Kritika filma: MAESTRO (Bradley Cooper): Maestro nije maestralan

'Maestro' je kao i prije koju godinu 'Tar' s daleko glumački jačom Cate Blanchett trebao biti tour de force jednog snažnog autorstva međutim ostat će tek oscarovski pretendent i korektna biopic romantična drama

Posljednji veliki biopic netom završene godine koji će limitiranom kino distribucijom i direktnom Netflix premijerom biti formalno kandidiran kao jedan od oscarovskih pretendenata “Maestro”, priča je o velikom dirigentu Leonardu Bernsteinu, njegovim ljubavima i karakteru, te klasični odmak dvojbene osobnosti od genijalnosti djela. Glumac redatelj Bradley Cooper u novom glazbom provociranom djelu, nakon remakea “Zvijezda je rođena”, u produkciji Spielberg Scorsese ekipe, nastavlja udovoljavati ideji savršenog filmaša po ukusima glasača Akademije i Oscar glasača.

Daleko od koprcanja ili failanja u bilo kojem tehničkog segmentu filma “Maestro” Cooperovo autorsko, redateljsko glumačko “odlikaštvo” referira se na mediokritetski pristup i kalkulantske premise rađenja filma koji apriori mora udovoljavati određenim “art” konceptima. Predvidljivost i ulagivanje filmskim centrima moći zasigurno nije jedna od odlika koja krasi hrabre već oportunističke filmaše. A Bradley Cooper je prema svojim dosadašnjim redateljsko glumačkim stremljenjima savršen primjer upravo takvog igrača.

Cooperove preformanse dolaze do izražaja

Nema eastwoodovske tvrde jezgre i beskompromisnosti u njemu, ali ima poštivanja pravila igre ne bi li tako došao do tapšanja ljudi koji filmsku umjetnost promatraju isključivo kroz prizmu Oscara. I dok je kao jedan od članova “Hangover” wild buncha funkcionirao gotovo savršeno, u novom polu karijerne podjele i potrage za redateljskim mojom i Svetim Gralom, Cooper redatelj bitno zaostaje za Cooperom glumcem.

U filmu “Maestro”, koji prati wikipedia faktografske podatke slavnog dirigenta to osobito dolazi do izražaja u namjeri postaviti ga kao vjerodostojnog pretendenta i konkurenta “Oppenheimeru” kao predniku povijesnog biopica i drame kroz čiju se monumentalnost klanjamo liku i djelu dosad rezerviranom za određeni dio interesa akademske zajednice. Cooper je odličan karakterni glumac kojem maska pomaže uvjerljivosti, a vrhunski izbor i interpretacija Carey Mulligan kao Bernsteinove pratilje Felicie Montealegre samo osnažuje dojam o kako se vještom i vrsnom selektoru radi. Uz intervencije MUA i takvu partnericu i Cooperove performanse bitno dolaze do izražaja.

Je li stvarno toliko dobar?

Jednako kao što mu je Lady Gaga značila u “Zvijezda je rođena”, Carey mu je kontesa u “Maestru”. “Maestro” je kao i prije koju godinu “Tar” s daleko glumački jačom Cate Blanchett trebao biti tour de force jednog snažnog autorstva međutim ostat će tek oscarovski pretendent i korektna biopic romantična drama koja više duguje PR momentima nego istinskoj filmskog vrijednosti i bezvremenosti. Nevezano što oscarovska glasačka mašina ili gledateljski snobovi mislili o tome i zaustavljali dah od silne oduševljenosti i prenemaganja velebnom umjetnošću viđenog. “Maestro” je Cooperov “Monk”, odličan, ali prerazvikan film. Pustite vremenu.

7.5/10