Petak, 24 rujna, 2021

Zobena kaša: zdravi doručak s puno više kreativnosti nego dosad

Ako volite jesti zobenu kašu svaki dan, lako je zapasti u monotoniju okusa. E pa, da se to ne bi dogodilo mi vam donosimo zanimljvije i ukusnije 'varijacije na temu' jer kašu se doista može oplemeniti najrazličitijim dodacima (iznenadit ćete se kojima)!

Zobena kaša za doručak s razlogom je hit – zasitna je i daje energiju, brzo i lako se priprema. No, lako je i upasti u monotoniju ako dulje vrijeme jedete zobenu kašu iz dana u dan, pripremljenu uvijek na isti način. Puno su zanimljivije i ukusnije ‘varijacije na temu’ jer kašu se može oplemeniti najrazličitijim dodacima.

Pritom treba početi od same kaše da biste imali kvalitetnu ‘bazu’. Preporučuje se prava kaša odnosno cjelovite zobene pahuljice, a ne gotova instant kaša koja često sadrži šećer i konzervanse.

Umjesto vode – mlijeko

Premda je zobenu kašu najlakše skuhati s vodom, bit će slasnija i bogatija hranjivim tvarima pripremite li je s mlijekom, po mogućnosti onim iz bio uzgoja. Umjesto životinjskog mlijeka po želji možete koristiti ona biljna, primjerice od badema, soje, zobi, riže, kokosa, konoplje… Bilo da namjeravate pripraviti slatku ili pikantnu kašu, uvijek je dobro na samom početku kuhanja dodati prstohvat soli za finiji okus.

Uobičajena je klasika zobena kaša s jabukom i grožđicama. Iskušajte drukčije kombinacije tako da umjesto grožđica odaberete neko drugo suho voće poput brusnica, datulja, marelica ili šljiva. I svježe šljive odličan su izbor, baš kao i breskve, kruške, maline, borovnice, kupine…

Za slatkoću – prirodni zaslađivači

Želite li više naglasiti slatkoću kaše, možete to postići s malo meda, cimeta, kokosova brašna, vanilije ili sirupa poput agavina i javorova. Za još osebujniji okus, zasladite kašu sirupom od datulja. Što god odabrali, pazite da to budu proizvodi dobiveni na prirodan način bez dodavanja šećera i raznih koncentrata.

Mnogi zobenu kašu vole obogatiti nasjeckanim orašastim plodovima (npr. bademi, orasi, lješnjaci). Sličan ‘štih’ daje i kikiriki. Od spomenutih plodova spravljaju se i fini maslaci koje je lako umiješati u kašu. Na taj način možete upotrijebiti i tahini – namaz od sezama.  

Kaša odlično godi i s jogurtom, osobito onim bogatije, kremaste teksture poput grčkog jogurta. Sve popularniji dodatak zobenoj kaši su chia sjemenke. No,  nemojte na račun egzotike zapostaviti superhranjive sjemenke uobičajene u našem podneblju poput lanenih i suncokretovih, te mediteranskih pinjola.  

S kašom će se sjajno nadopuniti i sjemenke bundeve, kao i njezino ‘meso’ – narežite ga na kockice i kratko prokuhajte da omekša.

Za poseban okus – začini

Izvrstan je dodatak kaši i svježa dinja, te naribana mrkva. Naribati možete i cvjetaču – dobit ćete takozvanu rižu od cvjetače koja se može jesti sirova, no uz toplu kašu bolje prija ako se nakratko skuha na pari, preprži na ulju ili zapeče u pećnici.

Zobena kaša slaže se i s raznim začinima. Iznenađujuće dobra kombinacija je ona s kurkumom, a pritom se može dodati i malo crnog papra. Naime, aktivni sastojci kurkumin iz kurkume i piperin iz papra povoljno djeluju na imunitet, a zajedno su još djelotvorniji!

Pročitajte još...

5  brzih i zdravih ideja za doručak – u 5 minuta!

Ne budite lijeni, ne preskačite doručak i izbjegavajte pekare u širokom luku (pa ćete se poslije pitati od kuda vam višak kilograma i loša zdravstvena slika)!  

Nepravedno zapostavljena, a prava vitaminska bomba!

S porastom svijesti o zdravoj prehrani, naizgled mala i neugledna leća dobila je zasluženi - zvjezdani status. Uz to, cjenovno je povoljna, a nutritivno vrlo bogata

Savršen par: Koji umak ide uz koju vrstu tjestenine?

U talijanskoj kuhinji postoji mnogo vrsta tjestenine, a svaka ima svoj  idealan umak. Prava tjestenina može dobar umak učiniti posebnim, dok pogrešan umak može pokvariti potencijal jela. Saznajte koja su najpopularnija uparivanja...

Uz naše recepte i početnici postaju majstori domaćih marmelada

Još pod nepcem osjećate okus finih bakinih džemova iz djetinjstva? Ništa ne može zamijeniti domaći okus, a baš sad je vrijeme da se za cijelu godinu opskrbite čarobnim aromama raznog voća

Povezano

Idemo u berbu gljiva, jabuka ili jagoda: Ovaj vikend je prava prilika za to!

Nama je jesen najljepše vrijeme za vikend izlete! Zato ovog vikenda idemo i na gljivarijadu u Liku, i u samoberbu jabuka u Lekenik, a bome nećemo propustiti ni samoberbu 'jesenskih' jagoda kod Sesvete. Jedva čekamo!

10 zamjena namirnica: Unesite dodatnih 30 g vlakana za bolju probavu!

Napravite neke vrlo jednostavne zamjene hrane i na jednostavan način unesite vlakna u organizam - ne samo da su dobra za bolji rad naše probave nego i smanjuju rizik od mnogih bolesti!

Upoznajte Damjana Bistričića, chefa čije burgere jedu i u Tokiju!

Poznati puležanski kuhar objašnjava zašto je svaki chef u svojom misaonoj nutrini zapravo slikar, kipar, alkemičar, liječnik i svećenik, što samurajski kodeks ima s gastronomijom, kako je bilo kuhati za Papu i razne plemiće te što znači njegov novi gastronomski smjer 'Le art brut cuisine'

Brzi i zdravi doručak: 5 jednostavnih recepata gotovih u 10 minuta!

Ako krenete u dan sa zdravom hranom, to će vas motivirati da tako i nastavite do odlaska u krevet. Svaki dan radnog tjedna započnite s jednim od ovih jednostavnih recepata za doručak

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime