Petak, 22 ožujka, 2024

Kritika filma: Šesti autobus – put u nepoznato prema istini

Nije lako snimiti film o temi koja dira mnoge sudbine i umjetničkim perom otvara rane za koje nikad nismo sigurni što ćemo pronaći unutra. Eduard Galić je uspio

Vukovarsko je doba godine, onaj tjedan u kojem sve oči gledaju u Grad heroja, a sva srca pumpaju baš za grad na Dunavu. Tako se to u tišini događa kod nekih od nas i tijekom godine, ali kako se približava 18. studenog te misli i namišljanja postaju glasne. Više od tri desetljeća nakon Vukovar je dobio prvi pravi film o jednom segmentu zbivanja.

“Šesti autobus” Eduarda Galića nije samo ratni film. Zapravo nije uopće. Riječ je o filmu koji razbuđuje i traga za slobodom. Mlada Amerikanka pokušava pronaći čovjeka iz svoje prošlosti, koji nikad neće biti pronađen, i to tijekom najvećeg sukoba na europskom tlu od Drugog svjetskog rata. Riječ je o potrazi za identitetom i istinom na mjestu gdje je istina selektivna, neuhvatljiva i čak se boji. Ispod te potrage ključa potreba za vjerom, vezom i otkupljenjem. Upravo ova tri pojma jako dobro balansira ovaj scenarij jer ničega u ovoj priči nema previše.

Jedna od mogućih priča

Glavnu junakinju glumi mlada slovenska glumica Zala Đurić, a naš Marko Petrić nije slučajno odabran za nositelja muške uloge. Obiteljska filmska manufaktura Galić – producent filma je Galić junior – Dominik – koja već godinama skrbi da bitne teme i pojedinci iz Domovinskog rata ne padnu u zaborav, ovoga puta donijela nam je jednu od mogućih priča. Ima tu ratnih scena koje su prethodile šestom autobusu – sredstvu na kotačima koje je netragom nestalo. Scene puškaranja uravnotežene su sa scenama sadašnjosti koja pokušava rasvijetliti prošlost. Odnos perfekta i prezenta najskliskiji je teren ovakvih priča, no i najveća vrijednost ovog filma. U jednom trenutku junak će reći da se radi o dobroj priči o neuspješnoj potrazi za uspješnim pokoljem. Sjajno se u atmosferu filma uklopila glazbena karizma Gorana Bare u pjesmi Život kao rijeka. Jer ova priča teče, poput Dunava.