Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Život na Sjeveru: Put putujem

I zato ako se dvoumite trebate li otputovati negdje ili ne, odgovor je – putujte! Ako se pitate gdje, odgovor je - bilo gdje

Izgubio sam se neko vrijeme, u putovanjima. Kažu kako godišnje trebate posjetiti minimalno dva mjesta na kojima u životu nikada niste bili. Kada sve zbrojim i nešto malo oduzmem ova je godina premašila sve navedeno jer sam osim privatno, malo putovao i zahvaljujući poslu. Priznajem, zanemario sam, između ostaloga, i kolumnu, a premda sam se tješio kako eto nemam inspiracije u pitanju je ipak bio nedostatak vremena.

Istina je da sam ovu temu započeo još u veljači ove godine, ali uslijed silnih tektonskih poremećaja kako u svijetu, tako i privatno (pročitajte posljednju kolumnu) ova je na red stigla tek sada, a ja sam postao puno bogatiji za brojna iskustva koja su mi još jednom potvrdila svu važnost putovanja.

Iskustva koja postaju dio nas

Kako pomalo ostavljamo pandemiju iza sebe, a tako i većinu restrikcija, sve je više destinacija koje se otvaraju očekujući putnike namjernike, i sve one koji su u potrazi za novim iskustvima. A upravo su iskustava ključ sreće i jedan od glavnih razloga zbog kojih krećemo na putovanja. To je, naime, potvrdila i studija sveučilišta Cornell u New Yorku, u trajanju od dva desetljeća, koju je predvodio psiholog i doktor Thomas Dashiff Gilovich.

“Kupujemo stvari da bismo bili sretni, što nam i uspijeva na kratko vrijeme. Nove stvari su nam zanimljive u početku, ali se brzo naviknemo na njih. S druge strane, sreća kada isprobamo i doživimo nešto novo s vremenom se povećava jer ta iskustva postanu dio nas i izgrađuju nas identitet”, pojašnjava dr. Gilovich.

Ukratko: to je razlog zašto smo majicu za kojom smo dugo patili odjenuli svega nekoliko puta, dok ćemo, primjerice, prvo ljetovanje bez roditelja pamtiti cijeli život. On, također savjetuje da novac koji primjerice štedimo za novi televizor radije potrošimo na neku novu destinaciju, ili pak na novi hobi.

Putovanja su sreća kakve nema

I ja se pridružujem savjetima jer putovanja su sreća, a hobiji su najčešće zadovoljstvo. Glavni razlog zbog kojeg putujem je, naravno, odmor i promjena sredine, rasterećenje od obaveza te pomisao kako ću u tom periodu napuniti baterije, nahraniti dušu, katkada i tijelo, te ponovno dobiti snagu za svakodnevne obaveze.

Tu su dakako i nova saznanja, čak i onda kada posjećujem neku destinaciju na kojoj sam već prethodno boravio. Jer svako novo mjesto, okus, vidik, običaj, a pogotovo iskustvo obogaćuje nas, a svaki izazov počevši od toga ne znamo jezik zemlje u koju putujemo, jedemo nepoznatu hranu, doživimo nešto drugačije, čini nas snalažljivijom i zadovoljnijom osobom.

Dubai, Firenca, Malaga…

Ove me godine put odveo u slavni Dubai, jer mi je dugogodišnja zelja bila – posjetiti EXPO, a čije je održavanje zbog pandemije s 2020 premješteno na 2022 godinu. Posjet svjetskoj izložbi na kojoj se zemlje sudionice predstavljaju u raskošnim paviljonima nudeći ponajbolje od kulture, povijesti, budućnosti, tehnologije bilo je nevjerojatno iskustvo. A kupanje u toplom moru perzijskog zaljeva, party na vrhu hotela s kojeg pogled puca na cijeli grad dodatno su začinili Dubai.

Lipanj je pak bio rezerviran za povratak u – Firencu, u kojoj sam davno proveo nimalo dovoljno jedno poslijepodne. Tjestenina i vino u lokalnoj konobi uspon nevjerojatno uskim prolazima preko 463 stepenice do vrha Duomo katedrale, izlet u čarobne Cinque Terre, ah Italia je stvarno belissima. I onda je konačno u kolovozu došao godišnji odmor za koji sam odabrao Španjolsku. Živopisna Malaga uz vino i Piccasa, nevjerojatni gradić Setenil de las Bodegas u stjenovitom kanjonu, divna Ronda iznad spektakularnog kanjona i Torremolinos, moja ljetna baza i ljubav, i kupanje u magli, i izlasci do zore, eh Viva España.

S putovanja se vraćam kreativniji

Pa nije li to (i više nego) dovoljno, da se s putovanja vratim poletan i sretan, mentalno i fizički “poboljšan” te pun snage i volje da kroz svakodnevicu nastavim dalje, bolje i više.
Meni su putovanja važna jer se mijenjam kao osoba, proširujem vidike, ali i cijenim sve ono što imam. S njih se vraćam kreativniji, mrvicu pametniji i svakako otvoreniji kako za nova iskustva tako i za rješavanje problema.

Usto sam otkrio i čari samostalnog putovanja kao što su: sloboda, samostalnost, spontanost, te na kraju, ali i ne manje važno, upoznavanje novih ljudi. A osim zabave putovanja su nam izvrsna prilika za otkrivanje novih ideja, što su potvrdili i brojni uspješni ljudi čije su se zamisli rodile upravo na mjestima daleko od doma. PS. ja sam još uvijek u potrazi za navedenom koja će me dovesti do prvog – milijuna.

Putujte bilo gdje!

I zato ako se dvoumite trebate li otputovati negdje ili ne, odgovor je – putujte! Ako se pitate gdje, odgovor je – bilo gdje. Upravo to znaju Norvežani koji obožavaju putovanja, bilo diljem vlastite zemlje, na kratke ture po europskim gradovima, pa onda na omiljene ljetne destinacija tijekom godišnjih odmora, ali i u daleka svjetska odredišta. Sve je to dakako puno lakše kada živite u zemlji visokog standarda, dobro zarađujete, imate na raspolaganju pet tjedana plaćenog odmora.

Zbog svega navedenog ovdje bi komotno mogli uvesti i poslovicu – Koliko para, toliko putovanja. Duge i tamne zime Norvežani vole prekinuti odmorom na toplim Grand Canarima, ljetne ferije tj. godišnji često su rezervirani za Španjolsku ili Grčku, ali i druge popularne morske destinacije.

A u posljednje se vrijeme vodi računa i o takozvanim putovanjima koja su klimatski najmanje štetna, pa se preporuča korištenje vlaka za sve destinacije za koje je to moguće, odabir smještaja koji su u skladu s okolišem, te minimalno korištenje prirodnih resursa u svakom pogledu. I tako, kamo god i kako god idete zapamtite jedno putovanja su sreća, zato pinklec na rame i sretan vam put.