Petak, 21 siječnja, 2022

Jedno bez drugoga ne može: Otkrijte najbolje dresinge za salate!

Neki vole lagani preljev za salatu, neki aromatični, s raznim začinskim biljem, a neki preferiraju osvježavajući umak od jogurta ili pak zasitniju varijantu od kiselog vrhnja, odnosno majoneze. Samo pravi dressing ili umak čine salatu - gurmanskim užitkom

Bilo da je poslužite kao prilog, dodatak jelu ili pak kao glavno jelo, salatu sigurno nitko neće odbiti. A tamo gdje je salata – mora biti i dresing, jer jedno bez drugoga ne može.

I dok neki vole lagani preljev, neki aromatični, s raznim začinskim biljem, drugi preferiraju osvježavajući umak od jogurta ili pak zasitniju varijantu od kiselog vrhnja, odnosno majoneze. Samo pravi dressing ili umak čine salatu – gurmanskim užitkom.

PRELJEVI

Bazu za dobar preljev čine kvalitetno ulje i ocat. Najprije se dio octa miješa sa solju i paprom dok se sol ne otopi. Tko voli, može dodati i prstohvat šećera. Zatim se doda još malo ulja i miješa se dok preljev ne bude kompaktan. Ako dodate i malo senfa, dobit ćete ukusni francuski dressing.
Umjesto octa, za dressing možete upotrijebiti limunov sok. Nemojte svaki put rabiti istu vrstu ulja i octa, iskušavajte razne okuse, ugodno ćete se iznenaditi. Preljev možete obogatiti senfom, ljutikom, svježim začinskim biljem, primjerice, vlascem, peršinom, estragonom i krbuljicom, te raznim drugim dodacima. Bez obzira na to kakav peljev spravite, možete ga pomiješati sa svim vrstama salate.

KREMASTI UMACI

Baza ovog dodatka salati nije ulje, nego određeni mliječni proizvod: jogurt, mlaćenica ili pak kiselo vrhnje. Odabranomu mliječnom proizvodu dodajte začine te po želji začinsko bilje ili senf.

OSVJEŽAVAJUĆA NOTA – Umak od limuna i senfa možete spraviti vrlo jednostavno: limunovo sok postupno, ali energično, umiješajte u kiselo vrhnje te posolite i popaprite. Kremasti su umaci odlični za sve vrste zelene salate.

Dodaci koji će svaku salatu učiniti posebnom

Osim maštovitih dresinga i umaka, salati poseban okus daju i razni hrskavi dodaci (obično se pospu po njoj). Pri izboru samo dajte mašti na volju.

Krutoni
Krutoni, popržene kockice kruha, odličan su dodatak svim lisnatim salatama. Pomiješate li ih s prženom slaninom, salata će biti još ukusnija a i zasitnija. Ploškama kruha za tost odrežite koricu te ih narežite na kockice. Pržite ih na maslacu dok ne postanu hrskave i ne poprime zlatnožutu boju. Ako volite intenzivniji okus, rabite maslac sa začinskim biljem.

Ekstra porcija vitamina
Podarit će izdanci svih vrsta: bambusa, rotkvice, krbuljice ili soje. Želite li uštedjeti, možete ih zasaditi i uzgojiti sami. Odličan dodatak su i masline.

Komadići voća
Salati će dati osvježavajući okus, ali će je obogatiti i vitaminima. Posebno će je rafinirano zaokružiti komadići agruma s kojih ste uklonili opnu.

Orašasti plodovi
Svaku će salatu učiniti pravim izazovom za gurmane. Komadiće oraha, indijske oraščiće, listiće lješnjaka ili badema jednostavno pospite po salati. Možete dodati i sjemenke bundeve i suncokreta te pinjole. Prije posipanja ih popecite u tavi bez dodavanja masnoće. Zatim ih odmah izvadite kako ne bi potamnjele. Bogat su izvor vitamina i minerala.

Omega-3 masne kiseline
Iznimno su zdrave, a u velikoj mjeri ih sadrži riba, školjke i račići. Dimljene ili pržene filete ribe narežite na tanke rezance te ih umiješajte u salatu. A umjesto njih ili pak u kombinaciji s njima možete dodati morske plodove. Tako primpljemu salatu poslužite kao glavni obrok.

A sad načinite preljev!

Ako imate mješalicu za pravljenje pjene za capuccino, možete je iskoristiti i za spravljanje preljeva. Pomiješajte sve sastojke te miješajte dok ne dobijete kompaktnu smjesu. Ovaj uređaj možete iskoristiti za spravljanje svih preljeva. A kako biste lakše izradili umak od jogurta ili kiselog vrhnja, rabite štapni mikser.

Pročitajte još...

Dr. Lejla Kažinić Kreho: Ove supenamirnice pomlađuju + 24-satni alkalni detox

Naša ugledna liječnica i nutricionistica otkriva zašto je alkalna prehrana baš ta koju naše tijelo 'obožava'. Ona ga hrani kisikom, visokovrijednim nutrijentima, 'skida' godine s lica, čini nas energičnim, ukratko ima prirodni antiageing učinak. No, postoje i namirnice koje obavezno trebamo izbjegavati

I psiholozi preporučuju: Podržite lokalne proizvođače hrane. A evo i zašto?

U doba korone odjednom je postala više nego ikada važna zemlja podrijetla hrane, posebno voća i povrća. I to ne samo zbog ekoloških razloga

12 trikova da se osjećate sito i fit! Bonus: gubite i višak kilograma!

Otkrijte jednostavne načine kako jesti zdravo i puno praktičnih primjera kako imati vitk(ij)u liniju. I nije uopće teško, kao što neki misle

Koštice ovog voća nikad ne trebate ispljunuti nego ih – pojedite

Žvačući ove sjemenke u organizam možete unijeti obilje hranjivih sastojaka, a od njih možete pripremiti i fantastične pržene grickalice. No, zato treba pripaziti da ne progutate sjemenke nekog drugog voća...

Povezano

Ususret vikendu u Zagrebu: Gdje otići subotom na prefini brunch?

Brunch je u Zagrebu postao idealna subotnja prigoda za izlazak iz kuće i guštanje u hrani te dozu druženja i razgovora s prijateljima. Odlazak na brunch smatramo dozom vikend self-carea. Ako ste u potrazi za novim mjestima priželjkivanog brunch-dejta, donosimo provjerene adrese koje možete posjetiti već ove subote

Zdrav život: Pravi sastojci za smoothie zbog kojih ćete biti siti – satima!

Veliki broj ljudi jutro započinje smoothiejem, ali ne izdrže svi do ručka jer brzo ogladne. Razlog tome su pogrešni sastojci koje biraju za napitak. Donosimo recepte za smoothie koji će vas satima držati sitim

Raštika: Povrće koje je kod nas zaboravljeno, a u svijetu je skupa delicija

Idealna je namirnica za zdravu prehranu jer je bogata hranjivim tvarima, a niskokalorična. Jedna šalica kuhane raštike ima samo 49 kalorija. Pravilna priprema raštike ključna je za postizanje najboljeg okusa i očuvanje maksimalne količine hranjivih tvari. Zato vam donosimo 3 recepta s raštikom - za prste polizati

Zdravije je i održivije: Top 5 Instagram profila koji će vam pomoći da zavolite kuhati!

Kuhanje kod kuće pomaže u mentalnom i fizičkom zdravlju, održivije je i puno kreativnije. Donosimo 5 Instagram gastro profila kao odličnu inspiraciju da zaboravite na izlike i napokon počnete kuhati

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime