Subota, 16 listopada, 2021

Matea Marušić: Glumački poziv je jedno dugo nemilosrdno putovanje

Glumica Matea Marušić, dobitnica Nagrade hrvatskog glumišta za najbolju glumicu do 28 godina te Zlatnog studija za novo lice u kazalištu, otvoreno progovara o odrastanju u Osijeku, studiranju u Sarajevu, radu u Vinkovcima, o nagradama, najvažnijim ulogama dosad, ali i o tome tko je od glumaca najviše veseli i inspirira

Osijek,  Sarajevo, Vinkovci – tri grada, jedna osoba. Glumica Matea Marušić rođena je Osječanka, akademska Sarajka, uloge niže u vinkovačkom Gradskom kazalištu Joza Ivakić u Vinkovcima.
Njezin talent prepoznaju i publika i struka pa u naručju ima i Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju glumicu do 28 godina, ali i Zlatni studio za novo lice u kazalištu.

S Mateom razgovaramo o odrastanju u Osijeku, studiranju u Sarajevu, radu u Vinkovcima, o nagradama, najvažnijim ulogama dosad, ali i o tome tko je od glumaca najviše veseli i inspirira.

Publika oplemenjuje svojom pažnjom

Prošla godina, koliko god teška bila, za Vas je bila sjajna. Osvojili ste Nagradu hrvatskoga glumišta i Zlatni studio. Što Vam znači potpora struke, a što publike? Ima li tu razlika?

Vjerujem da nema velike razlike, obje me strane na svoj način preporučuju. Jednako uživam privilegij dobre kritike, nagrade, ali i publike, to je pokretačka energija koja je nama glumcima svima važna jer je kanaliziramo dalje kroz svoje glumačko djelovanje. Preko publike koja oplemenjuje svojom pažnjom, reakcijama i iščekivanjem, ona tada na svojstven način živi svijet koji im donosimo, struka kasnije prepoznaje i priznaje to naše zajedničko stvaranje. Motivirajuće je biti dio tako jedinstveno spontane i žive sinergije.

Kao iznimno talentirana mlada glumica već ste odigrali glavne junakinje dvaju velikih dijela svjetske književnosti – Gospođice Julije i Staklene menažerije. Koliko su Julia i Laura slične i u čemu su Vama inspirativne?

Sve više uviđam koliko su slične, obje u potpunom disbalansu duše i tijela. Inspirira me njihova istodobna fragilnost i snaga, koja je upisana kako Lauri, tako i Juliji. Obje su satkane od čiste duše koje prekrivene manirama i društvenim određenjima otežavaju njihovu slobodu i ljubav prema životu, prema sebi. Izazov, ali i ljepota je upravo u skidanju tih plašteva koje svaka ima urezano u svom genetskom kodu. Inzistirajući na njihovoj razotkrivenosti, vjerujem da su ipak one odabrale mene, kako bi nadogradile moju privatnu i glumačku ličnost.

Čast je biti dio sarajevske Akademije

Akademiju dramskih umjetnosti ste završili u Sarajevu. Kako ste doživjeli taj grad, a kako je on prihvatio Vas?

Sarajevo zauzima veliki dio mog odrastanja i glumačkog sazrijevanja. Mogu reći s pravom da sam imala čast učiti i biti dio sarajevske Akademije. Često se znam sjetiti pojedinih profesorskih indikacija, koje imam osjećaj nažalost sve više blijede, ali ponekad, duboko pohranjene, potpuno nesvjesno u mislima progovore.

Što je bilo najteže na studiju? Imate li nešto što iz nekog osobnog razloga ne biste mogli napraviti za ulogu? 

Do sada nisam imala tako nešto u iskustvu, moj put na Akademiji je tekao prirodno i blagoslovljeno. Svaku lekciju doživljavala sam kao glumački rast. Bila sam vrlo isključiva i strastvena na tom putu. Sve dok su pojedine ponude i situacije opravdane kroz lik kojeg tumačim, dok su one svrsishodne i logične – nisu mi strane i mogu ih pomiriti sa sobom. 

Koliko su različite sarajevska, osječka i vinkovačka publika?

Nema pretjeranih razlika. Mislim da je više razlika u mojoj doraslosti i poimanju glumačke umjetnosti, ali i važnosti nepredvidivosti publike kao nezostavne karike kroz karijeru. Vjerujem da je kvalitetna predstava na široko vidljiva i prepoznatljiva. Nešto će nekom podneblju biti blisko, ali kada dođe do empatije, do prepoznavanja u glumačkoj igri, tu će kvalitetu svaka publika nedvojbeno nagraditi.

Milena Dravić kao stalna inspiracija

Kakvi ste kao gledateljica predstave u kazalištu? 

Kritična, ali mislim da sam ipak puno više kritičnija prema sebi. Sve više uviđam koliko su neka rješenja na sceni zaista odluke glumca ili nekog drugog faktora, stoga pokušavam iz njih učiti te graditi razumijevanje i povjerenje i kao gledateljica, budući da je glumački poziv zaista jedno dugo nemilosrdno putovanje.

Tko Vas od glumica i glumaca magnetično prikuje za ekran? 

Svjesna sam da sam dio neke druge generacije kojoj je mislim teže nego ikad u glumačkom pozivu, jer dolazak do istine sve je zamršeniji, u toj isprepletenosti brzine života iz koje “moramo” crpiti sokove jer to je naš udžbenik, pokušavam pronaći balans u njezinim prednostima, ali i sve više opominjati se na važnost suštine na koju me podsjete radovi mnogih kolega. Milena Dravić, glumica je koja me inspirira sa svojom pronicljivosti, jasnoćom, oštrinom i lakoćom koju prodorno unosi u svaku ulogu scenskog života. 

Kako najčešće učite tekst i imate li neke rituale prije predstave? 

Tekst najlakše pamtim na sceni kroz prve probe postavljanja komada, vjerujem da je tada tijelo najopuštenije i najotvorenijih čula u kojem je spremno prisutno djelovati i pamtiti za dalje.

Fotografije: Kristijan Cimer

Pročitajte još...

Hrvatske glumice: Seksualni i svaki drugi oblik zlostavljanja je zločin i mora biti sankcioniran

I mimo institucije pod Facebook grupom 'Nisam tražila' mnoge su glumice, što anonimno, što pod imenom i prezimenom, prijavile slična iskustva. Marija Škaričić, Marijana Mikulić, Tara Rosandić i Tonka Mršić, sve diplomantice glumačkih akademija, s Mixerom su podijelile svoja razmišljanja o ovoj temi

Hillbily Elegy: Film koji će Glenn Close donijeti 8. nominaciju, ali i prvog Oscara?

Film će definitivno imati svoju publiku. Jedan od razloga je univerzalna priča o generacijskim razlikama, obiteljskim sukobima i kompleksu provincije. No glavni magnet gledateljima bit će glavne glumice - Glenn Close i Amy Adams - najnominiranije glumice u povijesti Oscara, s jakim argumentima da opet budu nominirane

Godina iz snova: Lily Collins o ‘Emily u Parizu’ i filmu ‘Mank’ kojem se smiješi Oscar

Iza britanske glumice Lily Collins najbolja je godina u životu: osim iznimnog uspjeha serije 'Emily u Parizu', s Garyjem Oldman snima film 'Mank' kojem kritičari predviđaju nominacije za Oscar. Ali Lily uživa i privatno jer se zaručila za ljubav svog života

IMDb: Top 10 glumačkih zvijezda koje su zasjale u 2020. godini

IMDB, najveća svjetska filmska baza podataka objavila je popis najistaknutijih glumaca i glumica koje smo 2020. godine imali priliku gledati na malim ekranima

Povezano

Premijera drame ’64’ Tene Štivičić otvorila sezonu posvećenu ženama u HNK

Nakon međunarodnog uspjeha drame "Tri zime", Tena Štivičić u ovoj drami razotkriva intimu suvremenog bračnog para koji se lomi pod teretom očekivanja. Onih vlastitih, iznevjerenih, međusobnih i onih koje im nameće društvo

Sarah Jessica Parker oduševljena knjigom Banjalučanke Lane Bastašić

Lanin debitantski roman za odrasle 'Uhvati zeca' (Buybook, 2019.), koji preporučuje zvijezda serije 'Seks i grad', dobio je Europsku nagradu za književnost 2020. godine i preveden je na dvanaest jezika

Željka Horvat Čeč – pjesnikinja koja progovara o nemogućnosti kretanja

I ljubav i bolest možemo promatrati kao nemogućnost kretanja i kao otok s kojeg je malo teže otići. Cijela zbirka pjesama funkcionira kao neki vrtlog ljubavi, bolesti i otoka. S jedne strane sve teži kretanju i izmjeni, a istodobno je riječ o mirovanju i nemogućnosti kretanja, ističe pjesnikinja

Milan Zagorac: Nemam namjeru biti književna zvijezda 21. stoljeća!

'Prijateljice, varalice i vatreni starci' naziv je novog romana riječkog pisca s kojim smo popričali o tome kako je biti pisac na hrvatskoj sceni, može li se živjeti od tog zanimanja, koliko i što ljudi čitaju te kakva je budućnost knjiga

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime