Srijeda, 27 ožujka, 2024

Kritika filma: EMILY THE CRIMINAL (John Patton Ford): Vrijeme je da otkrijete Aubrey Plaza

Debitantsko djelo JP Forda je kao stvoreno za utapanje u pretvorbi dviju dramskih krajnosti u kojima djevojka koja je na rubu nerva poput otkucavajuće bombe vrlo kratkog fitilja čeka svoj big break

Ako ste kada vidjeli Moneyball shvatili ste zašto je Brad Pitt briljantan glumac. Isto vrijedi za Young Adult ili Tully i uloge Charlize Theron u odnosnim filmovima. Ili pak relativnu minijaturu Julie Roberts u August: Osage County, kada uz Meryl Streep uspijeva biti tiho dominantnom. Riječ je o onim, uslovno rečeno, malim filmovima u kojima se ne događa ništa produkcijski spektakularno već se pletu oko svakodnevnih tema i raslojavanja dramaturgije gradnjom likova iza susjednih vrata, ali ipak po spomenutim rolama odvajate glumačke gromade i superheroje dramskih bravuroza, od onoga po čemu biste te filmove drugačije pamtili.

Glumice iznimnih sposobnosti i performansi

Nešto slično je mogla predstavljati krimi drama “Emily The Criminal” kao stvorena za autopilot sjajne i nepravedno zapostavljene Aubrey Plaza. Glumice iznimnih sposobnosti i performansi još uvijek u potrazi za svojim katapultom, dosad isticane po glavnim rolama u izrazito indie filmovima (“Black Bear”, “Ingrid Goes West”, “Safety Not Guaranteed”) u kojima je moguće zaboraviti sve osim njene iznimno zahvalne face i uloga zbog kojih se bez pritiska nezdravih ambicija nameće kao jedno od prvih slijedećih Ave Gardner, Liz Taylor alike imena.

Jedna od zasad poviše istaknutih stepenica na putu sigurno će biti ova sundanceanska premijera kojoj kritičari simpatično etiketiraju ulogu “ženskog Dirty Harryja”, aludirajući pritom na clinteastwoodovski hard core code i način prebjega iz civilnog života onkraj kriminala, ne bi li nivelirala i poravnala neke životne izbore i okolnosti koje joj dotad nisu išle u korist.

Debitantsko djelo JP Forda je kao stvoreno za utapanje u pretvorbi dviju dramskih krajnosti u kojima djevojka koja je na rubu nerva poput otkucavajuće bombe vrlo kratkog fitilja čeka svoj big break. Ne može više životariti na slabo plaćenim ili neplaćenim poslovnim ponudama te sasvim slučajno prihvaća relativno neznatno kriminalne sitne prevare. Međutim, životne okolnosti usmjerit će apetit daleko šire. Okružena društvom slabića Emily uzima stvari u svoje ruke. Čime se zapravo savršeno prilagodila real life ulozi Aubrey koju nakon otkrivanja i prihvaćanja šire zajednice od filmofila – čeka velika slava. Ako ne prije prva prilika bit će novi film Francisa Forda Coppole “Megalopolis” u kojem bi uz suludog Shia LeBeufa trebala nositi glavnu rolu. Kabum.

7/10