Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Život na sjeveru: Skandal Sophie Elise: Mjeri li se danas utjecaj kupljenim pratiteljima?

Danas, više nego ikada, gubitak (samo)kontrole je potpun, granice ne postoje, a pojedinci su spremni ići do kraja, i učiniti baš sve za samoreklamu

Najpoznatija norveška influencerica Sofie Steen Isachsen, umjetničkog imena Sophie Elise, nedavno se našla u središtu skandala. Objavila je zajedničku fotografiju s prijateljicom iz noćnog izlaska na kojoj su djevojke pozirale pred ogledalom u zahodu jednog kluba. Sophie je u opisu iste napisala: “Život je cirka milijardu puta zabavniji kada čovjeka zaboli – ona stvar”. I ništa tu ne bi bilo sporno da fotografija nije sadržavala jedan detalj. Naime, njezina prijateljica u ruci je držala malenu plastičnu vrećicu s bijelim prahom pa su mnogi lako zaključili o kojoj je supstanci riječ i čime su se navodno djevojke tu večer častile. Spornu je fotografiju sa svog profila Sophie uklonila nakon nekoliko sati, ali to je vrijeme bilo i više nego dovoljno da bude primijećena, izazove buru reakcija sa svih strana i kako se danas voli reći – zapali društvene mreže.



Sophie sve detalje vjerno dijeli na društvenim mrežama

Sophie Elise je blago rečeno poduzetna djevojka koja pripada generaciji novopečenih influencera, blogera i onih (pre)poznatih koji su danas tako mladi, a već tako uspješni i imaju jako puno utjecaja. Sa svojih 28 godina uspjela je objaviti čak tri autobiografske knjige, bila je autorica popularnog bloga, sudjelovala u dokumentarnoj emisiji o blogerima, reality programu “Poznati na Farmi”, a neko je vrijeme bila i zamjena u voditeljskom programu “Dobra večer, Norveška”. Naravno, iako je tako prezaposlena, stigla je i nizom kirurških zahvata promijeniti svoj izgled i, među ostalim, podići stražnjicu. O tome je, a gdje drugdje nego na društvenim mrežama, uredno obavještavala nemali broj obožavatelja/pratitelja, dok su mediji sve navedeno prenosili.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Besserwisser (@_besser.wisser_)

Upravo je negdje u vrijeme objave skandalozne fotografije jedan poznati prehrambeni maloprodajni lanac trebao lansirati liniju slatkiša koju je Sophie “osmislila”, a mlada je dama nedavno dobila i svoj podcast na, ni manje ni više, nego javnoj televiziji NRK (Norsk rinkringkasting) u kojoj je s prijateljicom raspravljala o tričarijama za koje su mnogi zaključili kako ne priliče javnom servisu.

Dogodio joj se veliki zaokret u karijeri

Nakon objave sporne fotografije nametnulo se pitanje: Je li je sve to učinila namjerno, htijući tako dobro izreklamirati svoja dva nova angažmana? Ako se i odlučila na takav potez, čini se kako je jako pogriješila. Premda neki tvrde kako toj već dobro poznatoj kraljici skandala niti ovaj posljednji incident u nizu neće puno naštetiti, čini se kako su ipak u krivu. Naime, televizija joj je otkazala daljnju suradnju, a slatkiši s njezinim potpisom ipak neće završiti na policama trgovina.

Iako su s norveške dalekovidnice ispočetka odbijali komentirati slučaj tvrdeći kako će se njen podcast emitirati i dalje, nudeći traljave komentare u stilu kako se njih ne tiču objave privatnih fotografija, sve je kulminirao kada je skandal pokušala obraniti, ili objasniti, direktorica emitiranja programa. Ona je potpuno nepripremljena stigla u emisiju u kojoj se jasno vidjelo kako je i njoj samoj pomalo neugodno zbog svega što se dogodilo dajući do znanja da nema pojma o sadržaju podcasta Sophie Elise, a koji se – financira novcem svih građana.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Mesh Worth (@meshworth19)

Poslije je uputila ispriku za sve, priznavši kako navedeni materijal ipak nije primjeren javnoj televiziji. I doista: diže li se (bijela) prašina za dobrim konjem i je li je baš svaka reklama – dobra reklama? Je li ovaj primjer početak kraja, barem u Norveškoj (a toplo se nadam i šire) ovog suludog influencanja koji se nezaustavljivo širi preko socijalnih mreža? I ako nije, postoji li kakva terapija, cjepivo, štogod, kao zaštita od nevjerojatne količine tobožnjeg utjecanja ljudi koji stvarnog značenja zapravo uopće nemaju.

Čime nas ti mladi mogu naučiti?

OK, jasno mi je – stvar je izbora. Dakle, klikaš, ili ne, pratiš, ili ne pratiš, gledaš, ili prebaciš kanal, pročitaš, ili preskočiš, slušaš, ili preskače, ali dotični ispadaju iz svih mogućih konzervi pa se nije baš lako obraniti. I pritom ne prezaju ni pred čim kako bi se domogli svojih pet sekundi slave na mrežama. Meni i dalje nije jasno kako, primjerice, netko sa 20 i kusur godina može biti utjecajan, čime i na koga konkretno, s kakvim pobogu iskustvom i sadržajem može napisati knjigu, kakav konkretni savjet ponuditi i čemu nas u konačnici ti mladi i “utjecajni” mogu naučiti…

Ili možda da preformuliram: mjeri li se danas utjecaj kupljenim pratiteljima i lažnim lajkovima na vlastitim profilima? Ah, ok onda dobro – nemam više pitanja. Meni se, pak, kosa na glavi diže od novopečenih, ali i onih malo starijih influencera (preeeezirem tu riječ) gotovo kao i većinu društvenih mreža (dobro, daaaa neke malo i koristim) koje nas zatupljuju svojim infantilnim sadržajem i apsurdnim videouratcima u kojima je glupost postala glavna tema. Uz dominaciju seksa s dodatkom plastičnih operacija, a sve začinjeno opijatima i kupljenim obožavateljima rezultat je: potpuno srozavanje kriterija te vladavina influencera koji niču poput (ludih) gljiva nakon kiše.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by 💜Vita-Herkules💜 (@vitaherkules)

Gubitak (samo)kontrole je potpun

Sigmund Fröjd, tvorac psihoanalize, ustvrdio je da je prva i najčešća osobina glupih ljudi – potpuni nedostatak stida. Svjedoci smo poplavi istih diljem društvenih mreža koji valjda nikada nisu niti čuli za tu riječ. Danas, više nego ikada, gubitak (samo)kontrole je potpun, granice ne postoje, a pojedinci su spremni ići do kraja, i učiniti baš sve za samoreklamu. Jer, priznajmo, kako živimo u vremenu u kojem je pamet već odavno zašutjela, i uglavnom se vrlo teško probija kroz ovu informacijsku džunglu, budale ne prestaju govoriti i/ili influencati, a oni treći su se – znate već što…

A mi četvrti, pa živimo u nekoj svojoj stvarnosti i pletemo mreže vrijednosti trudeći se birati sadržaje i utjecaje koji nam obogaćuju živote, uče nas i nadahnjuju da rastemo više, idemo dalje i budemo bolji.

Naslovna fotografija: @saraw_hairstylist

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime