Postoji nekoliko umijeća u novinarskom poslu. Pokazat ćemo ih na jednom primjeru – umijeću stvaranja kultnog termina. Ne jednom sam izjavio da je nedjelja urnebesno dosadan dan koji se medijski nikako ne može razigrati – dajte nam kolaž filmova, serije i u dobra HRT-ova vremena sport.
Klišeizacija kultnog termina
Dobrih vremena na Prisavlju odavno nema, ali kad se netko sjetio nedjelju u dva pretvoriti u kultni prime time zvučalo je nemoguće, suludo, ali intrigantno. Na početku je to bio potez za notes i utkalo se u kolektivnu svijest – iza eserta iz mamine pećnice, uz kavu, taman, tko god da je gost. Prvo umijeće – checked.
Drugo umijeće na našem popisu – klišeizacija kultnog termina. Sezonu po sezonu urednik emisije je, zaštićen sigurnošću ugovora o radu dopustio sebi doslovno sve – pozvati goste i voditi razgovore čudnom dinamikom – u svakom slučaju vrlo često novinarski potpuno neopravdano.
Treće umijeće ili prokletstvo medija dolazi do izražaja kad onaj ispred kamere misli da su oni ispred ekrana i gost prekoputa njega tu zbog – njega samog jer je on tu zbog – sebe samog. I onda dolazi do zamke života. Kad si u kultnom terminu koji si pretvorio kliše, tu zbog toga jer dvadeset godina života nedjeljom u dva nisi nigdje drugdje, i kad nakon tri minute ne znaš što bi ostalih 52 s resursima koje imaš, onda i emisiju s potentnim gostom lako pretvoriš u horror bez krvi, ali s predumišljajem.
Bezukusni sastojci nepostojećeg jela
Aleksandar Stanković minule nedjelje uspio je Damira Vanđelića, čovjeka vrlo konkretnog životnog i profesionalnog iskustva čija promišljanja zanimaju pretplatnike Prisavlja učiniti teškopratećim gostom. Postavljena pitanja više su zvučala kao neartikulirane teze koje imaju za cilj provocirati, ispipati, uhvatiti u raskoraku, a od svega navedenog samo su bezukusni sastojci nepostojećeg jela. A moralo je biti drugačije. I moglo. Jer je uvertira – prilog Sanje Mikleušević Pavić – bio izvrstan poligon za nastavak u studiju sa sjajnim, promišljenim gostom. No, možda neki drugi urednik, u nekom drugom terminu.
Čekamo termin u kojem će Andrija Jarak, naš Amadeus medija, razgovarati s kremom raznih miljea našeg društva i tako svima pokazati kako se to radi. Bit će to oživljavanje zamrlog formata talk showa s, jamčimo, najbržim mozgom koji možete zamisliti, najvirtuoznijim smislom za humor i najčvršćim karakterom koji vlada eterom. Do tad uživajmo u kratkišima – slatkišima u RTL – u danas od 27. lipnja u novom terminu od 19 sati. Jer ne znače uzalud slova AJ zapravo – artist jurnalist.