Prošle godine smo vjerojatno više nego ikad u životu igrali društvene igre i usavršili se u njima. No, isto tako vjerujemo kako se često dogodilo da vam neka igra dosadi nakon što ste je igrali dulje vrijeme, zar ne?
To nije slučaj s Mundusom, najpametnijom društvenom igrom s hrvatskim potpisom, kojoj mnogi predviđaju i velik uspjeh na stranom tržištu. Igra spaja dvije stvari bez kojih danas ne možemo zamisliti život – tehnologiju i druženje.
Društvena igra Mundus imala je i svoje ‘pretke’
Možda su vam poznate igre ‘Zabavan put Hrvatske’ i ‘Svijet na dlanu’? Upravo iz njih je nastao Mundus, najpametnija društvena igra u Hrvatskoj, za čiji su nastanak zaslužna četiri mladića, studenta FER-a u Zagrebu. Fran Zekan, Filip Hercig, Matija Fućek i Luka Dumančić radili su na različitim projektima unutar drugih tvrtki i start-upova u Hrvatskoj. Odmah u početku stvaranja vlastite tvrtke podijeli su se na 4 glavne djelatnosti na projektu (programiranje, dizajn, hardver i biznis).
“Inicijalna ideja iza ‘Zabavnog puta Hrvatske’ i ‘Svijeta na dlanu’ bila je kreirati Trivija društvenu igru, igru u kojoj se odgovara na pitanja, s tematikom o Hrvatskoj, a kasnije i o svijetu. S obzirom da, jednom kada igrači prođu sve kartice i nauče sva pitanja, igra postane dosadna, odlučili smo Trivija društvenu igru spojiti s mobitelom i ponuditi pitanja koja je moguće osvježavati redovito – kako bi se igra mogla dugo godina igrati, a da ne postane dosadna. U jednom trenutku odlučili smo podići igru za jednu razinu – ne samo da igrači mogu birati pitanja koja žele u igri, već mogu birati i samu igru. Tako je nastao Mundus. Platforma za društvene igre na kojoj, uz pomoć mobitela, igrači mogu igrati neku od velikog broja društvenih igri. Naš cilj je da kroz redovite nadogradnje mobilne aplikacije igrači uvijek imaju nešto za igrati te da im Mundus uvijek bude zabavan!”, objašnjava Luka Dumančić.
Društvena igra koja se (stalno) razvija i nikad nije dosadna!
Mundus je, dakle, društvena igra za čije su igranje potrebni ploča i aplikacija na mobitelu. Na aplikaciji se, pak, nalazi više igara pa ona služi kao neka vrsta platforme s raznim mogućnostima. Kako se razvijaju nove igre tako će biti dostupne na aplikaciji. Ploča se sastoji od 16 polja sa svjetlima i senzorima, uz figurice i 5 gumbića u svakom kutu. Igra ima dosta sličnosti s poznatom igrom ‘Čovječe, ne ljuti se’, ali je ipak znatno naprednija verzija.
Prvi prototip Mundusa napravili su kao drvenu verziju i aplikacije s bazom pitanja koju su predstavili na INOVA Osijek 2017. godine. Tijekom sljedeće godine projekt su predstavljali na drugim sajmovima i startup događajima, a početkom 2019. započeli su s prvom većom proizvodnjom. Tada su odlučili isporučiti Mundus ploče u 50-ak škola u Hrvatskoj i Sloveniji, a škole su ih koristile u edukativne svrhe.
“Ideja iza edukacije kroz Mundus je da profesori kreiraju sadržaj (pitanja) ili koriste naša pitanja, te nakon igre imaju uvid u pitanja koja su učenici najbolje i najlošije znali. S jedne strane učenici misle da se igraju, a s druge strane profesor dobija uvid u teme koje treba dodatno pojasniti na predavanju. U tom trenutku smo uvidjeli potencijal Mundusa za edukativne svrhe, no na kraju smo se odlučili za zabavnu platformu za društvene igre koju bi koristili ‘casual board gameri’ i roditelji koji žele približiti društvene igre svojoj djeci na ‘cool’ način”, priča Luka.
Igra vas sama vodi i samo je potrebna instalacija aplikacije
S Mundusom nema varanja i čitanja pravila sat vremena, igra sama kroz sve vodi i samo je potrebna instalacija aplikacije. Ovakav način igranja društvenih igara ‘sačuvat’ će mnoga prijateljstva!
“Igra se odabire unutar aplikacije, a proces postavljanja objašnjen je grafikama i jednostavnim procesom. Tako igrači mogu zaigrati što prije, bez da gube vrijeme na proučavanje pravila i postavljanje igre. Sami igrači nemaju previše interakcije s mobitelom, već s fizičkom pločom. Naime, sama ideja Mundusa nije razvijanje još jedne mobilne igrice, već prave društvene igre koja koristi mobitel samo kao alat. Želimo pokazati da je mobitel alat, a ne jedino mjesto druženja i socijalizacije kao što je postao. Mi u Mundusu volimo društvene igre i smatramo da su puno bolji način socijalizacije od igranja video-igrica ili društvenih mreža. Želimo svima ponuditi alternativu, nešto što spaja i tehnologiju, mobitele i video-igre, ali i društvene igre, zabavu i kvalitetnu socijalizaciju uz igru“, ispričao nam je Luka.
Nijedna druga igra ne nudi toliku raznolikost u igri
Mundus je, dakle, prvo bio Zabavan put Hrvatske i Trivia kviz o gradovima u Hrvatskoj, zatim je uslijedio Svijet na dlanu u kojem su uspjeli digitalizirati pitanja i spojiti ih s aplikacijom. Cijelo vrijeme se igra povezivala s Triviom i pitanjima, ali Mundus sadrži i druge vrste igara: uz Triviu u kojoj se odgovara na pitanja, dostupna je i strateška igra Versus u kojoj je cilj nadmudriti protivnika donošenjem brzih odluka. Uz njih Mundus sadrži i igru Party Games koja je idealna za podizanje atmosfere i zabavu do ranih jutarnjih sati. Upravo u činjenici da je Mundus spoj znanja i zabave – ta ga raznolikost u igri razlikuje od ostalih na tržištu.
Sve nove igre bit će dostupne besplatno kroz nove verzije aplikacije a neće trebati kupovati novu ploču. Dečki nam objašnjavaju kako imaju i puno novih igara u nastajanju a planiraju ih objavljivati u redovitim ciklusima kako bi njihovi stari korisnici uvijek imali nove igre.
Luka posebno, stoga, ističe jednu od novih igri koja će biti u aplikaciji kroz mjesec dana.
“Mundopolis je igra za 2 do 4 igrača u kojoj graditelji putuju gradom i vode svoju tvrtku u prestižnu pobjedu. Igrači grade zgrade na slobodnim poljima i gradskim trgovima kako bi ispunili tajne zadatke i time stječu prestiž. Pobjeđuje, naravno, najprestižniji igrač”, otkriva nam.
Razne nagrade i izlazak na strano tržište
S obzirom na porast broja različitih startup natjecanje, uspjeli su osvojiti brojne nagrade, od kojih posebno ističu GoodGame Liftoff 2018. nakon koje su dobili sredstva i mentorstvo. A to im je omogućilo da razviju proizvod i organiziraju prvu proizvodnju i prodaju.
“Druga nagrada koju bih istaknuo jest Zagreb Connect 2019. godine koji nas je dodatno pogurao s financijske strane, ali i mentorske. Nakon ove nagrade odlučili smo krenuti u smjeru Kickstartera i izlasku na strana tržišta, a novac smo uložili u daljnji razvoj proizvodnje i izrade novih igri za platformu”, s ponosom nam priča naš suguvornik.
Upravo im je pandemija kroonavirusa omogućila da s jedne strane privedu Kickstarter kampanju uspješnom kraju, no s druge strane prekinula je projekt u nastavi pa nisu mogli niti dobiti feedback od samih profesora.