Nakon nešto više od godinu dana svakodnevica nam se uglavnom svela na omeđene prostore sa četiri zida, višestruku dnevnu komunikaciju preko Zooma (ili drugih aplikacija) i traženje utjehe putem televizijskih ekrana.
Proteklih 12 mjeseci nagađanja i nepoznanica i u filmskoj industriji očito je uzelo danak i profesionalcima u industriji zabave, što se vidi kako se bliži ovogodišnja dodjela Oskara.
Akademija zahtjeva uživo prisustvovanje dodjeli Oscara
Misterij oko toga što će se događati i kako će sve izgledati izaziva neviđenu borbu i sukobe iza kulisa studija, menadžera, zvijezda, kreativaca i producenata Američke filmske akademije. Čini se da su svi oni zaboravili jednu jako bitnu stavku u ovom vrlo posebnom okruženju: još uvijek smo usred globalne pandemije.
Više od godinu dana svjetska zajednica živi svakodnevno u stanju velikog “ne znam” iznad glave. Iskreno, ne znamo kamo idemo, niti možemo predvidjeti gdje ćemo biti sutra, a kamoli za mjesec dana.
Ono što znamo od 25. ožujka jest da na svijetu više nema 2.749.397 ljudi zbog nenadane bolesti i da to nikada ne treba zaboraviti niti olako shvatiti.
Nonimacije za Oscar su konačno službene: I film Jasmile Žbanić u konkurenciji
Producenti ovogodišnje dodjele Oscara, Steven Soderbergh, Jesse Collins i Stacey Sher, suočili su se s neugodnom reakcijom nominiranih, njihovih managera i PR-ovaca kad su najavili da Zoom ne dolazi u obzir kao opcija za prisustvovanje dodjeli nagradama, koje će se ove godine održati u Union Stationu u Los Angelesu.
To jednostavno znači, želiš li biti dio prijenosa i svega što uz to ide, moraš se uživo pojaviti na dodjeli.
Vjerojatno najočitija pogreška Akademije u ovo vrijeme pandemije bila je tako isključivo i nepopustljivo se izjasniti da je moguća samo jedna opcija, bez alternative
Razne tehničke poteškoće u realizaciji
Čak i ako se nominirani načelno jednoglasno slože s tim pravilom, postoje praktični problemi. Mnoge filmske ekipe krenule su u produkciju novih projekata na sigurne lokacije širom svijeta te su računali kako će se na dodjelu, po potrebi, javiti putem video veze.
Drugi problem stvara sam dolazak na dodjelu. Mnogi od onih koji se trebaju naći u publici, ne žive u Californiji, a putovanja i sigurnosno-zdravstvene prepreke nisu zanemarivi problem. No iskustva dosadašnjih prijenosa dodjela nagrada – od Zlatnog globusa pa do Grammya – nisu bila nimalo ugodna za gledatelje koji su morali podnositi tehničke propuste poput prekida zvuka i kašnjenja signala.
To nije nimalo profesionalno za same organizatore ali iz nekog razloga nitko nije uspio smisliti kako taj problem riješiti, što je pomalo zapanjujuće. Pogotovo jer proteklih godinu dana vijesti poput CNN-a, Fox News-a i MSNBC-a redovito dovode stručnjake i novinare u svoj program i to 24 sata dnevno. I ne zaboravimo kako su u početku pandemije i sami voditelji vijesti radili uživo iz domova.
Naš favorit: Frances McDormand sa ‘Zemljom nomada’ juriša na dva Oscara
Tko stoji iza produkcije ceremonije Oscara?
Soderbergh, koji je osvojio Oscara za film “Traffic”, bio je jedan od vodećih ljudi u stvaranju protokola Američke udruge redatelja za vrijeme pandemije, kako bi tisuće članova zadržali posao u Hollywoodu, čak i sam snimajući dva filma u posljednjih godinu dana. Stacey Sher je pak Soderberghova dugogodišnja producentica. Jesse Collins je vodio projekte poput Super Bowla i Grammyja, što je dokaz kako može raditi i najveće TV prijenose u ovim složenim vremenima. Redatelj prijenosa Oscara je Glenn Weiss, koji je nedavno napravio sjajan posao na inauguraciji predsjednika Joea Bidena, a također je već prenosio Oscare, Tonyje i druge svečane ceremonije.
Producentski tim obećava nam klasični show koji odaje počast filmovima i ljudima, umjetnosti koju toliko volimo i u kojoj svakodnevno uživamo. I to sada više nego ikad – kada provodimo veliku količinu vremena gledajući nove, reprizne, kultne i ostale klasike sedme umjetnosti. Dokaz samouvjerenosti producentske ekipe same dodjele dijeli i TV mreža ABC koja 30-sekundne spotove za vrijeme prijenosa naplaćuje 2 milijuna dolara!
I ovi Oscari će se uživo prenositi u više od 225 zemalja i teritorija širom svijeta i to 25. travnja. A to nije mali podvig
Tim samo potvrđuje kako je i dalje najpraćenija manifestacija na svijetu. No, ove godine gledanost vjerojatno neće biti izražena u rekordnim brojevima. Razlozi za to su jednostavni: Oscari su prestali biti televizijski show prepun humora, glazbenih brojeva, glavnog voditelja i brzog ritma. Drugi razlog su sami filmovi koji su nominirani. A pravilo uspješnosti ceremonije Oscara je jednostavno: što poznatiji i gledaniji nominirani filmovi, to je veća gledanost kod publike!
Hillbily Elegy: Film koji će Glenn Close donijeti 8. nominaciju, ali i prvog Oscara?
Zabrinutost filmskih zvijezda je opravdana
Ekipi koja stoji iza Oscara je sigurnost najvažnija, ali zabrinutost filmskih zvijezda i njihovih predstavnika je posve opravdana. Prema objašnjenjima press službe, Akademija zahtijeva dva COVID testa uoči ceremonije te je dogovorila i laboratorij koji će voditi sva testiranja. Uz to, Akademija daje prednost nominiranima koji osjednu u JW Marriott i Ritz Carlton hotelima u centru Los Angelesa, gdje će se provesti sva testiranja. Lokalni kalifornijski i američki putnici trebat će provesti u karanteni pet dana, dok će međunarodni posjetitelji trebati biti u izolaciju od 10 dana. Ne zaboravimo da su u Engleskoj uvedena nova ograničenja putovanja, koja osim u razumnim i opravdanim slučajevima zabranjuju putovanje u inozemstvo.
Ako recimo dolazite iz Italije, ne postoji izravan let u SAD, što nominirane prisiljava da presjedaju s obaveznom 14-dnevnom karantenom na tom mjestu. Nakon toga putovanje prema Sjedinjenim Državama može se nastaviti, gdje se po dolasku nominirani ili gost mora staviti u karantenu još 10 dana. Put kandidata na dodjelu Oscara za 25. travnja trebao bi započeti ovog četvrtka, 1. travnja ako bi se poštivala sva ova karantenska pravila.
Ako trenutno radite negdje na setu, moguće je 48-dnevno produkcijsko prekidanje snimanja kako biste (s pravom) uživali u jednoj od najvećih počasti svoje profesionalne karijere, bez obzira na financijski teret koji bi dodatno trebali podnijeti vi, producent filma i filmski studio. No, u svijetu nepredvidivosti koja trenutno vlada, što biste vi odlučili?
Put kandidata na dodjelu Oscara za 25. travnja trebao bi započeti ovog četvrtka, 1. travnja ako bi se poštivala sva ova karantenska pravila
Vrijeme je da se napravi nešto eksperimentalno
S druge strane Akademija je maksimalno odgodila ovogodišnju dodjelu i vremenski rok za slanje prijedloga za nominacije. U tom potezu, dali su srcu i plućima napaćene kinematografske umjetnosti da još neko vrijeme zakuca i diše. Dali su studijima šansu za daljnji opstanak i omogućili medijima i novinarstvu da imaju još jedan veliki događaj koji mogu pratiti. Već su započeta nagađanja u vezi nominacija i rokova za Oscara 2022, a to će zasigurno biti nova borba u narednim tjednima i mjesecima. Činjenica da ocjene same ceremonije neće biti ekstra pozitivne, što je do sada doživjela svaka pandemijska dodjela nagrada. A negativne reakcije će biti prisutne i tijekom naredne godine.
Kako je pandemija produljila oscarovske šanse mnogim filmovima!
Ovo je vrijeme da se napravi nešto eksperimentalno, izvan zatvorena četiri kućna zida, da bi se ljudi prilagodili i vidjeli kako bi to moglo izgledati na televiziji, a kasnije i u njihovom vlastitom životu. A ako ne uspije, morate priznati: “Pa, bila je pandemija.”
I dalje mislimo da se ove, prošle protekle i svaka sljedeća godina trebaju slaviti sva filmska dostignuća. Bez obzira u kakvom je stanju svijet, umjetnost spašava živote. Spasila nas je sve tijekom lockdowna, bez obzira priznali to ljudi ili ne. Stoga, kakva će biti ceremonija dodjele Oscara? Vjerujte nam, postoje daleko važnije stvari zbog kojih biste se trebali brinuti.
Stoga, i ove godine navijajte za svoje favorite, pratite svečanu dodjelu Oscara na Hrvatskoj televiziji i nemojte nekome nešto zamjeriti.