Srijeda, 19 siječnja, 2022

Pozitivni ste? Otkrivamo što biste trebali jesti ako dobijete koronavirus

Važno je da ostanete kod kuće ako se ne osjećate dobro, nazovete svog liječnika i provjerite može li vam se hrana ili namirnice dostaviti bez kontakta (putem obitelji i prijatelja ili dostavne službe)

Broj zaraženih koronavirusom se malo smanji, ali onda ponovno naraste. Pandemija je definitivno na svom vrhuncu od početka i situacija je poprilično ozbiljna. Ako ste zaraženi koronavirusom, nadamo se da imate blaži oblik i lagane simptome. Jedno pitanje koje bi zaraženi mogli imati na umu je: Što biste trebali jesti ako dobijete koronavirus? 

Samo da bude jasno – ne postoji čarobna dijeta koja će vam pomoći. Imamo neke informacije o hrani i pićima koji mogu smanjiti simptome ili trajanje gripe i prehlade, ali ne znamo konkretno o koronavirusu (razumljivo, jer je virus novi). Donosimo nekoliko općih smjernica koje će vam pomoći da hranom malo ojačate sebe ili voljenu osobu koja se razboli:

Vaša prehrana je osobna stvar

Sve što do sada znamo o ovom virusu, ukazuje da se simptomi jako razlikuju od osobe do osobe. Najčešći simptomi, uključuju groznicu, suhi kašalj i otežano disanje. Ali neki ljudi mogu osjetiti bolove u mišićima, umor, glavobolju, grlobolju i gastrointestinalne simptome, poput proljeva. Baš kao i kod gripe, možda nećete osjećati glad. Također možete izgubiti osjet okusa i mirisa, što može utjecati na vaš apetit.

Osim velikih varijacija u simptomima, treba uzeti u obzir i neke druge stvari, poput onoga što volite jesti kada ste bolesni i imate li nekoga tko može kuhati za vas ili se sami morate snalaziti. Ovisno o vašim simptomima i njihovoj ozbiljnosti, plus o tome što volite jesti i ako je netko u blizini da vam pomogne kuhati, vaša će prehrana izgledati drugačije od nečije druge osobe koja ima koronavirus. Važno je da ostanete kod kuće ako se ne osjećate dobro, nazovete svog liječnika i provjerite može li vam se hrana ili namirnice dostaviti bez kontakta (putem obitelji i prijatelja ili dostavne službe).

Situacija s koronavirusom je ozbiljna: Pridržavajte se ovih mjera i ostanite negativni

Hidratacija je jako važna

Pijenje vode važno je ako se razbolite, osobito ako imate temperaturu ili probavne smetnje. Pokušajte piti puno tekućine – ovo su sve dobre opcije: voda, čaj s medom, prirodni i
elektrolitna pića. Čaj s medom je ukusan, a med također može pomoći u smirivanju kašlja. Vjerojatno vam ne trebaju posebni napitci s elektrolitom, ali ako imate problema s jelom ili imate proljev ili povraćate, oni mogu biti od pomoći. Kokosova voda, javorova voda, sportski napici se svi uklapaju u tu kategoriju. Sok vam također može pomoći da dobijete neke hranjive tvari, a može olakšati hidrataciju jer je ukusan. Ako se ne osjećate dobro, važno je ostati hidrirani i odmarati se što više možete.

Što možete očekivati prije, tijekom i nakon cijepljenja protiv koronavirusa

Prehrana je važna, ali i kalorije

Možda ste čuli izreku, “izgladnite groznicu, nahranite prehladu”, ali nema istraživanja koja bi to potvrdila. Vašem tijelu su potrebne kalorije za energiju kako bi se tijelo moglo borbiti protiv infekcije. Čini se da ne postoji niti jedna hrana koja pomaže kod simptoma sličnih gripi. Postoje određene hranjive tvari – uključujući proteine, vitamine A, C, D i E i cink – koji pomažu u održavanju vašeg imunološkog sustava. 

Ne preporučuje se započinjanje nove rutine suplemenata, pogotovo bez prethodnog razgovora sa svojim liječnikom, uglavnom zato što je mnoge od tih hranjivih tvari lako unijeti u svoj organizam raznolikom prehranom i zato što u velikim količinama mogu dovesti do negativnih nuspojava. Smoothie s voćem i jogurtom ili maslacem od orašastih plodova može vam pomoći da unesete kalorije ako niste gladni. Pileća juha može biti korisna kada imate respiratornu infekciju. Đumbir može pomoći kod mučnine. Pokušati unositi kalorije koliko god možete i jesti hranu koja vam pomaže da se osjećate dobro vjerojatno će biti važnije od brige o unosu dovoljno cinka ili vitamina A.

Anksioznost zbog koronavirusa: Kako se oduprijeti stresu, strahu i neizvijesnosti

Hrana koju treba ograničiti (vjerojatno je ionako nećete htjeti)

Alkohol dehidrira i može inhibirati vaš imunološki sustav, pa ako vam bude muka, preskočite piće i zamijenite ga nečim hidratantnim. Ako imate jake simptome, možda ćete htjeti ograničiti teško probavljivu hranu kao što su grah i cjelovite žitarice. Za njihovu probavu je potrebno više energije i mogu uznemiriti vaš želudac i gastrointestinalni trakt. Zamijenite ih za hranu koja je lako probavljiva. Krekeri (i druga hrskava, tvrda hrana), začinjena hrana i sve jako kiselo (limun, ocat) mogu nadražiti vaše grlo ako imate upalu grla. Ipak, možete tolerirati ovu hranu; opet, ovisi o vašim simptomima.

Postoji li nešto što možete pripremiti unaprijed?

Možda biste željeli imati pri ruci hranu i neke lijekove bez recepta koji će vam pomoći u slučaju da se počnete osjećati loše. Juhe možete zamrzavati, a one su krepke. Također kupite krekeri, kruh i smrznuto voće. Teško je predvidjeti što ćete željeti imati jer ovaj virus na svakoga različito utječe. 

Najbolja stvar koju možete učiniti da spriječite da se razbolite jest da nastavite slijediti upute lokalnog javnog zdravstva, uključujući ograničavanje bliskog kontakta s ljudima izvan vašeg kućanstva, nošenje maske, često pranje ruku i čišćenje i dezinfekciju površina oko vaše kuće.

Pročitajte još...

100% uspješni: Psi postaju najprecizniji ‘detektori’ koronavirusa

Kako miriše pandemija? Kada bi psi mogli govoriti, sve bi nam otkrili. Trenutno se u nekoliko zemalja u svijetu izvode obuke pasa koji uspješno otkrivaju zarazu virusom Covid 19 i prije nego osoba razvije simptome

10 zdravstvenih tegoba koje su se pogoršale tijekom pandemije

Odgađanje odlaska liječniku zbog pandemije ostavilo je opasne posljedice - zbog propuštanja mogućnosti da se otkrije nova bolest i neprimjenjivanja preventivne njege koja može smanjiti šanse za razvoj bolesti u ordinacijama je sve više ljudi s raznim tegobama

Corona-cuffing: Koliko je pandemija promijenila ljubavni život samaca?

Jesmo li se zbog pandemije više otvorili i pružili priliku ljudima kojima prije ne bismo dali šansu? Je li se pojam druženja zauvijek promijenio i hoće li takozvani zločesti dečki pokazati svoje pravo lice kada se (nadamo se) pronađe cjepivo?

Anita Meštrić: Studentica koja je svjedočila nekim od najtežih posljedica koronavirusa

U prvom'valu' pandemije Anita je na Sljemenu doživjela sve - i stres i snijeg i potres, a od doma su stigle loše vijesti - u roku od tjedan dana umrla joj je baka, a otac, majka i brat zbog korone završili u bolnici. Potom je danonoćno s kolegama radila testiranja na dr. Andrija Štampar i svjedočila enormnom stresu kojem su izloženi zdravstveni radnici...

Povezano

Bojite se korone? Iskušajte Wim Hof metodu za bolji imunitet koji prakticira sve više ljudi

Istraživanja pokazuju da nije potrebno biti superčovjek ili u odličnoj fizičkoj kondiciji kako bismo prakticirali ovu metodu kojom ćemo osnažiti  tijelo i um te aktivirati prirodne procese samoizlječenja

Intermittent fasting: Sve o povremenom postu + najbolje besplatne aplikacije

Što je povremeni post, koje su njegove prednosti, koliko treba trajati da bi bio učinkovit i koje su besplatne aplikacije koje će vam pomoći da ustrajete u 'intermittent fastingu'… Saznajte sve što ste željeli znati o režimu prehrane koji je osvojio svijet!

U sezoni viroza i pandemije: Kako smanjiti negativan utjecaj antibiotika na crijevnu floru?

Crijeva su pokretač našeg života i zbog toga se fokus medicine danas prebacuje upravo na njih. Crijevna flora je jedinstvena za svakog čovjeka, a slična unutar obitelji. Čak 80% imuniteta nalazi se upravo u crijevima

Svježi početak godine: Vrijeme je za detox tijela uz hladno prešane sokove od voća i povrća!

Idealan broj dana za konzumaciju sokova su tri, a nakon njih ćete osjetiti razne dobrobiti. Imati ćete više energije, čvrst san, blistavu kožu, nećete više žudjeti za šećerom...

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime