Subota, 24 srpnja, 2021

7 razloga zbog kojih biste svakako trebali posjetiti nutricionista

Sve nas zanima hrana i prehrana, ali kako znati kada zapravo trebate potražiti stručnu pomoć da biste na neki način poboljšali svoj život? I, koji je zdravstveni radnik pravi za vas i vašu situaciju? 

Dvije stvari oko kojih se svi možemo složiti jesu da je pravilna prehrana važna i da svi volimo jesti. Dobro, možda postoji određeni postotak ljudi koji zapravo ne brinu o prehrani, ali većina nas uživa u okusima namirnica i njihovoj sposobnosti da nas (više ili manje) pravilno napajaju energijom i hranjivim tvarima.

Zanimanje za zdravlje i prehranu naraslo je posljednjih godina kako je rasla i wellness industrija. Nedavno istraživanje pokazalo je da 77% odraslih osoba u SAD-u ‘aktivno pokušava poboljšati svoje zdravlje na neki način’.

Kojeg (i kako) stručnjaka za prehranu odabrati?

Sve više i više razmišljamo o zdravlje i wellnessu, a koronavirus samo je dodao ‘gorivo’ i ubrzao taj rast jer je svijet postao još zainteresiraniji da ostane zdrav. Dakle, sve nas zanima hrana i prehrana, ali kako znati kada zapravo trebate potražiti stručnu pomoć da biste na neki način poboljšali svoj život? I, koji je zdravstveni radnik pravi za vas i vašu situaciju? 

Registrirani dijetetičari kvalificirani su za pružanje medicinske prehrambene terapije (MPT), odnosno sveobuhvatne brige o prehrani, s ciljem da se bolesti ili određena zdravstvena Nutricionisti savjetuju pojedince o promjenama u ponašanju i načinu života koji utječu na dugoročne prehrambene navike i zdravlje. Trener za prehranu i wellness radi s klijentima na odgovornosti, promjenama ponašanja, obrazovanju i ugrađivanju zdravih navika koje će pridonijeti njihovim ukupnim wellness i prehrambenim ciljevima. Oni su klijentov najveći motivator, edukator i vodič te im pomažu u svakom koraku putovanja.
Donosimo vam nekoliko razloga zbog kojih ćete se možda trebati posavjetovati s liječnikom ili wellness trenerom.

8 provjereno najboljih dijeta za mršavljenje i 4 koje trebate izbjegavati

1/ Yo-yo dijeta

Yo-yo dijeta zvuči otprilike ovako: “Želim smršavjeti 10 kilograma do sezone bikinija.” Ili, “Želim odjenuti svoju haljinu veličine 36 na svadbu za tri tjedna.” Trudite se da izgubite kilograme, samo da biste si kasnije opet mogli priuštiti nekoliko kilograma viška, i tako u krug – poznati yo-yo efekt. Zaključak je kako prebrzo gubljenje kalorija narušava hormone, a s time i vaše zdravlje. Ako pretjerano ograničite kalorije, tijelo reagira usporavanjem metabolizma ili sposobnosti sagorijevanja kalorija. Također, uzrokuje gubitak mišića. Ono što trebate provoditi jest uravnotežena prehrana, dosljedno birati zdravu cjelovitu hranu i naučiti kako ‘izmjeriti’ apetit razumijevanjem kvocijenta gladi. Jednostavnije je to reći nego učiniti, ali pogodite što? Nutricionist ili trener za prehranu i wellness mogu vam pomoći u svemu tome.

2/ Imate stalnih gastrointestinalnih problema

Žgaravica, plin i nadutost vaši su ‘pratitelji’ nakon što završite jelo? Ako ove simptome imate često trebali biste ih provjeriti kod liječnika kako biste ih pomogli ublažiti i saznati postoji li veći zdravstveni problem. Većina ovih problema može se spriječiti ili riješiti, ali vjerojatno će vam trebati stručna pomoć.

Nema odricanja: kako ‘hrana za utjehu’ može postati (puno) zdravija?

3/ Emocionalno prejedanje

‘Emocionalno prejedanje’ nije samo konzumacija kada smo tužni ili pod stresom. Također, nije ograničeno samo na trpanje čipsa u usta ili pretjerivanje u kolačima kada ste tužni ili nešto slavite. Je li vam se ikada dogodilo da pojedete sve perece, a da uopće niste svjesni da to radite? ?krivac’ za to mogu biti emocije, a ne rezultat nedostatka samokontrole. Stručnjak vam može pomoći da odredite okidače te da dođete do promjena u ponašanju.

