Četvrtak, 21 ožujka, 2024

IN MEMORIAM – Odlazak bradonje Dustyja iz ZZ Topa

Jedan od dvojice bradonja, basist Dusty Hill, preminuo je u 72. godini, a kao najbolju posvetu svom preminulom članu ZZ Top najavljuju - intenzivne svirke uživo jer 'the show must go on'

Nema više ‘malog starog banda iz Texasa’ kakve smo znali više od pedeset godina. Jedan od dvojice bradonja, basist Dusty Hill, preminuo je u 72. godini 28. srpnja ostavivši gitaristu Billyja Gibbonsa i bubnjara Franka Bearda da s gitarskim tehničarem koji je Dustyja zamijenio na posljednjoj trurneji, nastave dalje.



Hill je, naime, zbog problema s kukom morao napustiti aktualnu turneju i prepustiti mjesto starom suradniku banda Elwoodu Francisu. 

‘Neustrašivi basist’, odličan pjevač i, po potrebi, klavijaturist…

ZZ Top su karijeru započeli 1969. u Houstonu kao tipičan rockerski band nadahnut teksaškim bluesom i boogiem najavljenim godine kasnije već prvim albumom ‘ZZ Top’. Bio je to album pravog ‘pisma o namjerama’ s prašnjavim blueso-rockom i teksaškim slengom koji je i u toj najranijoj fazi dao nekoliko upečatljivih brojeva poput ‘(Somebody Else Been) Shaking Your Tree’, ‘Backdoor Love Affair’ i ‘Goin’ Down to Mexico’.
Drugi album naslovljen ‘Rio Grande Mud’ iz 1972. ima žešći zvuk boogiem ozračenih gitara ali, što je važnije, bolje skladbe poput sjajnog blues-shufflea ‘Just Got Paid’, boogiea ‘Bar-B-Q’ te dva broja (‘Francine’ i ‘Chevrolet’) koja je otpjevao Dusty. Dokazujući da je ne samo ‘neustrašivi basist’ – kako su ga zvali Gibbons i Beard – već i odličan pjevač i, po potrebi, klavijaturist.

Po onome treća-sreća ‘Tres Hombres’ iz lipnja 1973. (osobno mi najdraži album ZZ Topa) donio je i kreativni i komercijalni uspjeh. Doduše u vrijeme izvornog objavljivanja nije baš požnjeo sjajne kritike no album je kasnije dobio kultni status.
Produkcija Billa Hama bila je jednostavna i ‘organska’ posve primjerena rock-blues-boogieu i shuffleu sa specifičnom režećom Gibbonsovom gitarom bliskom učinku Duanea Allmana te čvrstom ritam sekcijom koja je na trenutke gotovo ulazila u prostor funka. Blues boogie a la John Lee Hooker ‘La Grange’ (s ritmom Hookovog ‘Boogie Chillena’ te vokalnom frazom iz njegove ‘Boom Boom Boom’), ‘Move Me On Down The Line’ te ‘Jesus Just Left Chicago’ i ‘Waitin’ For The Bus’ potvrđuju ZZ Top kao nove predvodnike teksaškog blues-rocka.

Predvodnici teksaškog blues-rocka

Dvije godine kasniji ‘Fandango!’ je jahao na stilistici i uspjehu prethodnika. a donio je polovinu studijskih te drugu polovinu (nešto slabijih) live snimaka. Ipak ‘Tush’ i ‘Heard It On The X’ novi su hitovi upisani u njihovu ‘best of’ pjesmaricu. Slijedeći ‘Tejas’ iz studenog 1976. bio je slabiji i najčešće shvaćen kao album tranzicije prema tri godine kasnijem sjajnom ‘Degüellu’.  Snimljen nakon dvogodišnje pauze kao i ‘El Loco’ iz 1981. bio je uspjeli eksperiment s dodavanjima novih instrumenata (električni klavire, sintesajzeri, saksofoni…) na postojeće bluesy-rock osnove davši vječne koncertne standarde i hitove ‘Cheap Sunglasses’ i ‘Fool for Your Stockings’. 

‘Eliminator’ iz 1983. i njegov komercijalno još uspješniji nasljednik ‘Afterburner’ iz 1985. (za kojim je kao zaključni dio trilogije 1990. slijedio ‘Recycler’) doveli su korak dalje sintesajzere sa ‘El Loca’ (ali i ritam mašine i novovalne sekvencere) te ZZ Top gurnuli u AOR i rock mainstream. S obiljem hitova i rasprodanih turneja te spotovima za ‘Gimme All Your Lovin’, ‘Sharp Dressed Man’ i ‘Legs’ koji su harali MTV-jem, serijal začet ‘Eliminatorom’ regrutirao je i novu mladu publiku. 

Nakokon albuma ‘Antenna’ iz 1994. – novog hita s višemilijunskom prodajom – ZZ Top se niskom albuma vraćaju starom organskom zvuku boogie-blues-rocka i intenzivnim svirkama u živo. A one će se, sudeći po najavama Billa Gibbonsa, nastaviti i bez Dustyja Hilla. Jer, kako je rekao Gibbons ‘the show must go on’ – jer je to i najbolja posveta preminulom Dustyju.  

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime