Nedjelja, 26 rujna, 2021

Sound & Vision: Cannes Film Festival – novi početak kino industrije

Sudeći po prvim projekcijama i reakcijama, Cannes bi mogao biti prekretnica kojoj se nadala filmska industrija. Od skraćenih vremenskih razmaka početka prikazivanja između kina i VOD servisa do streaming divova s ​​većom kupovnom moći više nego ikad, filmski se krajolik radikalno promijenio u posljednjih godinu dana

Crveni tepih je prostran. Rosé se ohladio. A filmske ekipe i njihovi uradci djeluje impresivno. Sve ukazuje da se Canneski filmski festival vratio u svoj uobičajeni kolosijek. Za svjetsku filmsku industriju koju je pogodila i druga godina pandemije koronavirusa, otvaranje 74. festivala u Cannesu 6. srpnja je konačno došlo.

“Cannes i slični festivali sada su važniji nego ikad“, izjavio je Jeffrey Greenstein, predsjednik producentsko-prodajne grupe Millennium Media te dodao: “Moramo vratiti glamur na crveni tepih. To ima svojstvenu vrijednost za naše poslovanje.”

Ništa se ne vraća na staro, ali se definira što je to ‘novo’

Cannes je svoje tradicionalne datume trajanja pomaknuo sa sredine svibnja na srpanj, kako bi se prilagodio francuskim smjernicama o sigurnosti od koronavirusa, ali i u vrijeme kada bi se mogao pokazati sveobuhvatni rekordni broj filmova.
Sudeći po prvim projekcijama i reakcijama, Cannes bi mogao biti prekretnica kojoj se nadala filmska industrija. Od skraćenih vremenskih razmaka početka prikazivanja između kina i VOD servisa do streaming divova s ​​većom kupovnom moći više nego ikad, filmski se krajolik radikalno promijenio u posljednjih godinu dana.


Da, ništa se ne vraća na staro. Ali se još definira što je to ‘novo’. Kina u SAD-u i velikom dijelu Europe ponovno se otvaraju, a postoje i ozbiljni znakovi povratka publike u kinodvorane te punjenja kino blagajni. ‘Brzi i žestoki 9’ i ‘Black Widow’, primjerice, postižu predpandemijske rekorde u rezultatima. I sve počinje sličiti na 2019. godinu. Ali… 

Najznačajnije promjene u filmskoj industriji kao posljedica koronavirusa

COVID-19 inicirao je nekoliko bitnih promjena u filmskoj industriji – od proizvodnje i financiranja do distribucije i prikazivanja, i sve to samo u zadnjih 12 mjeseci. Beskrajne su rasprave oko ‘windowa’ – koliko dugo bi kino trebalo imati ekskluzivna prava na prikazivanje filma prije nego što on postane dostupan na internetu. Dugogodišnje granice naglo su se pomakle u samo nekoliko dana u trenutku kada su se kina zatvarala, a studiji počeli razmišljati o brzim i alternativnim rješenjima. Universal je potpisao ugovor s američkim kinima u ljeto 2020. godine kako bi smanjio ‘prozor’ između kina i premium VOD-a na između 17 i 45 dana, ovisno o prihodu na kino blagajnama. Disney je najavio paralelna kino i on-line izdanja u SAD-u za neke od svojih najvećih naslova na platformi Disney+, a, slično tome, Warner Bros. je sve svoje kino naslove najavio paralelno s kinima i na platformi HBO Max.
Kako se kina ponovno otvaraju, a kupci procjenjuju filmove koji se nude u Cannesu ove godine, postavlja se pitanje mogu li kino prikazivači ponovno financijski investirati u te nove poslovne modele.

Ključan vremenski razmak prikazivanje filma u kinima i na streaming servisima

Filmski market u Cannesu trebao bi dati prvu naznaku koliko bi taj odskok mogao biti velik i kakav će oblik imati oporavak nakon COVID-a. Ono što se drastično promijenilo jest da je sada kino industrija u puno boljem stanju i počinje stvarati ozbiljne pred-pandemijske prihode za sebe i za distributere. Imaju više argumenata na svojoj strani, ali imaju europsku publiku koja je gladna kino naslova velikih studija, festivala i ozbiljnih autora: i još uvijek nemaju konkurenciju u obliku Disney+ ili HBO Max. Ne smijemo zaboraviti i na listopadski Cine Europe u Barceloni; najveće profesionalno okupljanje distributera i prikazivača – gdje će se pričati samo o jednoj stvari: vremenskom razmaku između početka prikazivanja filmova u kinima i na VOD streaming servisima.

Ovogodišnje izdanje festivala u Cannesu usred srpnja označilo je i započelo novo poglavlje u kino industriji. Dvorane su se otvorile, počeli su ‘fizički festivali’, filmovi kreću u distribuciju bez daljnjeg odgađanja, vratila se publika, rezultati na blagajnama rastu…
No kako i kada ćemo gledati filmove još uvijek nije do kraja definirano. Publike za sve oblike distribucije ne nedostaje, i ona će biti uvijek na dobitku. Zato se i dalje držite kino dvorana, jer će i dalje biti primarni i najvažniji oblik uživanja u sedmoj umjetnosti.

Pročitajte još...

Sound & Vision: 10 stvari koje je Spotify promijenio u glazbenoj industriji

U čast 15. godišnjice davatelja digitalnih usluga koji je promijenio pravila glazbene igre, donosimo listu inovacija, transformacija, preinaka i drugih načina na koje je Spotify promijenio način na koji ljudi konzumiraju glazbu i donio nove funkcionalnosti na platformu

Sound & Vision: Kako je HBO od hrabrih žena i ubojstava napravio – brend

Mare iz Easttowana, Oštri predmeti, mega-hit Male laži, Slom... samo su neke od serija koje su popularnost stekle na temi misterija ubojstva kao sredstva za istraživanje priča o ženama i majkama. Je li čista matematika da složene, slojevite priče o ženama trebaju ubojstvo da bi prodale zaplet, kao svojevrsni pristup 'dođi zbog zločina i ostani zbog drame'?

Sound & Vision: Kino – danas, sutra, prekosutra…

Otvaranjem američkih kino dvorana i porastom osjećaja sigurnosti gledatelja u kino dvoranama raste optimizam kako bismo uskoro i mi u ostatku svijeta mogli vidjeti filmske hitove, čija je distribucija odgođena zbog pandemije koronavirusa

Sound & Vision: Neuništive video igre – otporne na pandemiju

Sva tri glavna proizvođača konzola Sony, Microsoft i Nintendo izvijestili su kako je njihova prodaja veća od očekivane te predviđaju rekordne prihode - u očekivanju novih mjera lockdowna

Povezano

Sound & Vision: Po čemu pamtimo ovogodišnje dodjele Emmy nagrada?

Najveći dio iznenađenja došao je iz glumačkih kategorija u kojima su pobjednici bili isključivo bijelci, što je bio korak u pogrešnom smjeru s obzirom na prepoznavanje širine raspoloživog talenta, a cijelu je aferu vratilo u #EmmysSoWhite moment.

Sound &Vision: Deepfake – od igračke do alata i skupocjenih reklama

Deepfake-ovi su privukli široku pozornost zbog njihove upotrebe u lažnim pornografskim videima slavnih, lažnim vijestima i financijskim prijevarama. To je izazvalo reakcije informatičke i medijske industrije te državnih vlada u nastojanju da otkriju i ograniče njihovu upotrebu

Sound & Vision: Kako je hip hop postao najprofitabilniji glazbeni žanr

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije - utječu na prodaju

Sound & Vision: Kako je jedan sjajan film pobijedio streaming servise

S obzirom na to da se radi o filmu o križarskom pohodu jednog lika za povezivanje sa stvarnim, postoji nešto u vezi s tim što izgleda gotovo poetično: "Free Guy" je premijerno pušten samo u kinima (to je rijetki film ovog ljeta koji se ne natječe sam sa sobom na streaming platformama)

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime