Subota, 12 listopada, 2024

‘Budi hrabar, budi zdrav’: Ožujsko pokreće inicijativu za borbu protiv raka prostate

U sklopu ove kampanje, osigurani su besplatni pregledi za muškarce starije od 50 godina, a muškarcima čija obitelj ima povijest raka prostate preporučuje se pregled već od 45 godina

Ožujsko pivo, vodeći brend piva u Hrvatskoj, predstavilo je novi društveno odgovoran projekt pod nazivom ‘Budi hrabar, budi zdrav’. Ova kampanja ima za cilj poticanje redovitih zdravstvenih pregleda i ranog otkrivanja raka prostate, koji je najčešći oblik karcinoma kod muškaraca u Hrvatskoj. Rak prostate posljednjih godina postao je treći najčešći uzrok smrti od raka kod muškaraca, pri čemu oko 2800 ljudi oboli svake godine. Od toga umre oko 800, dok još gotovo 600 ostaje neotkriveno, što značajno doprinosi povećanju smrtnosti od ove bolesti.



Budući da rak prostate često ne pokazuje simptome u ranoj fazi, njegovo otkrivanje može biti izazovno. Ipak, stručnjaci naglašavaju da je ključno otkriti ga upravo tada, jer rana detekcija omogućuje uspješnost liječenja od čak 100 posto.

Rak prostate je nužno otkriti u što ranijem stadiju kako bi terapija bila učinkovita. Zato je važno podići razinu svijesti muškaraca, posebice onih starijih od 50 godina, o redovitim odlascima na preventivne preglede. Ako ova kampanja spasi i jedan život, vrijedna je svog uloženog truda. Petogodišnje preživljenje od te vrste raka je, prema zadnjim dostupnim podacima u Hrvatskoj, više od 82 posto. To znači da će od stotinu muškaraca kojima se dijagnosticira rak prostate, za pet godina biti živo njih 82. Radi se o mjeri koja se uobičajeno koristi za usporedbu među različitim karcinomima‘, kazao je prof.dr.sc. Igor Tomašković, specijalist urologije na KBC-u Sestre milosrdnice, prilikom predstavljanja
kampanje.

Razbijanje predrasuda

Rak prostate ne može se samopregledavati, niti pokazuje specifične simptome, što znači da je jedini način za rano otkrivanje ovog oblika raka preventivni pregled kod urologa. Međutim, mnogi muškarci se boje takvih pregleda. To je upravo ono što je inspiriralo omiljeno hrvatsko pivo.

‘Žuja je kao najjači brend u pivarskoj industriji, koji se već 130 godina proizvodi u Hrvatskoj, oduvijek bila relevantna i inspiraciju tražila u našem društvu, koliko god situacija bila ozbiljna. Nakon uspješnih društveno odgovornih kampanja poput Počeši s razlogom, Zaštićene zakonom, Dobri ljudi ili Čuvaj, pazi, ne bacaj, ponovno smo odlučili iskoristiti snagu brenda kako bismo osvijestili javnost o važnosti redovitih zdravstvenih pregleda i ranog otkrivanja raka prostate. To je najčešći oblik karcinoma kod muškaraca u Hrvatskoj. Stoga smo u suradnji s vrhunskim liječnicima iz struke i kroz Žujinu upečatljivu komunikaciju odlučili razbiti stigmu i predrasude vezane uz pregled prostate. Želimo pokazati svim muškarcima, ali i njihovim bližnjima, kako u zdravlju nema mjesta za strah ili sram’, istaknuo je Miroslav Holjevac, predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare.

Pjesma za hrabrost

U okviru kampanje kreiran je i prigodni TV spot koji u glavnim ulogama donosi legendarni glumački trojac Gorana Bogdana, Gorana Navojca i Renea Bitorajca. Kroz motivirajući tekst, glazbu te humor koji je prepoznatljiv za Žujine kampanje, spot poziva sve muškarce da pronađu hrabrost, izdvoje vrijeme za sebe i odluče se na preventivni pregled kod urologa.

‘Većina Hrvata ignorira simptome narušenog zdravlja te se izbjegavanje odlaska liječniku smatra vrlinom. Realnost jest da se oboljelima kroz rano otkrivanje bolesti može značajno produljiti život i smanjiti nuspojave terapija koje u poodmaklim fazama bolesti značajno smanjuju kvalitetu života. Ipak, odlazak na pregled prostate za mnoge je muškarce neugodan, iako to u stvarnosti nije, zbog čega je bitno promijeniti percepciju javnosti o njemu. I zato je tu Žuja da potakne, ohrabri, educira i motivira kako bi pomogla muškarcima da se na vrijeme upute kod urologa. Time smo se vodili i pri kreiranju
kampanje i slogana – Za momka čvrsta nema straha od prsta’, izjavila je Ana Štebih Pinjuh,
direktorica marketinga Zagrebačke pivovare. Prilikom predstavljanja kampanje zahvalila sjajnom timu Žujine kreativne agencije BBDO na čelu s redateljem Brunom Ankovićem i kreativnim direktorom Almirom Okanovićem.

‘Kronična nebriga muškaraca o svom zdravlju, koja je dijelom naučena, a dijelom biološka, bila nam je inspiracija za kreativu. Poruku smo formulirali u obliku pjesme koja pogađa muškarce gdje najviše osjećaju. U njihov ponos, hrabrost i mušku odlučnost i to naravno s dozom Žujinog humora, a rezultat je ova genijalna kampanja‘, komentirao je Almir Okanović.

S obzirom na važnost preventivnih pregleda, Ožujsko je u suradnji s Croatia poliklinikom pokrenulo novu kampanju ‘Budi hrabar, budi zdrav’. U sklopu ove kampanje, osigurani su besplatni pregledi za muškarce starije od 50 godina. Muškarcima čija obitelj ima povijest raka prostate preporučuje se pregled već od 45 godina. Prijave za besplatne preglede mogu se izvršiti putem web stranice budihrabar.com. Također, Žuja će ove godine donirati Klinici za urologiju KBC-a Sestre milosrdnice u Zagrebu.

Fotografije: Press 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime