Petak, 23 srpnja, 2021

Dobre vibracije: Evo zašto bismo redovito trebali masirati stopala i hodati bosi!

Stopala su prepuna refleksnih zona čijim se doticanjem i pritiskanjem može djelovati na protok energije u svakom pojedinačnom organu. Protiče li energija dobro, tijelo je u optimalnom stanju, no nastanu li zastoji to se očituje kao bolest

Slažete li se kako nema boljeg ‘lijeka’ od masaže stopala nakon napornog dana? Kada dođemo doma, izujemo cipele i bosi uronimo u mekani tepih i uživamo u sosjećaju dobrih vibracija koje se šire od stopala prema gore?

Naša su stopala prepuna refleksnih zona čijim se doticanjem i pritiskanjem može djelovati na protok energije u svakom pojedinačnom organu. Protiče li energija dobro, tijelo je u optimalnom stanju, no nastanu li zastoji to se očituje kao bolest.
Grana kineske medicine koja se bavi ovim složenim načinom manipuliranja tjelesnih energetskih tokova naziva se refleskologija.

Iako se osim na stopalima refleskologija može izvoditi i preko ruku te ušiju, zbog osjetljivosti stopala i dostupnosti tretirane površine, većina terapeuta ovakve tretmane izvodi preko stopala

Što su refleksne zone?

Taj aptraktni pojam zapravo se može vrlo slikovito opisati. Naime, osnova od koje kreće ova disciplina jest pretpostavka da je tijelo podijeljeno na deset okomitih i deset poprečnih energetskih pravaca. Svaki od njih kreće od jednog prsta na nozi i završava u mozgu te se odande spuštaju ka prstima na rukama. Tim su tokovima svi organi međusobno povezani i svaki od njih se nalazi na nekoj od putanja. Ako u nekom organu zastane energija ona se, smatraju refleksolozi, može pokrenuti stimulacijom završnih točaka meridijana na kojemu se organ nalazi. Naime, na krajevima meridijana nalaze se živčani završeci koji prenose informaciju preko energetskih tokova, a potom i preko kralježnice, sve do mozga. Dakle, izrečeno klasičnim medicinskim rječnikom, smatra se da refleskologija djeluje putem simpatičkog živčanog sustava i leđne moždine.

Pomoć kod različitih bolesti

Pobornici ove tehnike smatraju da ova metoda može pomoći kod mnogih bolesti među kojima navode dišne bolesti (astma, bronhitis, prehlade), bolesti probavnoga trakta (upale debeloga crijeva, gastritis, čir na želucu), dermatološke probleme (gljivice, ekscemi, akne, psorijaza), visoki krvni tlak, dijabetes, hormonani poremećaji i niz drugih.

Budući da se ovakvom manipulacijom djeluje na sve organe, tvrde refleksolozi, nema bolesti na koju se ne može utjecati

Ipak, skeptici naglašavaju da nema znanstvenih istraživanja kojima bi se ovi navodi potvrdili. Ipak, refleksolozima se priznaje pozitivan utjecaj njihove prakse na cirkulaciju krvi (pripisuje se to djelovanju masaže na stopala) te na umanjivanje stresa. Naime, stopala i dlanovi koji su vrlo osjteljivi određuju razinu napetosti za ostatak tijela. Kada se dodirivanjem ovih zona ukloni naapetost, ostatku tijela se šalje signal da se može opustiti. 

Tajna je u kontinuitetu primjene

Ipak, u obzir valja uzeti i kineska iskustva gdje je uobičajeno praćenje učinkovitosti ove metode. Kineski terapeuti su zapravo dokazali da se tajna učinkovitosti refleksologije krije u kontinuitetu primjene. Oni je primjenjuju šest dana zaredom te tada rade dva tjedna pauze pa ponavljaju tretman. No, u praksi se tretman može ponavljati i tijekom 10 do 20 uzastopnih dana.

Poznata svim civilizacijama

Današnju verziju refleksologije razradio je američki liječniik dr. William H. Fitzgerald na početku prošlog stoljeća koji je većinu podataka o toj metodi skupio od indijanskih plemena. No, smatra se da ta metoda datira iz 5000. prije Krista te da su je poznavale gotovo sve stare civilizacije (kineska, indijska, egipaska). 

Smatra se da su se nekada refleksološke zone prirodno stimulirale jer su ljudi hodali bosi, te da su današnjim načinom života blagodati ovog sustava uvelike umanjene i zanemarene

Naime, istraživanja su pokazala da se s vremenom na završecima živaca na stopalu nakupljaju soli kalcija i kristali mokraćne kiseline koji onemogućavaju normalnu i prirpdnu stimulaciju žlijezda i organa. Ipak, primjenom refleskologije, odnoso pritisaka prstima, i te se promjene mogu ukoniti.

Pomno birajte terapeuta

Refleksološki tretman traje između 30 minuta i jednog sata. Terapeut manipilira stopala koristeći pritiske, istezanje i pokret. Čak i ako se tretman provodi zbog konkretnog problema, a ne općega stanja organizma, treba obraditi čitavo stopalo, dakle više refleksoloških zona. Tretman mora biti ugodan. Iako pri tretmanu može doći do tupe i duboke bola koja ukazuje na problem u udaljenim točkama u tijelu, nagle boli općenito u refleksologiji ne bi smjelo biti. Ako je tretman dobro obavljen, nakon njega biste se trebali osjećati opušteni i mirni. Ova se tehnika ne bi smjela provoditi u slučaju unutarnjih ozljeda, visoke temperature, u trudnoći te kod osoba koje imaju ugrađen pace-maker. Ona ne zamjenjuje liječnički tretman i može služiti samo kao nadradnja klasičnom liječenju.

Kako u nas još nisu uređeni zakonski standardi bavljenja alternativnim metodama liječenja, valja pomno birati terapeuta. Iako se u raznim wellness centrima nudi refleksoterapija, ona ondje često nije mnogo više od masaže stopala koja će vas ipak opustiti. Za informacije o školovanim teraputima najbolje je pregledati stranice Hupeda – Hrvatskog udruženja za prirodnu, energetsku i duhovnu medicinu (www.huped.hr).

Pročitajte još...

Suho četkanje – nova umjetnost detoksikacije tijela!

Dobrodošli u vašu novu wellness rutinu koja pojačava cirkulaciju, smanjuje celulit, izbacuje toksine iz tijela, proljepšava kožu...

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Korištenje stepenica u kući, stanu, stambenoj zgradi ili javnoj površini koja nije pretrpana ljudima može biti izvrstan način za jačanje cijelog tijela, snage, ravnoteže i koordinacije

Varikozne vene: zbog čega nastaju i kako ih što uspješnije liječiti?

Iako se vene na prvu čine samo estetskim problemom, mogu postati bolne ako se ne liječe. Proširene i varikozne vene stvaraju bol u nogama jer su upaljene, pa njihovo liječenje može pomoći zdravlju, ali i spasiti od nelagode.

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

Povezano

Poticaj za uravnoteženiji život: Zdravi ljudi rade ovih 10 stvari drugačije

Ovih 10 navika zajedničke su zdravim ljudima, a nekoliko malih promjena dnevne rutine  sve su što vam je potrebno za (dobar) početak. I ne morate ih provoditi sve odjednom - riječ je o ravnoteži i uvođenju novih navika vlastitim tempom

Matea Hrboka Zekić: Kako se nositi s raznim tegobama tijekom putovanja?

Muči vas zatvor, otečene noge, koža vam je 'buknula'... Kako bi vaš godišnji odmor zasluženo prošao u što upuštenijem i ležernijem ugođaju, upoznajte se s najčešćim zdravstvenim problemima tijekom godišnjih odmora te kako ih možemo prevenirati i liječiti

Dobra vijest: Ljubitelji kave imaju manji rizik od kroničnih bolesti jetre

Ispijanje bilo koje vrste kave povezano je sa smanjenim rizikom od obolijevanja i umiranja od kronične bolesti jetre, u usporedbi s nekonzumiranjem kave. A najveća korist, tvrde stručnjaci, dobiva se ispijanjem tri do četiri šalice kave dnevno!

Dr. Lejla Kažinić Kreho: Ove supenamirnice pomlađuju + 24-satni alkalni detox

Naša ugledna liječnica i nutricionistica otkriva zašto je alkalna prehrana baš ta koju naše tijelo 'obožava'. Ona ga hrani kisikom, visokovrijednim nutrijentima, 'skida' godine s lica, čini nas energičnim, ukratko ima prirodni antiageing učinak. No, postoje i namirnice koje obavezno trebamo izbjegavati

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime