Petak, 26 svibnja, 2023

Kritika filma: Sisu: Finski anti nazi western o osvetničkom tragaču za zlatom

Malo priča, puno govori očima i ubija. Umorstva su brutalna. Ponekad zabavna. Uglavnom, prenevejerojatna

Da vam je itko rekao kako će finski country nazi western o bivšem ratniku kopačku zlata koji ubija SS pripadnike Trećeg Reicha ispasti jednim od zabavnijih filmova prvog dijela filmske godine, vjerojatno biste ga popratili smiješkom nevjerice. Ali, kako je posebno igrani film čudovišni teren za iznenađenja svakih vrsta, uz razočarenja naravno, tako je moguće da se upravo opisani plot ono što ljubitelji filmskih eskapada s gro nasilja i malo racija između scena vole vidjeti i promatrati kao zabavu.



Jorma Tomilla u glavnoj ulozi šutljivog osvetnika i zlatotragača je subverzija na tragu opakih Eastwoodovih spaghetti western likova. Malo priča, puno govori očima i ubija. Umorstva su brutalna. Ponekad zabavna. Uglavnom, prenevejerojatna. I u tom pretjerivanju leži catch i magnetizam ove vrste zabave. Nasilje da ispadne humoristično. Ubijanje nacija kao prava strana povijesti. Doista nema ništa više od toga. Učini se tako jednostavnim da film budžeta 6 milja $ zaradi u svijetu 10-ak milja $ i još požanje kultni status među ljubiteljima žanra jer je izvedba više nego jasna.

Amerokulerski glavni (anti)junak i nordijske mitologije po kojoj “sisu” biva riječ koju ne možete prevesti na engleski, ali znači neodustajanje. I puno pažnje direktora fotografije na spaghetti western poetiku. Kao da ste sjeli u fotelju pogledati bastard između “JoJo Rabbita”, “Inglorious Bastardsa” i “Cocaine Beara” i “Tucker & Dale Versus Evil” uz male dodatke “Machettea”, sve to promiješali u mixfilmshakeru i dobili sat i pol braindead eksploatacijske zabave. Tko voli…

7/10

Pročitajte još...

Kritika filma: BLACK ADAM (Jaume Collet-Serra): Superherojsko supercrno supersra…

Ne smije se pritom smetnuti s uma kako The Rock nije glumac već vreća mišića koja funkcionira kao i Schwarzenegger u Terminatoru. Hoda kroz scenu, razbacuje negativce i tu i tamo u krupnom planu pokušava napraviti mikromimiku dizanjem obrve

Kritika filma: ALL QUIET AT THE WESTERN FRONT (Edward Berger): Na zapadu ništa novo u antiratnoj hit drami

Životi, preživljavanja i smrti gotovo svih protagonista, od musavih sedamnaestogodišnjaka do njihovih starijih ratnih drugova sve do jutra u 11:11 kada prestaju borbe i kada se škarama reže dotadašnje jurišanje jednih na druge, vrlo zorno zrcali nepotrebnost i uzaludnost ljudskih strojeva i mašinerija u poslugu nečijih ideja i ideologija

Kritika filma: BLACK PANTHER: WAKANDA FOREVER (Ryan Coogler) – Posthumna superherojska oda Chadwicku Bosemanu

Gledate vjerojatno jedan od najvećih akcijskih hitova godine, a za druge društvene i političko sociološke konotacije mimo blockbustera, teško da ćete naći mjesta između redaka

Kritika filma: BANSHEES OF INSHERIN (Martin McDonagh): Amarcord 21. stoljeća

Poetika na filmu često biva prenaglašenom i još češće prerazvikanim hvaljenjem tek solidnih djela, dok se ovakvi dragulji provuku masovnoj publici ispod radara, naprosto jer zahtijevaju pažnju, vrijeme i posvećenost. Testirajte se. Dajte si priliku. Povrat će biti višestruk

Povezano

Kritika filma: Uhvatiti ubojicu: Atipičan krimi triler o lovu na serijskog ubojicu

Inovacije nismo dočekali, ali timing je bio dobar, kao i redateljska odluka da se poput Finchera u 'Zodiacu' koncentrira na lovca, a ne na lovinu

Kritika filma: Mother: Blijedi pokušaj pretvaranja J. Lo u akcijsku zvijezdu

'Mother' je ispala kolekcijom stereotipa snimljenih poput reklame za lice J. Lo, bez smisla, sadržaja i potrebe. U rukama kvalitetnijih autora mogla je ispasti više od rubno podnošljive i jedva gledljive

Danas gledamo novi serijal o misterioznim objektima: Istraživanje nepoznatog

Na National Geographic kanalu pratimo kako se razvijala priča o neidentificiranim letećim objektima od samih početaka pa sve do iznimno važne prekretnice kada je američka vlada donijela zakon o pokretanju službene istrage o NLO-ima

EKSKLUZIVNO: Fatal Attraction: Odličan remake kultnog psihološkog trilera o preljubu s kraja 80.-ih

Serijal nudi dovoljno mjesta za zadovoljštinu filmofila željnih vrsnog psihološkog trilera i warning sign drame što jedan nepotrebni preljub donese u obitelj s poučnom po(r)ukom

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime