Ponedjeljak, 18 listopada, 2021

Sound & Vision: Po čemu pamtimo ovogodišnje dodjele Emmy nagrada?

Najveći dio iznenađenja došao je iz glumačkih kategorija u kojima su pobjednici bili isključivo bijelci, što je bio korak u pogrešnom smjeru s obzirom na prepoznavanje širine raspoloživog talenta, a cijelu je aferu vratilo u #EmmysSoWhite moment.

Došli smo do kraja jednog godišnjeg ciklusa sa završetkom ceremonije dodjele Emmy nagrada 2021. godine. Nagrade su se predvidljivo raspodijelile, no ne i bez iznenađenja.

Najveći dio njih došao je iz glumačkih kategorija u kojima su pobjednici bili isključivo bijelci, što je bio korak u pogrešnom smjeru s obzirom na prepoznavanje širine raspoloživog talenta, a cijelu je aferu vratilo u #EmmysSoWhite moment.

Više od jedne dobre komedije

No krenimo redom.
Sitcomi su mrtvi. Živjeli sitcomi. U doba kada na svim vrstama televizija i streaming platformama vladaju dramske serije, sitcomi postaju ugrožena vrsta. Novih je sve manje, a postojeće komedije se održavaju na životu ili gase. Najave budućih produkcijskih planova sve manje uključuju sitcome.
Zašto je to tako? Vjerovali ili ne, daleko je skuplje i kompliciranije napraviti atraktivni sitcom nego dramsku epizodu dvostruko dužeg trajanja. Stoga i ne čudi trijumf serije ‘Ted Lasso’. Osim što se nominalno radi o komičnom uratku, serija sadrži i ozbiljnu količinu dramskih i emocionalnih trenutaka. Čak je i trajanje svake epizode preko četrdeset minuta što nije tipično za sitcom. A sudeći po drugoj sezoni koja se upravo emitira, i sljedeći Emmy će biti u znaku trenera Lassoa. Nakon prošlogodišnjeg trijumfa “Schitt’s Creeka”, veliko je olakšanje vidjeti priznanje da na televiziji postoji više od jedne dobre komedije. Naravno, ovo poboljšanje dovodi teoretski zbroj do dvije dobre komedije na TV-u, ali postepeno ćemo napredovati tamo gdje to možemo postići.

 

Invazija Britanaca

I spomenuti Ted Lasso te Kruna koja je dominirala u dramskom segmentu, britanske su produkcije sa dominantnom britanskom ekipom ispred i iza kamere te snimane u Velikoj Britaniji. U moru jednolične američke produkcije, ove dvije serije su se daleko isticale iz gomile. Možda će neki izvući neke pouke iz toga.  

 

Bez tamnoputih glumaca među nagrađenima

Nakon prerane smrti Michaela K. Williamsa ranije ovog mjeseca, postojala je prilika da se oda počast njegovom sjećanju nagradom za nastup u HBO-ovoj “Lovecraft Country”. Ni ostale njegove tamnopute kolege nisu se okitili kipićem.
No kontra-reakcija je izostala jer američka TV akademija je daleko kompaktnija i utjecajnija organizacija koja nije podlošna pritiscima i lobiranjima poput stranih dopisnika koji glasuju za Zlatni globus, pa čak snažnija i od američke filmske akademije. Ipak “I May Destroy You” je serija objavljena prije 15 mjeseci te se činilo nesigurnim da bi mogla ostati dovoljno svježa u mislima glasača TV akademije. Iako serija nije uspjela zaraditi sva priznanja koja je trebala dobiti, taj briljantan i empatičan tekst uspio je zasjati više od godinu dana kasnije, dokaz je moći autoričinih riječi i utjecaja njezina stvaranja. I da, još jedan Emmy je otišao u Britaniju.

 

Zabavna dodjela nagrada

Uvjetno rečeno zabavna, no u usporedbi za Oscarima i ostalim prijenosima dodjela, Cederic The Entertainer uspio je pažljivim koracima, izbjegavši ozbiljne teme, držati nas budnima. Posebno duhovit bio je segment s poznatima TV facama koje su unatoč brojnim nominacijama ostale bez Emmyja.

 

Prije devet godina niti jedna streaming emisija nije bila nominirana za Primetime Emmy. Komercijalne televizije koje su dominirale Emmyjima u 20. stoljeću i prvom dijelu 21., već i kabelske mreže koje su im uspjele tijekom komadića 21. stoljeća (sjetite se AMC -a s Mad Men i Breaking Bad, Comedy Central s Jonom Stewartom i The Colbert Report ili Showtime sa Homeland?) više nisu među nominiranima. Gotovo su svi linearni TV kanali zaboravljeni na najvećoj TV večeri. Kako se to dogodilo? I tako brzo?

Više TV sadržaja nego ikad

Sada postoji više TV sadržaja nego ikad prije, i kvalitetnijeg TV sadržaja nego ikad prije, stoga se priča o vrhuncu TV formata. Ali većina ljudi, uključujući i članove TV akademije, ne konzumira značajnije više televizije nego prije. Druženja i usmena predaja te preporuke su nestali. No zamjena je došla u obliku društvenih mreža. Nadalje, većina ljudi su ovce i žele gledati što govore svi ostali u njihovom društvenom krugu – unatoč ponudi koja nudi pregršt emisija na mrežama za emitiranje i osnovnim kabelskim programima i stream servisima.

Posljednjih nekoliko godina stvari se kreću u tom smjeru, te ih je ubrzala pandemija. I ovako je, u vrijeme kada na TV-u ima oko 500 originalnih scenarističkih serija, samo šest emisija – Kruna, Ted Lasso, Hacks, Mare of Easttown, Prošli tjedan večeras i Kraljičin gambit – osvojilo gotovo sve velike primetime Emmyje.

Pročitajte još...

73. dodjela Emmy nagrada 2021: Tko je ušao u povijest dodjele prestižnih nagrada?

Donosimo detaljan pregled svih nominiranih i pobjednika po kategorijama - i otkrivamo koja je streaming kuća na 73. dodjeli nagrada Emmy najviše puta nazdravljala šampanjcem!

Emmy 2021: Najatraktivnije odjevne kombinacije s crvenog tepiha

Od Anne Taylor-Joy do Tracee Ellis Ross, MJ Rodriguez i drugih, donosimo po nama najbolje odjevne kombinacije s crvenog tepiha Emmyja 2021. godine

Prizori iz bračnog života – radikalno iskrena serija koju nije lako gledati!

Ako ova serija rezultira nominacijama za Emmy za Isaaca i Chastain i navede ljude da potraže i pogledaju njihov prijašnji zajednički rad u 'A most violent year' iz 2014., to bi se isplatilo

Mare iz Easttowna: Kako obitelj i prošle tragedije mogu odrediti sadašnjost

Dobitnica Oscara, Emmyja i Zlatnog globusa Kate Winslet tumači ulogu Mare Sheehan, detektivke iz gradića u Pennsylvaniji koja istražuje lokalno ubojstvo dok se život oko nje raspada

Povezano

Sound & Vision: HBO Max prvi u osvajanju Europe

Ključni fokus nove HBO Max platforme jest na onom što Warner Media eufemistički opisuje kao prestižno programiranje. Warner Media se stoga kladi na sadržaj svog enormnom kataloga, u kombinaciji s Max Originals (uključujući značajan fokus na lokalno producirane serije i filmove) te novi 45-dnevni model kućne distribucije novih kino filmova Warner Brosa

Sound & Vision: ‘Tudum’ ili kad Netflix prezentira…

'Tudum' podsjeća na događaje kao što su ComicCon, Disneyjev D23 ili DC FanDome, čiji je cilj iskoristiti žestinu dobro uspostavljenih baza obožavatelja. Čini se da je Netflixov 'Tudum' Netflix pokušaj oblikovanja vlastite verzije takvog B2C događaja

Sound &Vision: Deepfake – od igračke do alata i skupocjenih reklama

Deepfake-ovi su privukli široku pozornost zbog njihove upotrebe u lažnim pornografskim videima slavnih, lažnim vijestima i financijskim prijevarama. To je izazvalo reakcije informatičke i medijske industrije te državnih vlada u nastojanju da otkriju i ograniče njihovu upotrebu

Sound & Vision: Kako je hip hop postao najprofitabilniji glazbeni žanr

U posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako sve više repera postaju sponzori određenih brendova ili posebnih kampanja. Post Malone i Bud Light; Cardi B i Pepsi; kao i Snopp Dogg i Dunkin. Popis se može nastaviti u nedogled, ali poanta je da su robne marke shvatile kako su reperi predvodnici kulture i što je najvažnije - utječu na prodaju

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime