Petak, 5 srpnja, 2024

Ivanka Ćosić Prižmić: Kako je unatoč koroni nastala prva hrvatska premium organska kozmetika

Predviđa se kako će tržište prirodne kozmetike doživjeti dvoznamenkasti rast do 2024. godine, a Hrvatska na toj sve traženijoj sceni ima svoj novi adut. Zašto je upravo određenje ka prirodnom jedini ispravan smjer otkrila nam je Ivanka Ćosić Prižmić, vlasnica i kreatorica Matinate, prve hrvatske aktivne organske kozmetike

“Nikada nije bio bolji trenutak za propitivanje istinskih vrijednosti pa i vrijednosti svega što koristimo u svakodnevnom životu. Sve više i više govorimo o održivosti i okolišu. Određenje ka prirodnom je jedini ispravan smjer – vidimo zaokret u auto industriji, industriji hrane, a tako je i s prirodnom kozmetikom. To je tržišni segment koji ima predicirani dvoznamenkasti rast do 2024. To je zakret u stavovima potrošača, to će se dogoditi i u Hrvatskoj”, optimistično objašnjava Ivanka Ćosić Prižmić, vlasnica i kreatorica Matinate, prve aktivne organske kozmetike na hrvatskom tržištu.



Kada to kaže osoba koja je godinama radila u visokom menadžmentu jedne hrvatske tvrtke puno optimističnije svi gledaju na činjenicu da je u jeku pandemije i ekonomske nesigurnosti predstavljena jedna premium kozmetika. Certifikatima ECOGEA Organic i Cosmethically active kupcima se jamči da su svi proizvodi izrađeni od visokog udjela organskih sastojaka te da zahvaljujući formulaciji aktivno djeluju na kožu.

Potraga za proizvodima bez kontroverznih sintetskih sastojaka

“Matinata je došla na tržište u trenutku koje je za sve nas ‘novo’. Je li ovo dobar trenutak za pozicioniranje aktivne organske kozmetike na tržištu – rekla bih da ovisi o stavu kako na to gledate. Činjenica jest da je koronavirus utjecao na cjelokupno društvo. I mi smo nažalost radi pandemije morali prolongirati EU projekt s obzirom na teškoće u nabavi sirovina. Naime, ova je pandemija jako otežala tokove roba tako da su nam primjerice neke sirovine kasnile jer se uzgajaju u Južnoj Americi. To nas je usporilo za 4 mjeseca”, objašnjava nam Ivanka. No to je ipak nije pokolebalo u naumu koji je ‘skovala’ prije nekoliko godina.

Naime, potaknuta što zdravstvenim problemima, a što željom za novim izazovima, naša je sugovornica dugo tragala za kozmetikom koja ne sadržava kontroverzne sintetske sastojke.

“Počela sam propitivati prehranu, stil života pa i kozmetiku. Zanimalo me je li moguće kontroverzne sirovine dobiti u svijetu prirodnih sastojaka. Nije to igra dobra i zla, nego naprosto, bolji i zdraviji odabir. Kao i u svemu, moj prvi korak bio je učenje. Učila sam i istraživala, završila sam i akreditiranu školu Formula Botanica kroz koju sam doista dobila vrlo široki uvid i saznanja o prirodnoj kozmetici”, objašnjava naša sugovornica.
Njezina je odluka sasvim očekivano izazvala brojne reakcije. Mnogi su se pitali zašto odlazi iz korporativnog svijeta u avanturistički poduzetnički pothvat, no uglavnom su to oni koji se odlučuju ostati u svojim comfort zonama.

Pomoć sredstava iz fondova EU i vlastita ulaganja

“Dobila sam, prvenstveno i najvažnije, bezuvjetnu podršku i ljubav svojeg supruga. Meni je nedostajao izazov i neki novi osobni rast te sam odlučila slijediti sebe i napraviti nešto dobro i vrijedno. Ideja je bila moja – jednostavna, potentna kozmetika, kompatibilni proizvodi, prilagodljivi različitim stanjima kože u razdoblju kada koža pokazuje prve znakove starenja, te beskompromisno kvalitetnih organskih sastojaka. 
Pri tome su mi puno pomogla sredstva iz fondova EU. Projekt je sufinanciran sa stopom sufinanciranja 85% i doista, Matinata bez tog projekta ne bi se dogodila. To je za start-up tvrtke , poput moje, veliki poticaj. Prijava jest bila zahtjevna, i dugo je trajala, jer je moral auključivati i tržišna istraživanja i istraživanja o znanstvenim učincima pojedinih sirovina, investicijske studiju i analizu rizika. No, uz sve to, ohrabrila bih sve koji imaju poduzetničku ideju – EU fondovi su izvrstan put”, savjetuje Ćosić Prižmić.

Uz  sredstva iz fondova EU Ivana je morala uložiti i 15 posto vrijednosti projekta iz vlastitih sredstava. No, priznaje, na koncu je to puno više od tih 15% jer je, naravno, uvijek potrebno računati na dodatna ulaganja.

Ona svakako uključuju i puno novih planova i investiranja – jer Matinatu sada treba predstaviti na tržišta EU, a paralelno raditi na daljnjem razvoju proizvoda, te odabiru društvenih projekata u kojima žele sudjelovati.

Beskompromisno kvalitetni organski sastojci

“Matinata proizvodi nastali su iz želje za znanjem, ljubavi prema koži te s velikim poštovanjem prema prirodi. Svi su proizvodi formulirani s biranim, dragocjenim organskim sastojcima visoke kvalitete u aktivnim koncentracijama. U credo brenda upisali smo beskompromisnu transparentnost u pogledu kvalitete sastojaka, te je svaki proizvod imao mnoštvo iteracija kako bismo ponudili proizvod koji odskače kvalitetom. Na projektu sam radila više od dvije godine s vrhunskim timom stručnjaka među kojima je i prof. dr. Nina Kočevar Glavač, autorica brojnih znanstvenih studija u grani fitofarmaceutske znanosti. Između ostalog, ističem i naš odabir pakiranja koje nema negativan utjecaj na okoliš”, poručila je Ivana Ćosić Prižmić.

Bez sintetskih mirisa, parabena i fenoksietanola, petrokemikalija, PEG-a, silikona i agresivnih tenzida, Matinata proizvodi kvalitetom odgovaraju svim zahtjevima modernog tržišta. Pod sloganom ‘Skin I Feel Best In’ uvjereni smo kako će upravo Matinata dati svoj obol na inozemnom tržištu i potvrditi hrvatsku izvrsnost u segmentu prirodne kozmetike.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime