Brojna su istraživanja potvrdila da, ovisno o tome kako smo raspoloženi, posežemo za određenom vrstom glazbe. Glazbom podižemo raspoloženje i atmosferu, često uz nju započinjemo dan – birajući ritam koji nas razbuđuje, dok ćemo prije spavanja odabrati nešto sporije ritmove i umirujuće tonove.
Tu je i niz pjesama koje djeluju motivirajuće; neki imaju posebne izvođače koje smatraju prijateljima kada im je potrebna utjeha dok za neke pjesme vežemo posebne uspomene. Kako bi dodatno obogatio iskustvo slušanja glazbe popularni streaming servis Spotify odlučio je stoga ‘upoznati’ navike i emotivna stanja korisnika. No, nisu li malo u tome pretjerali? – zapitali su se mnogi.
Najnovija tehnološka nadogradnja glazbene platforme Spotify pratit će vaše ponašanje! Aplikacija će ‘prisluškivati’ što govorite, ali i donositi zaključke o tome u kakvom se emotivnom stanju nalazite.
Ohrabrujući mixtape: Ove pjesme donose optimizam i podižu raspoloženje
Personalizirane glazbene preporuke
Cilj prikupljanja i analize podatka je za svakog korsnika generirati playliste prema individualnom ukusu. Jasno je da uz to dolaze i personalizirane reklame, no to i dalje nije glavni razlog zbog kojeg su se mnogi korisnici zabrinuli. S druge strane, mnogi se vesele istražiti ovu inovaciju te su s oduševljenjem čekaju kakve glazbene preporuke će im Spotify generirati.
Riječ je o patentu imena “Identifikacija ukusa korisnika na temelju audio signala” predstavljenom još u veljači 2018. godine, a 12. siječnja 2021. službeno je dobio i “zeleno svijetlo” za implementaciju u Spotify servis.
Spotify: Ovo su glazbenici koje je svijet najviše slušao u 2020. godini
Inicijalno je inovacija zamišljena da sadržaj (tj. glazbene preporuke) generira na temelju demografskih podataka te korisnikove preferencije žanrova, no s napretkom tehnologije glazbeni servis uslugu je odlučio unaprijediti još više.
Spotify, naime, planira pratiti intonaciju, naglasak, ritam, specifične uzorke govora, kao i nivo stresa na temelju čega će aplikacija, uz podatke o dobi i spolu korisnika dobivati i podatke o emotivnim stanjima odnosno – moći će odrediti je li korisnik sretan, ljut, tužan ili pak indiferentan.
Na temelju svih prikupljenih informacija glazbena aplikacija moći će se konstantno prilagođavati svakom od korisnika te im servirati individualne preporuke za slušanje. Kako bi se preporuke mogle što bolje prilagoditi, uz “analizu” samog korisnika prikupljat će se i zvukovi iz okruženja u kojemu se on/ona nalazi kao što su zvukovi koje proizvode vozila na ulici, govor drugih ljudi, pjev ptica, zvuk printera i slično.
Donosimo 10 inspirativnih pjesama za sve ljubitelje pasa
Pitanje privatnosti
Iz Spotifya navode kako inovacija dolazi kao rezultat redovitog razvoja i usavršavanja te je kao takva samo jedan u nizu serije novijih patenata te da je riječ o normalnom poslovnom koraku aplikacije čija je temeljna usluga streaming medijskih sadržaja (glazbe i podcasta). Primjerice, također jedna od nedavno odobrenih inovacija je dodavanje karaoke nadogradnje koje će korisnicima omogućiti da svojim pjevanjem prate originalnu pjesmu.
Predstavnik Spotifya umiruje zbunjene korisnike koji su se oglasili putem društvenih mreža te ističe kako tvrtka nema namjeru pratiti korisnike u stilu Big Brothera. Osnovni cilj inovacije nije zlouporaba prikupljenih podataka nego poboljšanje svakodnevnog iskustvo konzumiranja glazbe.
Trčanje ili bicikliranje? Ovih 30 pjesama motivirat će vas na – pokret!
“Spotify je do sada patentirao mnoge aplikacije za stotine inovacija te ih redovito prijavljujemo. Dio naših patenata razvije se u buduće projekte, a dio ne. Imamo ambiciju stvoriti najbolje moguće audio iskustvo“, komentirao je u predstavnik Spotifya u izjavi za magazin Pitchfork.
Detaljnije o Spotifyevoj inovaciji i njenom funkcioniranju dostupno je OVDJE.
Fotografije: Pexels