TIDAL PULL
Uvod u promatranje cvijeća pri punoj brzini
Mudri brk
****
Tidal Pull su prvijenac “Uvod u promatranje cvijeća pri punoj brzini” krstili najoriginalnijim imenom nekog domaćeg albuma još od Stillnessovog “Sve što znam o životu… odabrao je Đelo Hadžiselimović”. Čim krene uvodna “Dvanaestica”, shvatit će se na što se odnosi “puna brzina” jer Tidal Pull voze uz motoričko bubnjanje i prasak gitara (staro uho ćuti šarm ranih The Who i poduke Edgea) koje su gotovo pa temeljne odlike muskulativnog odsječka gitarskog indie-rocka od devedesetih naovamo.
Rasni komad napaljenog indiea
Uz himnička višeglasja koja dižu adrenalin te neočekivani smiraj u završnici broja, “Dezen (Ljetna pjesma za nesretan rođendan)” ima dašak nostalgije te rukopisa Kreše Blaževića i Animatora s gardom indiea ponovo uz slaganje nabrijanih i kratkih “smirenih” dionica te s eksplozivnom završnicom. “Dva do dva” rasni je komad napaljenog indiea s odvrnutim pojačalima, “edgeovskim” gitarskim fraziranjima (tko sumnja neka iznova posluša davnašnji nastupni album U2 2Boy” i, recimo, “I Will Follow”) te čvrstom ritam sekcijom bubnjara Borne Šućurovića i basiste Stefana Španičeka.
Singl tema “Dobro jutro, Jenny Lewis” toj temeljnoj špranci daje još jači energetski naboj (s napaljenim upečatljivim vokalom Vilima Hrasteka) do kosti ozračen grungeom. I ovog puta promjena tempa i ulazak u smireniji – no energetski jednako moćan – prostor, odlično funkcionira kao svojevrsni kontrapunkt koji još više naglašava eksplozivnost broja. Tako je i u poletnoj “Galeriji”, koja bi – da je po mome – bila odličan nastupni singl s prvorazrednim učinkom gitarista Ivana Blažinovića i Luke Žgralića. Mid-tempo tema “Svojom voljom” širi gitarski repertoar jangle elementima iznad razigranog melodioznog basa te dinamičnog bubnja koji tomovima i otvara skladbu.
Bend odlično funkcionira i u smirenijim skladbama
“Privitak” – kao još jedan singl skinut s albuma – u uvodu donosi gotovo lirsku rasplinutu temu koja se javlja i kasnije, no uspješno združena s energičnom ritam sekcijom uz dramaturški vrlo dobro riješena ubrzanja i eksplozivne dionice. “Besmrtna” je, pak, rasna indie laganica s upečatljivim gitarskim naglascima te višeglasjima i neo-psihodeličnom završnicom, a “Nasljednici tihe riječi” – kao zaključna tema i svojevrsni nastavak prethodne – još jedan je dokaz da bend odlično funkcionira i u smirenijim skladbama. No, bez gubitka energije (najočitije u finalu broja) koja krasi cijeli album.
Ako je suditi po prvijencu, Tidal Pull su dragocjeni pridošlica na domaćoj (ne samo indie) rock sceni. Jer, za nastupni album samo – palac gore.