Utorak, 9 kolovoza, 2022

Nove studije upozoravaju na istinu o vježbanju (samo) tijekom vikenda

Stručnjaci preporučuju da trebate vježbati najmanje 2,5 sata tjedno umjerenim intenzitetom, ili 75 minuta jakim intenzitetom. Ali što se događa ako ste toliko zatrpani tijekom tjedna da imate vremena samo za vježbanje tijekom vikenda?

Stručnjaci preporučuju da trebate vježbati najmanje 2,5 sata tjedno umjerenim intenzitetom, ili 75 minuta jakim intenzitetom. Ali što se događa ako ste toliko zatrpani tijekom tjedna da imate vremena samo za vježbanje tijekom vikenda?



Samo naprijed i skupljate efekte na dugoročne staze, sugerira nova studija sa Sveučilišta Loughborough u Engleskoj.

Jeste li i vi ‘vikend-ratnik’?

Analizirajući način života 64.000 odraslih osoba, istraživači su otkrili da tzv. ‘vikend ratnici’  – oni koji vježbaju samo jedan ili dva dana u tjednu – imaju za 30 posto manje šanse umrijeti od bilo koje bolesti nakon18. godine, u usporedbi s onima koji uopće ne vježbaju. Također za 40 posto je bila manja vjerojatnost da će umrijeti od bolesti srca – te 18 posto da će umrijeti od raka.

Vježbanje povećava dobri kolesterol u stanicama, a smanjuje trigliceride koji su krivi za začepljene arterija, tvrde stručnjaci sa Klinike Mayo. Također, ono drži našu težinu pod kontrolom, što može smanjiti rizik od raka jer istodobno smanjuje širenje upala, stoji u izvještaju National Cancer Institute.

Matematika je jednostavna – kada je vježbanje u pitanju

“Svaka kontinuirana aerobna vježba poboljšava krvni tlak, koncentraciju kolesterola i metabolizam glukoze za dan ili dva”, kaže vodeći autor studije Gary O’Donovan. Matematika je jednostavna: ako povećate vježbanje na nekoliko dana u tjednu imat ćete najmanji rizik za smrt, bolesti srca i raka.

“Osim toga, ako sjedite 5 ili 6 dana u tjednu, a zatim prenaglite u teretani preko vikenda, također povećavate i rizik od ozljeda”, upozorava Jeffrey Spaw, doktor medicine, ortoped na College Station Orthopedics u Teksasu. U stvari, “vikend ratnici” imaju veći rizik za uganuća gležnja, trkačku potkoljenicu, ozljede koljena i stopala, kaže Spaw. Istodobno, češće vježbanje pomaže prilagođvanju vaših zglobova i mišića na povećano kretanje. 
Osim toga, osobe koje imaju i dodatnu težinu vjerojatno su pod najvećim rizikom od ozljeda, jer više kilograma znači i više opterećenja na zglobove i ligamente.

Kako smanjiti rizik od ozljeda?

Možete smanjiti rizik od ozljede s nekoliko jednostavnih strategija, savjetuje Spaw. Kombinirajući kardio, trening s utezima i istezanje možete smanjiti stalni pritisak na vaše zglobove i ojačati mišiće oko njih, a uvijek uključite zagrijavanje.

Zaključak: Ako jedino stignete vikendom u teretanu, i to je sigurno bolje nego da ne idete uopće. Ali ako ikako možete, proširite vježbanje na više puta tijekom tjedna. Recimo, zadržite odlazak u teretanu tijekom vikenda, ali ubacite neki drugi oblik vježbanja tijekom radnog tjedna, pa taman da to znači i brzu šetnju nakon ručka.

Pročitajte još...

Kako smanjiti neugodnosti dok vježbate pod maskom na otvorenom

Nošenje maske zahtijeva navikavanje - a to vrijedi dvostruko kad vježbate s njom. No da bi vam vježbanje pod maskom ipak bilo puno ugodnije, napravite ovih nekoliko stvari...

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Korištenje stepenica u kući, stanu, stambenoj zgradi ili javnoj površini koja nije pretrpana ljudima može biti izvrstan način za jačanje cijelog tijela, snage, ravnoteže i koordinacije

Nova godina, nova ja: Kako se riješiti nepotrebnih izlika i napokon početi redovito trenirati?

Bilo da je riječ o nedostatku vremena, bolovima u mišićima ili mamurluku, puno je razloga zbog kojih razmišljate o preskakanju još jednog treninga. Većina nije svjesna kako će se upravo zbog treninga kasnije osjećati još bolje

20 fitness profila na Instagramu koji će vas motivirati da pomaknete svoje granice!

U siječnju kojeg obilježavamo kao #mjesecdobrihodluka upotrijebite svoj Instagram profil kako bi pronašli inspiraciju za vježbanje. A zapratiti žene koje motiviraju na zdraviji i aktivniji način života, bez obzira jeste li početnica, možda čak i trudni, ili tražite 'profi' trening...

Povezano

Dobro je znati: 7 razloga zašto muškarce bole bradavice – i ne smijete ih ignorirati

Najčešće za bolove postoji razumno (i bezazleno) objašnjenje. No, postoje slučajevi u kojima se radi o problemu koji zahtijeva posjet liječniku. Stoga je dobro znati što je što, ali i kako se nositi sa simptomima

Otkrivamo: Znate li koji dijelovi muškog tijela najviše privlače žene?

Žene imaju omiljene dijelove tijela na muškarcu. I iako biste sigurno odmah pomislili da su to pločice na trbuhu i visina, iznenadili biste se jer to nije točan odgovor

Nova muška kolekcija Anamarije Asanović inspirirana je Dalmacijom!

Na nagovor mlađeg brata, poznata splitska dizajnerica kreirala je kolekciju skrojenu po mjeri svih muškaraca u kojoj prevladava it komad sezone – cargo hlače, kratke majice i sada već kultne kupaće gaćice koje ove godine slave četvrtu obljetnicu otkako ih je Anamarija lansirala na tržište

Super brza rješenja: Kako spriječiti i ukloniti mrlje ispod pazuha?

Ako ste jedna od osoba koja ima problem s prekomjernim znojenjem i mrljama na odjeći donosimo vam učinkovita rješenja: kako prevenirati takve mrlje te kako ih što jednostavnije ukloniti ako nam unište odjeću. I na koncu, postoji čak i 'detoksikacija' pazuha!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime