Wellness i briga o mentalnom i fizičkom zdravlju trebala bi nam biti središnja točka – čak i na radnom mjestu. Kako se linije između posla i života i dalje brišu, organizacije daju prednost wellnessu kako bi privukle i zadržale dobre zaposlenike, ali i povećale produktivnost doprinoseći ukupnoj dobrobiti svojih zaposlenika.
Prednosti uključivanja wellness ideja u radno okruženje brojne su, od toga da se zaposlenicima povećava produktivnost, angažman, niže su stope izostanaka s posla, smanjena je i razina stresa, do toga da je povećano zadovoljstvo poslom i životom zaposlenika općenito te su posebno poboljšane poslovne performanse.
Donosimo 7 učinkovitih, jeftinih wellness ideja koje možete implementirati na radnom mjestu
1/Napravite popis restorana ili trgovina sa zdravom hranom u krugu od 2 kilometra
Veza između hrane, raspoloženja i produktivnosti opsežno je proučavana. Ono što jedemo utječe na cijelo naše tijelo, od naših misli i pokreta, do otkucaja srca, osjetila i osjećaja. Zdrava prehrana, dakle, nije važna samo za naše tjelesno zdravlje, već i za mentalno. Mnogi se zaposleni bore s planiranjem obroka i držanja plana zdrave prehrane. Još manje ljudi ima priliku vratiti se kući pojesti ručak tijekom pauze. Sastavljanjem popisa zdravih restorana u krugu od 2 kilometra možete učinkovito riješiti problem i navesti zaposlenike da se pridržavaju zdrave prehrane čak i kada moraju jesti vani. Ako želite možete kontaktirati restorane ili kafiće da vidite jesu li spremni ponuditi popuste ili druge vrste promocije za vaše zaposlenike.
2/ Dodajte biljke u svoj ured
Biljke na radnom mjestu doprinose sreći na nekoliko načina, mogu pomoći u smanjenju neželjene razine stresa, pomažu u pročišćavanju zraka i uklanjanju toksina. Samo gledanje u zelenu boju može nam uvelike pomoći da se osjećamo bolje i osvježeno. Također, biljke povećavaju razinu pozitivne energije, a mogu čak i smanjiti razinu krvnog tlaka. Dodavanje biljaka u ured izvrstan je način za oživljavanje prostora. Čak i ako niste jedan od najtalentiranijih ljudi što se tiče brige o biljkama, ima ih puno za koje je lako brinuti. Biljke će osim svih wellness dobrobiti odlično izgledati i uljepšati vaše radno okruženje.
3/ Organizirajte fitness izazove
Ljudsko je tijelo stvoreno za kretanje i nažalost, danas se ne krećemo dovoljno, a najmanje na poslu. Da biste potaknuli kretanje, razmislite o organiziranju kondicijskih izazova – ali sudjelovanje u njima učinite dobrovoljnim. Nekoliko fitness izazova ili ideja za programe: izazov mjesečnih koraka, trčite 5 km, 10 km ili polumaraton kao tvrtka/grupa, tijekom vikenda organizirajte biciklističku utrku, 30-dnevni izazov trbušnjaka, zdrav izazov za izgradnju navika (pijte više vode, jedite zdrave obroke, prestanite pušiti itd.) i sl.
4/ Razgovarajte
Istraživanje je pokazalo da je jedan od najboljih načina za podršku mentalnom zdravlju na radnom mjestu – razgovor o njemu. Ne samo da će pomoći u smanjenju stigme oko mentalnog zdravlja, već je i izvrstan način za podršku onima koji se bore s mentalnim zdravljem. Održavanje tjedne sesije na kojoj ljudi mogu razgovarati o tome kako se osjećaju ili kako se nose sa nečim stresnim, može uvelike poboljšati dobrobit onih koji rade. Razgovor je učinkovit način za oslobađanje napetosti, razvrstavanje osjećaja i stavljanje stvari u perspektivu. Ljudi najčešće trebaju jednostavno nekoga da ih sluša, ne traže nužno savjet. Iako ovo ne rješava problem iz korijena, to može biti sjajan prvi korak da pomognete ljudima da se osjećaju bolje i sretnije.
5/ Potaknite ‘šetajuće’ sastanke
Ovo je poseban izazov, ne samo da će sastanci tijekom šetnje potaknuti ljude na više aktivnosti tijekom dana, već su i sjajan način da sastanci budu kratki i precizni. Da bi tvrtka mogla organizirati ‘šetajuće’ sastanke, trebaju ih potaknuti rukovoditelji i menadžeri. Ako vaš radni prostor ima vanjski prostor održavajte sastanke tamo. A ako vrijeme dopušta, razmislite o šetnji do obližnjeg parka.
6/ Budite pet friendly
Istraživanja pokazuju kako posjedovanje pasa na poslu može smanjiti stres, potaknuti timski rad i moral, kao i redovite kratke pauze, povećati produktivnost te odsutnost zaposlenika. Iako to može biti jednostavno tako da dopustite zaposlenicima da dovedu svoje četveronožne prijatelje na posao, trebali biste razmisliti o postojanju solidnih pravila za kućne ljubimce prije nego što im poželite dobrodošlicu. Neke stvari koje biste trebali imati na umu uključuju to da psi moraju biti dobro dresirani te da morate imati i dio u koji psi ne smiju ulaziti, jer neki ljudi mogu biti alergični na pse ili ih jednostavno ne vole i smetaju im u radnom okruženju, također trebate imati politiku odgovornosti, jer što ako pas ošteti stol ili neki drugi predmet?
7/ Osnujte klub ljubitelja knjiga
Puno je prednosti čitanja: potiče kreativnosti, poboljšava tečnost razgovora i razumijevanje ali i poboljšava radnu memoriju, moždane povezanosti i širi raspon pažnje. Jedan od načina da se pomogne zaposlenicima da poboljšaju ukupnu dobrobit, na poslu i kod kuće, jest organiziranje kluba ljubitelja knjiga koji se bavi zdravljem i dobrobiti.
Jedna od velikih blagodati ovog pristupa jest to što se možete pozabaviti svakom od 7 dimenzija wellnessa. Primjerice, jedan mjesec možete čitati knjigu o financijskom zdravlju, drugi mjesec o tome kako poboljšati emocionalnu inteligenciju, sljedeći o strategijama za smanjenje stresa, pa čak i kako trenirati pažljivost.
Zbog raznolike prirode knjiga koje možete čitati, ljudi se mogu prijaviti za svaki mjesec, ovisno o odabranoj tematici. To je također sjajan način da pojačate angažman i potaknete ljude da se međusobno povežu i izvan radnih razgovora.
Fotografije: Unsplash