4/ Sumnjate da možda imate poremećaj prehrane

Nekoliko poremećaja u prehrani na koje treba pripaziti su: pretjerano fokusiranje na težinu i oblik, sudjelovanje u puno razgovora i razmišljanja o hrani ili jelu, osjećaj nekontroliranosti oko hrane i osjećaj krivnje kada jedete, zaokupljenost jedenjem ili odbijanje jedenja određene hrane ili skupina hrane i primjetne promjene u težini. Ako vam je sve ovo poznato – trebali biste potražiti stručnu pomoć.

5/ Željeli biste pomoć u pronalaženju zdravijeg načina života

Volite povrće, vježbate nekoliko puta tjedno. Čak pokušavate piti vodu tijekom dana. Ali, tu završava zdrav životni stil. Volite gotovo sve slano što dolazi u vrećici, a slatkiši su zapravo vaše srednje ime. Pozovite nutricionističkog i wellness trenera i započnite zdraviji, dosljedniji način života.

Od 10 oboljelih od celijakije, njih 8-9 čak ni ne zna da je bolesno!

6/ Imali ste nedavnu promjenu načina života i / ili novu dijagnozu

Započeli ste novi posao? Dijagnosticirana vam je celijakija? Obje su situacije različite, ali za obje vam može zatrebati nutricionist. Ako ste započeli novi posao ili ste se preselili i više nemate pristup omiljenoj trgovini ili teretani, ovo je možda savršeno vrijeme da potražite pomoć oko uspostavljanja novih rutina i navika. U slučaju celijakije (ili neke druge kliničke dijagnoze) morat ćete se povezati s nutricionistom koji će vam pomoći u vašim medicinskim potrebama i načinu života.

7/ Osjećate se kao da radite sve kako treba, ali svejedno se ne osjećate sjajno ili ne možete izgubiti kilograme

Ovo je već ozbiljan problem, ali većina nas je bila u toj situaciji i to može biti vrlo frustrirajuće. Dobra vijest je da vjerojatno postoje navike ili stvari koje radite i koje rade protiv vas, a da vi to niti ne znate. Stoga vam nutricionist može pomoći da ih prepoznate i uklonite.

Pročitajte još...

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Vitamin D – ključan u jačanju imuniteta i borbi protiv koronavirusa!

Nedavna istraživanja otkrila su iznimno podcijenjenu važnost 'sunčanog vitamina' - upravo onog kojeg čak 60% populacije ima u deficitu. U očekivanju da ga i službeno proglase jednim od glavnih faktora borbe protiv koronavirusa otkrijte zbog čega je sve važno - upravo u ovo vrijeme - održavati njegovu optimalnu razinu

ZA NAJBOLJI ŽIVOT: Što liječnici žele da žene iznad 40-te znaju?

Žene iznad 40-te često imaju mnogo obaveza koje obuhvaćaju još uvijek malu djecu, starije roditelje, poslovne obveze, ali i one kućne, pa je kod njih upravljanje stresom ključno za zadovoljstvo u životu

Nema odricanja: kako ‘hrana za utjehu’ može postati (puno) zdravija?

Zdrava prehrana ne mora značiti salatu u svakom obroku. Bez obzira na to je li vaše omiljeno jelo tjestenina s četiri vrste sira ili lisnato tijesto, nutricionisti kažu kako je moguće svoju omiljenu hranu pripremiti sa zdravim namirnicama

Povezano

Pravila higijene: Ovo su jedina 3 dijela tijela koja trebate prati svaki dan

Pretjerano tuširanje ili kupanje zapravo mogu donijeti više štete nego koristi. Sapunom zapravo trebate oprati samo tri dijela tijela, a ostale - dobro ispirati vodom!

Poticaj za uravnoteženiji život: Zdravi ljudi rade ovih 10 stvari drugačije

Ovih 10 navika zajedničke su zdravim ljudima, a nekoliko malih promjena dnevne rutine  sve su što vam je potrebno za (dobar) početak. I ne morate ih provoditi sve odjednom - riječ je o ravnoteži i uvođenju novih navika vlastitim tempom

Matea Hrboka Zekić: Kako se nositi s raznim tegobama tijekom putovanja?

Muči vas zatvor, otečene noge, koža vam je 'buknula'... Kako bi vaš godišnji odmor zasluženo prošao u što upuštenijem i ležernijem ugođaju, upoznajte se s najčešćim zdravstvenim problemima tijekom godišnjih odmora te kako ih možemo prevenirati i liječiti

Dobra vijest: Ljubitelji kave imaju manji rizik od kroničnih bolesti jetre

Ispijanje bilo koje vrste kave povezano je sa smanjenim rizikom od obolijevanja i umiranja od kronične bolesti jetre, u usporedbi s nekonzumiranjem kave. A najveća korist, tvrde stručnjaci, dobiva se ispijanjem tri do četiri šalice kave dnevno!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime