Petak, 30 srpnja, 2021

Dijalog o seksu: Užitak se uči i potiče želju za intimnošću

Seksualnu želju možemo probuditi i tjelesnim dodirima, maženjima, masažom ili stimulacijom koja se baš vama sviđa

Pandemijske mjere poput osame i izolacije mogu značajno utjecati na psihičko, a samim time i na seksualno zdravlje svake osobe. Rad od kuće može lako uzrokovati gubitak ‘onog nečeg’ kao i želje za intimnošću. Dosada u vezi tako postaje svakodnevnica. 

Kako povratiti žar kad veza počne teći svakodnevnom kolotečinom i ništa nas ne potiče da učinimo ‘onaj prvi korak’? Kako ponovno postići da nam intimnost i želja za seksom bude privlačna i uzbudljiva.

Prvo razjasnite sami sebi što vas pokreće, koju intimu volite…

Da biste to znali morate prvo sami znati što volite. Što biste učinili da vas netko pita kakvu kavu volite? Espresso ili cortado? S mlijekom ili šećerom? čistu i gorku? Con leche y leche? Odgovor je vjerojatno siguran jer sigurno znate kakvu kavu volite. 

Znači prvo razjasnite sami sebi što vas pokreće, koju intimu volite i koji vam začini za to trebaju. 
Mašta je ono što nam pokreće ‘onu malu kuglicu’ u mozgu koju nazivamo strast. Ne zaboravite da je mozak organ u kojem se rađa seksualna želja a tijelo je odgovor na njegovu stimulaciju. Međutim, istina i nije tako jednostavna zato što postoji put u oba smjera. Jedan put iz mozga u tijelo, ali isto tako obrnuto – od tijela prema mozgu.
Što znači da seksualnu želju možemo probuditi i tjelesnim dodirima, maženjima, masažom ili stimulacijom koja se baš vama sviđa.

Vježba dodirivanja vlastite kože

Koža je vrlo osjetljiva i po površini je najveći erotski organ. Da biste se u to uvjerili pokušajte se dodirivati lagano, samo vršcima prstiju i promatrajte reakciju. Počnite od sebe, sa svojom vlastitom seksualnošću. Što je to što potiče da onaj mali žar počne titrati?
Probudite sjećanja i ostanite nekoliko minuta u njima. Razmislite kako ste se osjećali onda kada vam je bilo lijepo s nekim. Koje senzacije u tijelu ste tada osjećali. Vježba je osnova svakog napretka pa tako i vježba o vlastitoj seksualnosti. Ponovite ovu mentalnu vježbu nekoliko puta tjedno i razmislite je li vam donijela neke benefite. Ako jest – ponavljajte je i igrajte se s njom. 

Kako vam je bilo kada ste susreli nekoga tko vam se jako svidio ili vam je bio privlačan i seksi. Što ste vidjeli vidom, čuli sluhom, osjetili njuhom ili okusom. Uključite sva osjetila i razmislite kako vam je tijelo na to reagiralo. Aktivno se podsjetite i ne razmišljajte o ničemu drugome. Pokušajte zadržati fokus na vježbi. Odaberite trenutak samo za sebe i razmislite što ste u tom trenutku radili. 

Vaša mašta je vaša osobna stvar koju samo vi vidite i ne morate je dijeliti. Podsjetite se kako ste uživali u tom trenutku. Ako vam to probudi želju za vlastitim dodirivanjem učinite to. Što više vježbate sami sa sobom više ćete znati sami o sebi i što vam čini užitak lakše dostupnim. Ulažite u pozitivnu spiralu koju ćete vjerojatno željeti ponoviti ili možda podijeliti s nekim drugim.

Osjetiti, promatrati, biti svjestan u trenutku kad se nešto zbiva…

Ako volite seksi rublje ili visoke potpetice i seksi odjeću: obucite se samo za sebe i budite seksi sami sebi tijekom jednog dana. Ako volite erotsku literaturu, čitajte je, ako volite erotske filmove gledajte ih. Svaki put kad to činite zastanite malo i ostanite za tren u osjećaju ili senzaciji tijela koja se probudila. Promotrite je. Ne prolazite pokraj nje neprimjećeno kao da se ništa nije dogodilo.
To su vježbe koje se rade takozvanom metodom usmjerene svjesnosti (mindfulness). Mindfulness znači osjetiti, promatrati, biti svjestan u trenutku kad se nešto zbiva. Ova metoda ne dolazi sama od sebe nego se uči i vježba. 

Maštajte o doživljajima i okolnostima, osjećajima i senzacijama. Ne povezujte sa stvarnim osobama ili imenima. I ne zaboravite da maštarenje ne mora biti stvarnost. U životu najčešće želimo i radimo nešto sasvim drugo, a mašta nam služi kao dobar začin za intimu. 

________________________________________________________________________

Dubravka Gladoić Håkansson, Hrvatica koja se prije 30 godina preselila u Švedsku, licencirana je seksologinja, bihevioralna terapeutkinja i instruktorica mindfulness metode. Njezina digitalna platforma SexoloGDialog donosi znanstveno utemeljenim informacije o seksologiji i problemima vezanima uz ljudsku spolnost.

Pročitajte još...

Dijalog o seksu: Kako otvoreno s partnerom komunicirati o osjetljivim temama?

Istina je da nas najčešće nitko nije učio kako razgovarati o seksu, a svi očekuju da to dobro znamo. Kako onda poboljšati komunikaciju s partnerom? Kako razgovarati o osjetljivim temama, a da ne povrijedimo partnera ili partnericu?

Dijalog o seksu: Koja vam je prva pomisao ili asocijacija na riječ seks?

Ono što mislimo kada vidimo napisanu riječ seks jest pokazatelj naših automatskih misli, a one pokazuju kako osjećate pojam seksualnosti upravo u tom trenutku.  

Dijalog o seksu: Libido je poput auta – gas ga diže, a kočnica spušta!

Smanjeni ili neujednačeni libido najčešća je disfunkcija koju kao seksolog susrećem u praksi. Nerijetko se susrećem sa parovima kojima je problem u neujednačenom libidu. Dok je jedan partner zadovoljan sa 'jedanputa mjesečno' drugi bi partner 'to želio raditi' svakodnevno

Seksologinja Dubravka Gladoić Håkansson: Vanjski faktori više utječu na libido nego biološki!

O tome što je seksologija, koje su uobičajene prepreke seksualnom zdravlju, je li seksualnost još uvijek tabu tema te koje su prednosti online seksualne terapije razgovarali smo s licenciranom seksologinjom, bihevioralnom terapeutkinjom i instruktoricom mindfulness metode

Povezano

Digitalni svijet važniji od pravog: Trećina ljudi ovo radi iza leđa partnera

Čak 32 posto ispitanika barem jednom tjedno prati što njihov partner radi na internetu. Stope su daleko veće u vezama mlađe generacije: 51 posto Generacije Z i 55 posto Milenijalaca redovito "uhodi" svog partnera na internetu

Seks u vodi: Kako spriječiti (moguće) neugodnosti i uživati u erotici

Ljepljiva koža, morka kosa, hladna voda, bockanje kamenčića ili tvrde stijene... puno je faktora koji kvare doživljaj. No, uz naše savjete sve ćete ih 'pobijediti' i slobodno uživati u vašoj maloj avanturi

Što napraviti ako mislite da vaš prijatelj stupa u brak s pogrešnom osobom?

Ako ste trenutno zabrinuti da će se vaš prijatelj/ica oženiti/udati za pogrešnu osobu i niste sigurni što učiniti po tom pitanju, ovi vam savjeti mogu pomoći da odlučite kako dalje

Odvojeni kreveti loš su znak? 6 mitova o spavanju koji narušavaju vezu

Kad god se vjerovanje temelji na onome što bi parovi 'trebali' učiniti, vrijedi pogledati ispod pokrivača kako biste vidjeli što se zapravo tamo događa. Također, sve više parova govori kako se nakon nekog vremena odvojenog spavanja zapravo osjećaju bliže i privrženije nego ikada

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime