Utorak, 26 ožujka, 2024

PARANGALL | Joachim Cooder, Over That Road I’m Bound – Jabuka pada blizu stabla

Kako god mjerili i vagali prvijenac Ry Cooderovog sina Joachima vraški je zanimljiv projekt podjednako kao etnomuzikološko uranjanje u vremešne brojeve Uncle Davea te kao svojevrsni multikulturni crossover

JOACHIM COODER
Over That Road I’m Bound – The Songs Of Uncle Dave Macon
Nonesuch Records
****



Naslovnica albuma

Prvijenac Joachima Coodera – sina slavnog oca Rya kojem je već dvadesetak godina već pouzdani bubnjar-suradnik – najbolji je mogući dokaz one o jabuci koja ne pada daleko od stabla.

Pjevač, skladatelj i multiinstrumentalist album je snimio – naravno – uz Raya koji je odsvirao bendžo, gitaru i bas te violinisticu Raynu Gellert uz gostovanja Juliette Commagere (pozadinski vokal), basista Sama Gendela, klavijaturista Glenna Patscha, Dana Galleta na bendžu i gitari te gitarista Vieux Farka Touréa; dakako sina znanog Ryeovog prijatelja i suradnika Ali Farka Tourea.

Za album prvijenac Cooder Jr je kao predložak odabrao tradicionale jednog od pionira country svirača bendža, Uncle Davea Macona, te ih razradio i nadopisao tekst. Intrigantnost izvedbe je prvenstveno osigurala električna Array Mbira, instrument s osebujnim zvukom nalik kombinaciji drombulja i vibrafona. Čine ga tanki metalni zupci različite dužine koji su grupirani u oktavama, a glazbalo se može svirati ili pojedinačnim tonovima ili istovremenim pritiskanjem/trzanjem više zubaca.

Joachim Cooder je naravno do glazbe Uncle Macona došao preko oca Raya i njegovih vječnih etnomuzikoloških potraga za korijenima (ne samo) americane dok ga je na mbiru (doduše onu akustičnu) “navukao” Ali Farka Toure.

Kako ova kombinacija vremešnog materijala i suvremenog amplificiranog instrumenta združenog s violinom, basom, bubnjem i bendžom zvuči najbolje pokazuje uvodna “Over That Road I’m Bound To Go” obojena koloritom countryja začinjenog gotovo dalekoazijskim štihom tamošnje meditativno-ambijentalne glazbe. Zapravo, uvodni broj trasira put kojim brodi cijeli album jer jedan dio skladbi poput melodiozne “When Ruben Comes To Town” s bogatim ženskim vokalom preteže na stranu countryja, a brojevi poput “Come Along Buddy” vuku na meditativnu azijsku (u slučaju “Oh Lovin’ Babe” aranžiranu pod očitim utjecajem Tourea jr) i na afričku stranu.

Kako god ga mjerili i vagali Joachimov prvijenac je vraški zanimljiv projekt podjednako kao etnomuzikološko uranjanje u vremešne brojeve Uncle Davea te kao svojevrsni multikulturni crossover.

Za sve one kojima baš nije do promišljanjima o razlozima Joachimovog (uspjelog) eksperimenta “Over That Road I’m Bound” može biti veoma dobro pogođen album meditativne prigušene glazbe.

Fotografija: Nonesuch Records

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime