Subota, 12 listopada, 2024

Dogodilo se na današnji dan: Objavljen drugi album The Banda

Novi projekt bio je u potpunom odmaku od dominantnih struja. Kritičari poput Roberta Christgaua koji nisu bili skloni prvijencu sada su bili oduševljeni albumom kojeg je otvorila Robertsonova 'Across The Great Divide'

Na današnji dan, 22. rujna 1969., The Band su objavili drugi album naslovljen jednostavno „The Band“. Kolokvijalno znan kao njihov „smeđi album“, sniman je u Los Angelesu neposredno nakon turneje i nastupa na Woodstocku. Novi projekt bio je u potpunom odmaku od dominantnih struja. Kritičari poput Roberta Christgaua koji nisu bili skloni prvijencu sada su bili oduševljeni albumom kojeg je otvorila Robertsonova „Across The Great Divide“. Kao i hit „The Night They Drove Old Dixie Down“, „King Harvest (Has Surely Come)“ činila je svojevrsnu trilogiju osebujnih posveta mitskom Jugu, što je dodatno naglašavao i klavir nadahnut svirkom Fatsa Dominoa.



Tipičan zgoditak

No s druge strane, album je tipičan zgoditak roots glazbe s mješavinom bluesa, soula, rocka i narativnosti folka. „The Night They Drove Old Dixie Down“ jedna je od najpoznatijih skladbi benda zahvaljujući brojnim coverima, posebice verziji Joan Baez iz 1971. koja se uspela do trećeg mjesta „Billboardove“ rang liste singlova. Napisali su je Robertson i Helm (koji ju i pjeva uz podršku Richardsona i Danka u melodioznom refrenu) kao posvetu Jugu nakon završetka američkog građanskog rata pa je, logično, duboko ozračena južnjačkim glazbenim country-folk utjecajima, no sa zanimljivim Helmovim bubnjevima koji simuliraju egzercirski ritam.

„Rag Mama Rag“ bio je pak rasni komad folka oplemenjen a la New Orleans ragtime klavirom Gartha Hudsona, violinom Ricka Danka i puhačima te vokalom bubnjara (i sjajnog pjevača) Levona Helma. Mada se, prema tvrdnjama članova The Banda, na albumu našla prije kao popuna nego li kao udarni broj, postala je nezaobilazni koncertni standard. „When You Awake“ je sfumatozna country-folk balada koja je još jednom pokazala svirački i pjevački potencijal grupe jer je glavni vokal pripao Ricku Danku, bubnjeve i orgulje svirao dvojac Manuel i Hudson, a Robertson broj začinio neobičnim gitarskim zvukom.

Zanimljiva druga strana

„Up On Cripple Creek“ – kasnije i hit singl – donio je čudesnu kombinaciju funkoidnog Hohnerovog clavineta sviranog s wah-wah pedalom (koji podsjeća na zvuk drombulja), toplih južnjačkih orgulja, mješavinu country/bluegrass utjecaja i rocka te odličan vokal Levona Holma. Prvu stranu ploče zaključila je melankolična balada o osamljenosti „Whispering Pines“ s tako tipičnom bendovskom kombinacijom klavira i orgulja te višeglasjima koji prate glavni vokal Richarda Manuela.

Drugu stranu vinila otvorila je iznimna „Jemima Surrender“ ponovo s upečatljivim riffom i klavirom a la New Orleans kojeg ovog puta svira Garth Hudson koji je odsvirao i dionice bariton saksofona dok je Manuel za bubnjevima, a Levon Helm s gitarom… „Rockin’ Chair“ je nova folky/country laganica a „Look Out Cleveland“ prpošni broj s boogie blues klavirom Richarda Manuela u uvodu te s vokalom Ricka Danka i blues gitarom Richardsona. „Jawbone“ s Manuelovim vokalom zanimljiva je ritmički slojevita stilizacija neworleanskih rhythm and blues utjecaja a „The Unfaithful Servant“ jazzy balada (od one vrste koju je kasnije proslavio Randy Newman) s Dankom kao glavnim pjevačem i Hudsonom koji je svirao sopran saksofon (tubu je kao i na još nekoliko brojeva pak svirao producent John Simon).

Posebno je upečatljiva međuigra Robertsona s akustičnom gitarom i Manuelovog klavira. Sjajan album zaključuje „King Harvest“ – skladba neobične strukture s Manuelom kao glavnim pjevačem i bandom u ulozi južnjačkim zvukom nadahnutog rock sastava.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime