Subota, 8 siječnja, 2022

10 činjenica o ‘ispuštanju vjetrova’ – koje možda niste znali!

I koliko god da znate o plinovima, osim činjenice da zvuče i mirišu posebno, vjerojatno ne znate baš sve – a trebali biste!

Ok, normalno je da većina ljudi tijekom dana, i to nekoliko puta, ispusti plin – kao prirodan produkt dnevnih aktivnosti i probavljanja hrane.

Višak plina u crijevima i nadutost koja se često može pojaviti u želucu i gornjem dijelu crijeva stvara se dok pijemo, jedemo ili, primjerice, žvačemo žvakaću gumu. Uglavnom taj zrak ispuštamo podrigivanjem.

No, kada se vjetrovi pojave u donjem dijelu trbuha ili u debelom crijevu, i to najčešće kao nusprodukt aktivnosti baterija kod neprobavljene hrane, stvara se koncentracija vodika, ugljičnog dioksida, a ponekad i metana koji jednostavno moraju – van!

I koliko god da znate o plinovima, osim činjenice da zvuče i mirišu posebno, vjerojatno ne znate baš sve – a trebali biste!

Evo nekoliko vrlo zanimljivih stvari koje biste trebali znati:

  1. Prosječna osoba ispusti plin oko 14 puta dnevno. Tih 14 puta dnevno je dovoljno da se napuni balon.
  2. Plinovi se sastoje od sumporovodika koji smanjuje oštećenje mitohondrija. Plinski mirisi mogu biti zdravi, pa sljedeći put kad ga ispustite duboko, duboko udahnite.
  3. Ovo nije nešto zbog čega bi se trebali sramiti, jer to znači da ste zdravi. Zdrav probavni trakt proizvodi plinove – zato upozorenje onima koji ih nikad ne ispuštate – obavezno se javite liječniku!
  4. Izvorno značenje ispuštanja plinova znači ‘vjetar iz anusa’. Ovaj izraz nastao je 1962. godine.
  5. Žvaka i gazirana pića potiču ispuštanje plinove, pa ako znate nekoga tko pije puno gaziranih pića i žvaće žvakaće gume – oprezno ih držite na distanci.
  6. Većina plinova događa se noću dok spavamo.
  7. Ako imate vrlo zategnut sfinkter, proizvest ćete glasniji zvuk – kao i oni koji imaju manje usko područje za istiskivanje.
  8. Plinovi ‘izlaze’ brzinom do 3 m/sek.
  9. Ženski plinovi su smrdljiviji jer imaju veću koncentraciju sumporovodika.
  10. Muškarci ispuštaju plinove češće nego žene.

Zaista se nadamo da će vam ovaj članak biti koristan, pa kad sljedeći put ispustite ‘vjetar’ – slobodno si zapljeskajte.

Pročitajte još...

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

5 najboljih esencijalnih ulja koja nam pomažu da zaspimo poput – bebe!

Koliko god bili svjesni da je san od vitalne važnosti za naše zdravlje, zapravo je često ili podcjenjen ili nam je teško uspostaviti zdrave navike koje bi utjecale na kvalitetu spavanja. A zašto ne biste pokušali problem riješiti uz pomoć eteričnih ulja?

10 stvari koje trebate znati o PMS-u

Većina žena pati od neke vrste PMS-a, a iako je jasno da je određeni stupanj hormonskog poremećaja normalan, nekima život čini prilično neugodnim. Dakle, što možete učiniti za smanjenje neugodnosti i kako upravljati simptomima?

Tajne nutricionista: savjeti za zdravu i uravnoteženu prehranu!

Često smo previše zaokupljeni idejom da moramo drastično promijeniti navike ako želimo vidjeti rezultate, ali ne shvaćamo da neke promjene mogu proizaći iz najjednostavnijih radnji.

Povezano

Svježi početak godine: Vrijeme je za detox tijela uz hladno prešane sokove od voća i povrća!

Idealan broj dana za konzumaciju sokova su tri, a nakon njih ćete osjetiti razne dobrobiti. Imati ćete više energije, čvrst san, blistavu kožu, nećete više žudjeti za šećerom...

Zdrava crijeva su više od pola zdravlja: Donosimo 6 načina za održavanje crijeva zdravima

Kako bi vam siječanj prošao u veselju i zabavi, a ne bolu, vrijedi naučiti male stvari koje održavaju ravnotežu crijeva

Hit namirnice za detoksikaciju: imate ‘legitimno pravo’ jesti čak i češnjak!

'Sprijateljite' se s namirnicama koje potiču čišćenje organizma od toksina i drugih štetnih tvari i olakšajte si donošenje (novogodišnje) odluke o skidanju viška kilograma. Bit ćete uspješniji u naumu, bolje se osjećati, a kada svemu dodate redoviti trening i zdravi jelovnik - gdje će vam biti kraj?

Nakon prejedanja: 8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

Najvažnije što morate učiniti prije usvajanja novog načina prehrane jest postaviti sebi sljedeća pitanja: Je li održiva? Zabranjuje li određenu hranu, uključujući vašu omiljenu? Možete li ostati na ovoj dijeti dok se družite s prijateljima ili idete u restorane?

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime