Petak, 18 lipnja, 2021

Kako vježbati na otvorenom – boreći se sa sezonskim alergijama?

Ne dopustite da vas spore peludi ili plijesni drže zarobljenima u kući još duže - svima nam treba slobode. Uz malo planiranja i kreativnosti možete vježbati na otvorenom izbjegavajući simptome alergije poput curenja nosa, suznih očiju ili gušenja

Osobe koje u ovo doba godine pati od raznih alergija često imaju problema i s obavljanjem svojih svakodnevnih navika kao što je primjerice – vježbanje. Pogotove vježbanje vani, na otvorenom, kako nam sugeriraju epidemiološke mjere.

Ali to ne mora biti tako, ne dopustite da vas spore peludi ili plijesni drže zarobljenima u kući još duže – svima nam treba slobode. Uz malo planiranja i kreativnosti možete vježbati na otvorenom izbjegavajući simptome alergije poput curenja nosa, suznih očiju ili gušenja.

Koja je strategija?

Prvo – morate znati koji su okidači za vašu alergiju, tako da možete planirati vježbanje na otvorenom kada su razine alergena najniže. Da biste napravili kontrolni popis okidača, razgovarajte sa svojim liječnikom o testiranju, a zatim prilagodite treninge na temelju rezultata.
Primjerice, ako ste osjetljivi na spore plijesni, trebali biste vježbati na otvorenom tijekom večernjih i ranih jutarnjih sati. Razine plijesni počinju se penjati kako sunce izlazi i počinje isparavati spore plijesni na biljkama. Pelud ambrozije još je jedan čest alergen. Razina peludi ambrozije najviša je u kasnim jutarnjim i ranim popodnevnim satima. Dakle, ako ste osjetljivi na ambroziju trebali biste trčati ujutro. O razinama uobičajenih alergena u vašem području – uključujući one koje proizvode plijesni, korovi, drveće i trave – možete saznati online putem peludne prognoze.

Saznajte činjenice o lijekovima protiv alergija

Ako su razine plijesni i peludi visoke, ali ste i dalje odlučni vježbati vani, pronađite druge načine da budete proaktivni u upravljanju alergijama, primjerice u lijekovima koji vam odgovaraju. Savjetujte se sa svojim lječnikom i pronađite ono što vam najbolje odgovara. Ako patite od sezonskih alergija, a lijekovi ne pružaju dovoljno olakšanja, injekcije protiv alergija drugi su izbor koji trebate razmotriti.
Alergijske injekcije daju liječnici interne medicine koji su se specijalizirali za alergije i imunologiju. Svrha alergijskih injekcija je potpuno uklanjanje alergije. Pacijenti primaju redovite injekcije tijekom određenog vremenskog razdoblja, obično od tri do pet godina, kako bi imunološki sustav izgradio toleranciju na alergen. Postupak može biti i skup i dugotrajan, zato pažljivo razmotrite rizike i koristi prije nego što počnete s njima.

Maske za lice i sunčane naočale mogu ublažiti alergije

Sunčane naočale mogu poslužiti kao prepreka alergenima ako vam svrbež i suzne oči predstavljaju problem. Mnogi ljudi su otkrili da maske za lice koje se koriste za zaštitu od koronavirusa mogu također smanjiti izloženost alergenima.
Iako stručnjaci ne odobravaju nužno upotrebu maski za lice tijekom snažnog vježbanja, kažu da prava vrsta maski za lice može biti korisna u smanjenju izloženosti alergenima tijekom aktivnosti na otvorenom poput šetnje ili vrtlarenja.

Način na koji i gdje vježbate na otvorenom također može imati velik utjecaj na sezonske simptome alergije. Primjerice, ako ste osjetljivi na pelud trave, tada možda nije najbolja ideja igrati nogomet vani. Ako imate sezonske alergije, trebali biste izbjegavati vježbanje na mjestima s visokom koncentracijom alergena i iritansa, kao što su polja, područja s puno drveća i mjesta u blizini prometnih cesta ili tvornica.

