Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Kritika filma: BLACK ADAM (Jaume Collet-Serra): Superherojsko supercrno supersra…

Ne smije se pritom smetnuti s uma kako The Rock nije glumac već vreća mišića koja funkcionira kao i Schwarzenegger u Terminatoru. Hoda kroz scenu, razbacuje negativce i tu i tamo u krupnom planu pokušava napraviti mikromimiku dizanjem obrve

Ovo se dešava kad imaš riznicu neiskorištenih DC superheroja, imaš budžet i nemaš ideju što bi osim kompiliranja baraže akcijskih scena trebao napraviti s antijunakom kojem treba nabildati opravdanje za postojanje a to nije niti mozak niti neka smislena drama. Legenda kaže da je Dwayne The Rock Johnson već petnaestak godina pokušavao naći solucije za produkciju Crnog Adama kao njegove verzije i igrača za utrku s Batmanom i Spidermanom. Sudeći prema ponuđenom akcijskom superspektaklu dobacit će prije do katastrofa tipa Daredevila ili Green Lanterna, u najbolju ruku do Shazama od kojih se naposuđivalo intergalaktičkih superherojskih traljavih fora i u kojem je prije viđen kao cameo uloga.

Pretvaranje filmova u videoigrice

Ne smije se pritom smetnuti s uma kako The Rock nije glumac već vreća mišića koja funkcionira kao i Schwarzenegger u Terminatoru. Hoda kroz scenu, razbacuje negativce i tu i tamo u krupnom planu pokušava napraviti mikromimiku dizanjem obrve. A haaa, to je funny trenutak. Računa se pojava, broj razvaljenih i udarenih likova i broj pseudoduhvitih replika. I specijalni efekti, naravno. Pretvaranje filmova u video igrice u nedostatku ikakve smislene dramaturške osnove je osnovni mod kojim se služi moderni Hollywood u misiji blockbusteriranja svojeg utrška kao jedine kvalitete kojom se komunicira.

Premisa crnoadamovske priče je klasično mitološko nadovezivanja na legende o superherojima i supervillanima iz prošlosti. Otprilike 5 tisuća godina nakon što su mu egipatski bogovi podarili neopisive moći, zatvoreni Crni Adam je oslobođen iz zemaljske grobnice, spreman za put vremenom u naša vremena gdje će se obračunavati s no no, bad guysima.

Sve je već viđeno

Osim vizualnog CGI spektakla kojeg povezuje supertanka priča i superloša dramaturgija film je pretendirao na franšizu, no prije će prizemiti The Rocka kao što se desilo i Willu Smithu pri pokušaju glumatanja Hancocka. Njemu ni briljantna Charlize Theron nije pomogla, a The Rock nema ni traga takvog glumačkog back upa osim u likovima funkcionalnih, ali izlizano korištenih Piercea Brosnana kao Dr. Fatea (ne smiješati s Dr. Strangeom, ali slične su postavke) ili AldisaHodgea kao Hawkmana.

Crni Adam je film koji svoje kvalitete pokušava naći u svim vanfilmskim kategorijama. I za publiku 21. stoljeća to je već toliko oldfashioned pristup da se bolje ponašati kako se sve to zapravo nije niti dogodilo ili je bilo bitno već viđeno.

5/10