PRLJAVO KAZALIŠTE
Underground
Croatia records
****
Je li razlaz unutar starog društva Prljavog kazališta baš tako loša vijest kako se to činilo? Danas je očito da nije! Jer, album “Underground” frakcije Prljavaca Tihomira Fileša kojem su se pod starim imenom Prljavo kazalište pridružili Davorin Bogović i Alen Kraljić, stigao je ipak kao dobra vijest. “Svemirski tobogan” uvodnim Kraljinim riffom, a onda i gitarskim solom vuče na Stonese i “Brown Sugar”, a i “Kako si” – koja slijedi za njom – glasno poručuje da Alen Kraljić (po osobnom sudu jedan od najupečatljivijih domaćih gitarista) kao nekoć Štulić može kazati “(napokon) našao sam dobar bend”.
Jer Prljavo kazalište, u kojem su dva negdašnja člana utemeljitelja, Tihomir Fileš Filko i Davorin Bogović Rinči, ima album koji bi – da Jajo nije otkrio ska – zacijelo mogao proći kao nastavak prvijenca. Ne samo zbog Bogovića već energije te uronjenosti u poetiku poznih sedamdesetih i ranih osamdesetih. Tako očitoj u “Pronađi me” sa zvečećom gitarom te sjajnim gitarskim akcentima te vokalnom suradnjom Rinčija i Mirne Škrgatić. “Gool” je pak naklon prema punkoidnim ska stilizacijama koje tako dobro paše Bogovićevom vokalu uz čvrsto Filkovo “lupanje” koje – kao da je opjevani “mladić u najboljim godinama” – daje karakter i gipku kralježnicu cijelom albumu. No, priznajem, onaj “navijački dodatak” mi je suvišak kao, valjda, podsjetnik na Pipse i “Nogomet”.
Dobar i zanimljiv album
“S tobom dolazi muzika” – i ona s okusom osamdesetih i bandova poput Motorsa – usporava početnu jurnjavu koju pak moćnim gitarskim riffom i a la Stones i Kraljinom vožnjom nastavlja “Rock ‘N’Rolla”; još jedan idealan broj za radijsku eksploataciju. Uvodni gitarski riff i Filkovo čvrsto lupanje u “Ljubav” ima nešto od Clasha, ali još više od vremešnog covera “Indian Reservation” Paula Reverea & The Raiders, no i ona obdarena odličnim Kraljinim solom. I “Babilon” te “I ona mala” (naslonjena na posvojeni riff) skladbe su s golemim hitoidnim potencijalom.
Zaključna “Ti me više ne voliš” – i ona na tragu gitarskih blues manirizama Stonesa – stigla je kao novi dokaz odličnog Kraljinovog gitarskog rukopisa koji glasno potvrđuje i staru maksimu da je svaki novi val (pa bio on i gitarski) sastavljen i od stare vode. Zvali Filešovu i Bogovićevu inkarnaciju Prljavog kazališta povratkom ishodištima ili garažnim korijenima ili pak “supergrupom” u kojoj je autor i gitarist Alen Kraljić u ulozi Claptona u Blind Faithu.