Dodatni savjeti za prevenciju od alergija

Također, dišite na nos, a ne na usta i vježbajte s partnerom ako postoji rizik od ozbiljnog alergijskog napada. Pored uzimanja lijekova za alergiju prema uputama, postoje i drugi koraci koje možete poduzeti za upravljanje simptomima alergije tijekom vježbanja vani, stoga isprobajte neke od ovih ideja.
Vježbajte kada nema vjetra, budući da suho, vjetrovito vrijeme sezonske simptome alergije može pogoršati. Osim toga treneri preporučuju zamjenu vašeg kondicijskog treninga vani s plivanjem ili malim nogometom koji se igra na umjetnoj travi te kombinaciju dijelova treninga u zatvorenom. Na taj način ćete ostati aktivni, ali bez izloženosti alergenima.

Također, obvezno imajte uz sebe maramice za lice, kapi za oči, fiziološku otopinu i dezinfekcijske maramice te ih koristite za vrijeme i nakon treninga. Naravno, tuširanje i presvlačenje odmah nakon treninga uklonit će pelud, ali ako se ne možete tuširati, pomoći će vam brisanje i ispiranje nosa i očiju. Presvucite se prije nego što se vratite u svoj automobil kako biste izbjegli polen.
Stručnjaci također preporučuju čišćenje opreme za vježbanje i prostirki koje ste možda koristili vani. Obvezno ostanite hidratizirani, ako se borite sa sezonskim alergijama zajedno s vrućim i vlažnim vremenom, posebno je važno piti vodu.

Pročitajte još...

Kako smanjiti neugodnosti dok vježbate pod maskom na otvorenom

Nošenje maske zahtijeva navikavanje - a to vrijedi dvostruko kad vježbate s njom. No da bi vam vježbanje pod maskom ipak bilo puno ugodnije, napravite ovih nekoliko stvari...

Zašto je socijalna distanca najbolja inspiracija za vježbanje?

Imamo savjete i za one koji tek počinju vježbati, ali i za iskusne zaljubljenike u fitness. I ne zaboravite - s vježbanjem se povećava razina endorfina i stvara dobra podlogu za bolje raspoloženje i produktivnost tijekom dana

Vrijeme je za šetnju sa slavnima: inspirativni podcastovi Apple Fitness+

Iskoristite priliku do kraja travnja i iskusite sasvim novu avanturu - odradite trening hodanja na otvorenom koje vode slavne osobe, od kojih je jedna zvijezda country glazbe i filantrop Dolly Parton...

Trčanje ili bicikliranje? Ovih 30 pjesama motivirat će vas na – pokret!

Ovo su pjesme uz koje ćete dobiti želju za pokrenuti se! Ne samo to, toliko su dobre da ćete poželjeti dodati još kilometara!

Povezano

10 savjeta za sve joga početnike – za što lakši početak vježbanja

Kako biste maksimalno iskoristili sve benefite joge važno je i kojeg učitelja odabrati, koja ograničenja poštovati, ali i i na koji način mogu disanje, hrana, pa čak i humor utjecati na jačanje ljubavi prema ovom obliku vježbanja!

Queen Fit: Riješite se trudničkog trbuščića nakon poroda!

Tijekom trudnoće dolazi do povećanog mehaničkog opterećenja abdominalne  stijenke - što dovodi do istezanja fascije i mišića trbuha a to naravno utječe na promjene u funkciji tih tkiva

Via Adriatica: Svi mi možemo biti dio aVAnture, jer staze su ljudi!

U tijeku je crowdfunding kampanja ''Staze su ljudi! - Budi i ti dio aVAnture!'' koja skuplja sredstva za izradu ''all-in-one'' mobilne aplikacije pomoću koje će hodači i biciklisti u svakom trenutku moći pristupiti točkama interesa

8 razloga zašto bi poduzetnici i menadžeri trebali vježbati jogu

Za svakog poduzetnika ili managera izrazito je važno naučiti neke od tehnika opuštanja kako bi se oslobodio stresa, negativnih emocija te razumio umijeće otpuštanja onoga što je potrebno pustiti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime