Utorak, 17 svibnja, 2022

Zašto ‘seen’? Ignoriranje kao nova norma ponašanja

Napokon ste ostvarili kontakt s osobom koja vam se sviđa, sve je išlo svojim tijekom, ali onda ste ugledali dvije plave kvačice. I nema odgovora... Jedan 'seen' ponekad je dovoljan da i najsamouvjereniji pojedinci dovedu u pitanje svoju vrijednost

 



Prema studiji Dr. Jean Twenge, profesorice psihologije na sveučilištu u San Diegu, autorici knjige “Generation Me”, ignoriranje postaje nova norma ponašanja. Razorno, ali neizbježno, postaje standard. Osim toga, pojavom društvenih mreža ono postaje još češće jer je tamo puno lakše nekoga ignorirati budući da naš pametni telefon neće ‘briznuti u plač’ zbog “seena”.

 

No, krenimo otpočetka – napokon ste ostvarili kontakt s osobom koja vam se sviđa, sve je išlo svojim tijekom, ali onda ste ugledali dvije plave kvačice. I nema odgovora…

U istom trenutku preplavila vas je oluja pitanja, analiziranja, “overthinkanja”. Što se dogodilo, gdje ste pogriješili, možda ste nešto krivo rekli… i tako u nedogled. Jedan “seen” dovoljan je da i najsamouvjereniji pojedinci dovedu u pitanje svoju vrijednost.

Stvara se osjećaj manje vrijednosti

Ignoriranje samo po sebi odraz je moći, kontrola “igre” u kojoj osoba koja “seena” drži sve konce. U današnje vrijeme, u kojem smo “bombardirani” sa svih strana društvenim mrežama, ignoriranje je još bolnije. Stvara se osjećaj manje vrijednosti, pojavljuje se osjećaj nesigurnosti bez povoda. No, nemojte ga potiskivati. Treba ga analizirati, poručiti mu da nije vrijedan svega, nasmijati mu se i reći: “Gubi se”.

Možda su u pitanju strahovi zbog prijašnjih iskustava koje smo prošli, pitanja koja smo si postavljali, analiza u kojima smo gubili noći. Ljudi često teže kompliciranju, uništavaju trenutaka kada to nije potrebno, sabotiraju sami sebe s namjerom da se ograde od odnosa koji može biti prepun potencijala.

Okolina sama po sebi u velikom mjeri utječe na naše odluke. Stoga, umjesto da slušamo naš unutarnji glas, često se prepuštamo mišljenju drugih uvjeravajući se da su nam od pomoći. Potiskujemo želje i osjećaje opravdavajući se da nam “nije bilo suđeno”, on/ona nije za nas, misleći da time umanjujemo vrijednost osobe koja nas je povrijedila ili dovela do osjećaja manje vrijednosti.

 

Ignoriranje je najčešće čin kukavice, osobe koja nije sposobna ili spremna suočiti se sa situacijom. Zapitajte se je li to zapravo čin povrijeđene osobe, osvetnički potez samozaštite. Nemojte zaboraviti, važno je tko vodi igru u porukama. Ono lažno “boostanje” ega, osjećaj dominacije u rečenicama, namjerno odgovaranje sa zakašnjenjem jer bili ste “veoma” zauzeti itd. Svi ovi postupci zapravo su zaštita od fragilnosti koja se može dogoditi, koje se bojimo i kojoj se ne želimo prepustiti.

Pustite da vrijeme odradi svoje

Ako ste se prepustili iskrenosti, izbrisali i svaki djelić glume, postupno micali svoje fasade, i tada doživjeli “seen”, vrijeme je da uklonite svaku mogućnosti daljnje komunikacije sa drugom stranom. Istina, bolno je, bolno je za vaš ego, za scenarije koje ste unaprijed u glavi projektirali, za mogućnosti koje su same plesale s vašim mislima, ali to je ispravna odluka. Pustite da vrijeme odradi svoje jer, sjetite se, prošli ste puno gorih stvari u životu.

Reklo bi se “daj vremenu vremena”. I stvarno, dajte vremenu vremena, pustite da život pleše svoje, hvatajte zavoje, ne brojite korake i prepustite se.

Pročitajte još...

7 pozitivnih afirmacija koje će vam pomoći u trenucima sumnji u sebe

Svi smo skloni manipuliranju vlastitog uma. I ako se uvedemo u stanje anksioznosti i vlastite sumnje, možemo vlastiti um navoditi prema pozitivnim afirmacijama

8 najboljih aplikacija za meditaciju i disanje koje će vam smanjiti stres

Anksiozni ste i ne znate kako to riješiti? Isprobajte ove aplikacije - odlične su za smanjivanje napetosti, bolji san te vraćanje balansa i smirenosti u svakodnevicu

8 stvari koje psihoterapeuti rade ujutro kada su pod stresom

Svima se dogode stresna jutra, čak i psihoterapeutima i psiholozima - osobama za koje mislite da su uvijek smireni i u zen stanju. Ali čak i oni, baš poput svih ljudi, imaju loše trenutke

8 vježbi disanja koje biste trebali isprobati kad se osjećate tjeskobno

Srećom možete ih upotrebljavati bilo gdje i bilo kada ako se osjetite anksiozni ili pod stresom, a izvrsne su i vrlo učinkovite za opuštanje tijela i 'čišćenje' glave

Povezano

Pet načina na koje tehnologija može poboljšati vašu ljubavnu vezu

Usprkos svojim lošim stranama, tehnologija nije negativna, a ako je koristite na ispravan način, može vam pomoći zbližiti se s vašim partnerom i održavati zdravu vezu

Blizanci: Neraskidiva povezanost koju samo oni shvaćaju

Godine odrastanja uz osobu koja vas najbolje čita u dušu, olakšava probleme, motivira kada ste “izgubljeni”, ukazuje na stvari kojih prije niste bili svjesni. Neraskidiva povezanost koju samo mi blizanci shvaćamo

Život u dvoje: Kako održati ljubavni odnos zdravim i sretnim?

Svaki ljubavni odnos kompleksan je sam po sebi. Davanjem cijelog sebe nismo ni svjesni ranjivosti koja je prisutna, a istodobno koliko ona može biti prekrasna. Budite ranjivi, ne bježite od svojih osjećaja te uživajte u svakom mogućem trenutku dodira, zagrljaja, pogleda i razgovora

Kvalitetno provedite vrijeme s vašom bebom na ovim super tečajevima

Dosnosimo popis tečajeva za bebe na kojima ćete vi i vaše dijete prosperirati, zabaviti se i upoznati druge mlade roditelje i bebe te napraviti važne veze za kasniji život

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime