Srijeda, 16 listopada, 2024

Parangall: Barbara Munjas – pravo vrijeme, pravo mjesto i pravi zgoditak

Ako je album, kako veli Barbara, i svojevrsni bilježnički zapis jednog vremena i potrage – na što sugerira i njegova stilska raznolikost – ali i sazrijevanja, u potpunosti je opravdao sva njena očekivanja



 

BARBARA MUNJAS

Right Place & Right Time

Aquarius Records

*****

Evo napokon i njezinog albuma prvijenca. Najkraće rečeno, još tamo od prvog singla iz 2018. godine Barbara Munjas je štrikala i heklala odlične skladbe ne hamarajući se čvrstim žanrovsko-stilskim kanonima nego – prije i poslije svega “pričom” i stavom koje je i tekstom i glazbom željela iskazati.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by BarbaraMunjas (@barbarslitabolero)

Odličan vokal

Uvodna “I Will Be Standing” je stoga – kako i sama veli – svojevrsni životni credo. Odluka da se gura po svome bez obzira našlo se na putu štogod blata i trnja, pokoje krivo skretanje ili čak barikada.  Sama skladba je odličan križanac countrybluegrassa i keltskog jiga s “rokerskim” štihom okađenim poznim sedamdesetim ili ranim osamdesetim te odličnim Barbarinim vokalom na pola puta između danas gotovo zaboravljene Lene Lovich i Kate Bush.

Ako je spomen ove potonje u prvoj skladbi usputna asocijacija, u “Spring Water” je mnogo izravnija. Posebice zbog ambijentalne produkcije Alena Bernobića na tragu radova Daniela Lanoisa, mantričkog ponavljanja teme te iznimnih umetaka world musica koji bi rodoslovljem mogli biti i s Bliskog Istoka i s Kašmira.  Ambijentalnost priziva i “Product Of Your Ego” uz lucidne umetke puhače te neočekivanu plesnu razigranost s funky gitarom i basom.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by BarbaraMunjas (@barbarslitabolero)

“Go With A Flow” pak čini iskorak i prema stilizaciji Steely Dana uz dodatak “agresivnijih” dionica naizmjenično slaganih uz lirske pasaže postižući tako iznimnu dinamiku i dramaturgiju broja. “Sadness” ponovo pokazuje kako se Barbara dobro snalazi u – uvjetno rečeno – stilistici Kate Bush s jazzy štihom u bezgrešnom aranžerskom/producentskom čitanju Bernobića koji je na albumu odradio baš lavovski dio posla. Uspijevajući da se raznorodne žanrovske krhotine uz ljepilo Barbarina vokala čvrsto zalijepe u smislenu organsku cjelinu. To zorno potvrđuje i razigrana plesna “Farewell” s (opet) primislima na Steely Dan i jazzy/funk uz upečatljive puhače, pozadinske vokale i dvoglase, “štucajuću” fankoidnu gitaru, gugutavi bas…

Vraški dobre intervencije klavijatura

“Like I Wanted” se pak šulja u maznom grooveu dobivši pri kraju broja vraški dobre intervencije klavijatura, a laganica “Gone Back” u bezgrješnu cjelinu spaja lijenu i pomalo snenu ritmičku podlogu udaraljki s diskretnom gitarom te Barbarinim vokalom. U posljednja dva broja albuma  produkciju potpisuje (i supotpisuje) Marijan Jelenić. “Men” otvara repetitivna bas figura kojoj se polako priključuju ostala glazbala uz zanimljive slapove sinta sparene s vokalom. Rezultat je nova odlična izvedba ovog puta s Barbarom u bluesy-rock izdanju. I ovaj broj ima idealno pogođen rast teme od prigušenog uvoda ka dramatičnom finalu. Uz efektni smiraj na kraju broja. Naslovna “Right Place & Right Time” je, pak, rasni pop-rock broj koji se, kao i sam početak albuma, odlično gnijezdi u prostor osamdesetih.

Ako je album, kako veli Barbara, i svojevrsni bilježnički zapis jednog vremena i potrage – na što sugerira i njegova stilska raznolikost – ali i sazrijevanja, u potpunosti je opravdao sva njena očekivanja. Jer od 2018. kad je krenula sa objavljivanjem singlova koji su se našli i na albumu do najnovijih skladbi (iz prvog dijela ploče) Barbara se potvrdila kao sjajna kantautorica s vizijom i razlogom za pjesmu. K tome i istančanog ukusa u odabiru sjajnih glazbenika koji su dali svoj pečat albumu te producenata. Posebice sveprisutnog Alena Bernobića koji je vrhunski odradio posao.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime