Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Koštice ovog voća nikad ne trebate ispljunuti nego ih – pojedite

Žvačući ove sjemenke u organizam možete unijeti obilje hranjivih sastojaka, a od njih možete pripremiti i fantastične pržene grickalice. No, zato treba pripaziti da ne progutate sjemenke nekog drugog voća...

Kao djecu možda su vas neki plašili kako će vam, ako progutate koštice lubenice, izrasti nova lubenica u trbuhu… Ili su vam govorili kako ih je opasno konzumirati, kao što to jest slučaj s nekim drugim sjemenkama voća. Ali zapravo su koštice lubenice iznimno zdrave i baš ih treba jesti – poručuju stručnjaci.

Sjeme, odnosno koštice lubenice imaju veliku količinu hranjive vrijednosti i uvijek biste ih trebali jesti, napominje dr. Paul Kasenene, specijalist za prehranu i autor knjige ‘Eat Your Way To Wellness’ te dodaje: “Koštice lubenice dobar su izvor nekih minerala, uključujući magnezij i željezo. Jedite ih zajedno s lubenicom”!

Vrhunska delikatesa i grickalica te ‘boost’ vitamina C za imunitet

Ako jedete lubenicu bez koštica, propuštate glavne hranjive sastojke: primjerice, 30 g koštica lubenice sadrži 146 miligrama magnezija, 214 miligrama fosfora i 184 miligrama kalija. Ostale hranjive tvari koje se nalaze u zrelim košticama (takve su crne boje) su cink, folati, željezo i kalcij.
Prije gutanja temeljito sažvačite košticu lubenice kako biste bolje probavili sve njene hranjive sastojke. Također, preporučuje se i pečenje koštica na ulju kao ukusan pripravak. Još jedan sjajan način da se koštice lubenice uvrste u svakodnevnu prehranu jest dodavanje salatama ili u smoothiu. 

Sama lubenica je vrlo dobra za naš organizam. Bez kolesterola je, bez masti, natrija i ima otprilike 80 kalorija po porciji. Također sadrži hranjive sastojke koji podržavaju zdravlje srca, poput magnezija, koji pomaže u održavanju otkucaja srca i fosfora, koji ima ulogu u električnoj aktivnosti srca. Jedan zalogaj lubenice sadrži otprilike 92% vode i šest savršenih šećera. I, ne samo da je lubenica izvrsna za hidrataciju, ona je također puna vitamina C, što nam je u vrijeme pandemije posebno korisno za imunitet i zdravlje organizma.

Koje su sjemenke opasne za konzumaciju?

Međutim, neka druga sjemena voća mogu biti opasna u velikim količinama, stoga pazite. Iako su koštice lubenice sigurne i korisne za jesti, sjemenke trešanja, breskvi, šljiva, jabuka i marelica sadrže cijanogene spojeve.

Studija Sveučilišta Leeds iz 2015. sugerira da bi osoba trebala konzumirati između 83 i 500 sjemenki, primjerice, jabuke da bi dobila akutno trovanje cijanidom. To je vrlo malo vjerojatno, no korisno je znati da neki simptomi trovanja cijanidom uključuju anksioznost, vrtoglavicu, zbunjenost ili glavobolju.

Pročitajte još...

Sindrom iritabilnog crijeva: Ovih 7 stvari mogu pogoršati simptome IBS-a!

Sindrom  iritabilnog crijeva (IBS) razlikuje se od osobe do osobe. Neki ljudi imaju probleme s mekanom stolicom, drugi to stanje doživljavaju kao napuhnutost i zatvor, a moguća je i kombinacija ovih simptoma u različito vrijeme. Nikako ga ne smijete zapustiti jer može dovesti do ozbiljnih posljedica

5  brzih i zdravih ideja za doručak – u 5 minuta!

Ne budite lijeni, ne preskačite doručak i izbjegavajte pekare u širokom luku (pa ćete se poslije pitati od kuda vam višak kilograma i loša zdravstvena slika)!  

Ne bacajte hranu: Poznati kuhari savjetuju kako iskoristiti i zadnje mrvice!

Ako ste zagriženi kuhar, ali znate da u kuhinji nastaje mnogo otpada, zahvaljujući ovim održivim kuhinjskim navikama sedam vodećih kuhara, smanjit ćete njegovu proizvodnju

Odgovorni za zdravlje: našoj probavi ipak trebaju ‘dobre’ bakterije!

Probiotici imaju važnu ulogu u održavanju zdrave mikrobiote te se koriste u prevenciji i komplementarnom liječenju raznih bolesti, zbog čega je kod suplementacije važno odabrati točno određene sojeve u primjerenoj dozi, naravno prema preporuci stručnjaka i ovisno o tegobama

Povezano

Zdravlje na prvom mjestu: Postoje li sigurne boje za kosu?

Zaista nije svejedno koje preparate koristimo, s kojim, odnosno kakvim bojama se farbamo. Sve kroz našu kožu postaje brzo dijelom našeg krvotoka, a s ispiranjem, kroz vodu postaje i dio Zemlje u koju onda ulaze sve te štetne supstance

Svjetski dan borbe protiv AIDS-a: Za dobro zdravlje najvažniji je snažan imunološki sustav

Kako bi imunološki sustav funkcinirao možemo mu i sami pomoći usvajanjem svakodnevnih životnih navika koji, znanstveno dokazano, pomažu njegovu pravilnom radu

Oči su ogledalo duše, no znate li kako sačuvati dobar vid?

Oči trebate kontrolirati onoliko često koliko vam to preporuči vaš liječnik ili otići na pregled ako se nešto u vašem vidu promijenilo. Kao što je važno održavati svoje tijelo zdravim, tako je važno održavati i oči zdravima. Donosimo savjete kako što dulje održati dobar vid

9 najboljih načina da zaustavite prehladu prije nego što ona i počne

Od pravilnog pranja ruku do dovoljnog sna, otkrijte provjerene savjete liječnika kako možete izbjeći bolest. Jer, osim koronavirusa, ovo je vrijeme zapravo 'rezervirano' za razne viroze, prehlade i respiratorne bolesti

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime