Jedno od pet ljudskih osjeta bez kojeg bi naš život bio nezamisliv je miris – osjet koji razvijemo čak i prije nego što se rodimo. Pozitivni mirisi, baš kao i oni negativni, isprepleteni su emocijama, a upravo su emocije povezane s našom percepcijom mirisa.
Svaki miris koji nam stvara ugodu, omogućit će i da se bolje osjećamo, a zbog te je individualnosti upravo ovaj osjet najposebniji.
Stvaranje pozitivnih emocija – uz pomoć mirisa
Važnost stvaranja pozitivnih emocija prepoznali su i brojni marketinški stručnjaci koji su, kreirajući ugodnu atmosferu uz brendiranje mirisom, pronašli način da steknu lojalne potrošače koji će im se iznova vraćati. Neki od najpoznatijih brendova u svijetu koriste upravo ovu tehniku da iskustvo usluge podignu na višu razinu. Sve to pridonosi većoj vidljivosti brenda, stvaranju potrebe za ponovnim iskustvom te percepciji visoke kvalitete usluge.
Butik hoteli, kao što je Fendi u Rimu, čak su omogućili gostima da s mirisnog jelovnika odaberu miris koji žele za svoju sobu
Da bi sve to bilo moguće, važno je jasno definirati poruke koje brend odabranim mirisom želi poslati, kao i razloge zašto je brendiranje mirisom potrebno za posao. Primjerice, krajem 1990-ih avionska kompanija Singapore Airlines kreirala je vlastiti miris koji koriste stjuardese, a stavlja se i na tople ručnike. Jedinstven i ugodan, miris je postao nešto što su korisnici prepoznali kao posebnost ovog brenda. Neki hotelski lanci kao što je Hyatt Place također su prepoznali moć mirisa i preko desetljeća ga koriste kako bi utjecali na sveukupni doživljaj njihove usluge. Danas su postigli da u više od 300 hotela pružaju jedinstveno iskustvo koje je lako namirisati već prvim ulaskom u prostorije hotela. Ono će se dugo zadržati u njihovom sjećanju, a mnogi se oduševe toliko da ga žele i ponijeti sa sobom. Butik hoteli, kao što je Fendi u Rimu, čak su omogućili gostima da s mirisnog jelovnika odaberu miris koji žele za svoju sobu.
Važnost mirisnog identiteta
Dakle, holistički pristup postaje sve važniji dio pri ostvarenju emocionalne povezanosti brenda i klijenata. Jedno od brojnih istraživanja otkrilo je i da će potrošači u prosjeku potrošiti 31 posto više na smještaj za koji znaju da posluje odgovorno.
Tome u prilog ide i podatak da će se u 65 posto slučajeva nakon godinu dana osoba sjećati mirisa, što je dovoljno da se stvori emocionalna povezanost
Odlazak na ljetovanje za neke je još uvijek u znaku opreza stoga je potrebno kreirati ugodno i sigurno ozračje. Bilo da se radi o apartmanu ili hotelima, kreiranje jedinstvenog mirisa povećava šansu za učvršćivanje postojećeg odnosa s gostima. Tome u prilog ide i podatak da će se u 65 posto slučajeva nakon godinu dana osoba sjećati mirisa, što je dovoljno da se stvori emocionalna povezanost.
Nadalje, istraživanja su pokazala da 95 posto života provedemo u zatvorenim prostorima, što je dobar razlog za odabir organskih eteričnih ulja i posebnog načina aromaterapije jer osim ugodnog mirisa, ono utječe i na kvalitetu života.
Zašto napraviti korak više od uobičajene usluge koju većina trenutno ima na tržištu, komentirala je i Radojka Macan, osnivačica domaćeg brenda organskih eteričnih ulja Bioeterica.
“Ispitivanja provedena na osobama koje često borave u hotelskim ili apartmanskim smještajima pokazala su važnost mirisa kao faktora zadovoljstva uslugom. Mirisni identitet važan je koliko i vizualni, a novi trendovi pokazuju da je gostima miris u više od 90 posto slučajeva značio pozitivan osjećaj, a većina gostiju hotela slaže se da percepciju brenda poboljšava ugodan miris u predvorju. S obzirom na veliku bioraznolikost hrvatske obale i bogatstvo mirisnim ljekovitim biljem, za hrvatski turizam i hotelijerstvo postoji veliki potencijal za uvođenje mirisnog brendinga kao dodane vrijednosti za gosta“, objašnjava Macan.
Zadovoljstvo gostiju najvažnija je stavka u svakoj uslužnoj djelatnosti, osobito u turizmu. Jedinstveni miris može postati dio tog zadovoljstva i kreirati nezaboravna sjećanja te dugotrajnu povezanost s brendom.