Kritika serije: Beckham: Refleksije ljudskosti i izazova popularnog para

Serijal je izvjesni pogled iza zavjesa te striptiz do pola vezano za ljude s naslovnica tabloida

“Lifestyles of rich & famous” trebala bi biti početna premisa razumijevanja četverodijelnog doku serijala i traženja tolerancije na životne “patnje” natprosječno preplaćenih sportaša i showbizz ikona kakvim je David i njegova pripadajuća Posh Spice Victoria sa svim njihovim usponima i padovima pod svjetlima reflektora. Od sportske do modne i pop kult ikone mladi Britanac David Beckham je postao općim mjestom i referencom nogometaša modela za više slojeva formiranja stavova publike.

Od onih kojima je beckhamovska ikonografija antipatična zbog neshvaćanja opravdanja tolike love potrošene na solidnog vezanjaka formata Zvone Boban meets Niko Kranjčar do onih koji su u činjenici njegove fizičke privlačnosti i pristojnog osmijeha vidjeli predmet mokrih snova ne samo manekenskog svijeta. Serijalu je za svjedočiti njegovu normalnost, ljudskost, prosječnost u smislu “dečec next door” i veliki trud uložen u vlastiti razvoj te odricanja kojima je bio izložen ne bi li od malog Davida postao veliki Beckham.

Od kultnog gola sa sredine terena u dresu Manchester Uniteda sredinom devedesetih do kraja karijere u Americi serijal se provlači retrospektivno kroz sve bitne punktove jedne superstar karijere, pritom ne preskačući privatni život i potencijalno nelagodne teme kriza u braku i životu sa svojom Spiceicom.

Zanimljiv pogled na svijet

S tehničke i izvedbene strane TV serijal je izložen vrlo pregledno, jasno i sadržajno. Kombiniranjem arhivskih snimaka, intervjua, autentičnih snimaka i retrospekcije nastanka legende u vrijeme trajanja iste je iznimno bogat arhivskim snimkama mladog Beckhama kao i svim golovima, upsovima i downovima, a osobito širokim dijapazonom sugovornika i suigrača od Cantone do Ronalda, Manchestera do Reala, Milana, PSG-a, Alexa Fergusona kao njegova nogometnog mecene i oca, do bioloških roditelja i dalje.

Osobiti utisak ostavljaju varijante prilično iskrenih intervjua s Davidom i Victorijom prilikom kojih se ne steče dojam piariziranja istih poput njihovih brit pop prednika i dvorskih izgnanika Harryja & Meghan. Nevezano za nemogućnost poistovjećivanja s problemima i “problemima” s kakvima se mogu suočavati superzvijezde kao ljudi jednako željni normalnog susjedskog života i oni koji imaju prava na isti, serijal je izvjesni pogled iza zavjesa te striptiz do pola vezano za ljude s naslovnica tabloida. I taj posao odrađuje izvrsno.

8/10