Utorak, 24 rujna, 2024

Kritika filma: INTO THE DEEP (Emma Sullivan): Vrhunski true crime dokumentarac koji je poslužio kao sudski dokaz u hvatanju dijaboličnog poduzetnika ubojice

Jedna od ključnih svrha dokumentarnih filmova je ukazivati na stvarnost i osim svjedočenja nuditi alate kako je promijeniti te imati informativnu i edukativnu vrijednost

U moru premijernih materijala na streaming servisima, prvenstveno Netflixu kao vodećem, o čijem bi se sadržaju moglo raspravljati ne samo s filmske strane, već i etičke i kvalitativne strane, dokumentarni filmovi koji se bave true crime misterijama dižu prosjek ne samo po pitanju kvalitete već i društvene vrijednosti. I uglavnom se referiraju za zločine počinjene u nekoliko dekada staroj prošlosti. No, rijetki su oni koji posluže sudu pri hvatanju ubojice i rješavanju zapamćenog zločina kakvim se pokazao slučaj danskog “vizionara” i self made mechanic poduzetnika Petera Madena i nestanka švedske novinarke Kim Wall.



Novinarka koja je radila priča o Madsenovom poduhvatu lansiranja privatne rakete u svemir misteriozno je nestala za vrijeme snimanja dokumentarca o liku te se nakon zarona njegove podmornice više nije javljala. On je izronio sam. Prva policijska izvješća išla su tragom nesretnog slučaja, no tada se na temelju video zapisa iz dokumentarca u nastanku, klupko počelo odmatati.

Film je sniman prema istinitom događaju

Tu počinje nevjerojatan dramaturški zaplet istinitog događaja koji gotovo u realnom vremenu prati kretanja i rad na projektu poduzetnika, prvog svjetskog astronauta amatera, uskoro razotkrivenog kao patološkog lašca, svirepog i dijaboličnog ubojice. Napetije od igranofilmskih fikcija ili prilagodbi realističnih drama, priča o na prvi pogled simpatičnom danskom “zajebantu”, vizionaru sklonom crnom humoru i šalama i pošalicama o sjeckanju žena, skreće u smjeru kakav gledate tijekom psiholoških trilera s uvjerljivim plot twistovima.

Redateljica uz brojne izjave njegovih suradnika i ubojice samog rekonstrukcijom i skakanjem po timelineu varira momente između datuma snimanja napretka njegovog svemirskog projekta i nestanka dotične novinarke.

Film je nakon premijere na Sundance festivalu čekao dvije godine pravna rješenja pitanja prije globalne distribucije, a po izlasku usmenom predajom čini i izdvaja djelo kao jedno od onih koje će raditi razliku u moru “serijski ubojice lost tapes” materijala. Jedna od ključnih svrha dokumentarnih filmova je ukazivati na stvarnost i osim svjedočenja nuditi alate kako je promijeniti te imati informativnu i edukativnu vrijednost. Ova priča je osim užasa koji tinja ispod naoko mirne površine – upravo takva. Jedan od onih filmova koje ne zaboravljate.

9/10

Naslovna fotografija: YouTube Screenshot

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime