koju pijemo, ručak koji jedemo, boja kojom bojamo kosu, naš probavni proces, disanje, sinteza vitamina D. Najrasprostranjenija kemikalija? Voda!

Leave chemistry alone

Vratimo se na kozmetiku; primjerice, kreme za lice. Krema s prirodnim sastojcima može biti izuzetna, a može biti izuzetno loša. Isto vrijedi i za kremu sa sintetičkim sastojcima. Nekome može odgovarati prvo, nekome drugo. Osoba može živjeti u skladu s prirodom, na temelju toga donositi vlastite odluke i odabire, preferirati prirodnu kozmetiku naspram sintetičke ili konvencionalne.
Posebnu pažnju može usmjeravati na certificirano prirodnu kozmetiku koja je (još uvijek) prilično rijetka, ali jamči određene posebne kvalitete i strog standard izrade koji vrlo malo proizvođača može zajamčiti (primjer je Olivalova kolekcija Smilje kao prva u Hrvatskoj i regiji).

Dakle, ‘prirodno’ samo po sebi, pogotovo kad dolazi iz objektivno sumnjivih izvora, nužno ne znači i kvalitetnije ili bolje

Štošta je danas neprirodno pa nam itekako znači – sjetite se ovoga na idućem letu zrakoplovom za kojim ovih dana žudite više no ikad.
A što kemija ima sa svime? Ima utoliko što čini obje strane medalje – kemija su baš sve kreme na policama među kojima tražimo i biramo ‘onu pravu’, a i popriličan dio naših kognitivnih funkcija kojima dolazimo do konačne odluke. Kakvu god kremu birali, neka bude odabrana bez straha i uz provjerena saznanja, a formulirana kvalitetnim kemijskim supstancama.


Sara Jerman je brand managerica u Olivalu, skin care entuzijastica i savjetnica za njegu kože. Sara je magistra novinarstva s iskustvom u raznim medijima, u odnosima s javnošću i u digitalnom marketingu. Nešto više od godinu dana radi u Olivalu, gdje je dobila jedinstvenu priliku da konačno spoji dva svijeta koja najviše voli – digital i preparativu – pa s veseljem sudjeluje u istraživanju, razvoju i formuliranju, brandingu i komunikaciji novih proizvoda te pomaže korisnicama da personaliziranim pristupom postignu zdravu kožu kojoj svi težimo!

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime