Nedjelja, 5 prosinca, 2021

Konflikti u partnerskim odnosima: Kako se dobro svađati?

Neugodne emocije nisu nešto što treba popraviti ili promijeniti. Neugodne emocije postaju blaže ili potpuno nestaju onda kada ih uvažimo i podijelimo s drugima! Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da idući put iz svađe s partnerom oboje izađete kao pobjednici

Kada napetost postane prejaka i kada se zateknemo da nanosimo bol baš onim ljudima koje volimo najviše na svijetu, moramo stati i razmisliti o onome što se događa unutar nas samih. 

Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da idući put iz svađe s partnerom oboje izađete kao pobjednici:

  1. Kada osjećate da ste previše ljuti da biste mogli jasno razmišljati, a kamoli se jasno izraziti, uzmite time-out. Ako ćete se svađati, barem zastanite na trenutak da si to priznate kako sve ne bi izmaklo kontroli. Možete i zajedno razmisliti želite li nastaviti s raspravom i mislite li da će svađa pomoći. Ponekad je to korisno, ali uglavnom je samo znak da nam je fitilj kratak i da svatko za sebe mora uzeti prostora dok se ne smiri.
  2. Zapitajte se što vam je doista potrebno. Možda ste gladni, umorni, frustrirani zbog obaveza na poslu ili brige za starijeg člana obitelji? Ako je tako, dajte do znanja bliskoj osobi da niste ljuti na nju i da vaša ljutnja i frustracija nemaju veze s njom osobno.
  3. Uzmite si vremena da shvatite kako se osjećate. Obratite pozornost na senzacije u tijelu, kao što je lupanje srca ili stisnutost u području trbuha. Sve emocije popraćene su specifičnim tjelesnim senzacijama. Uz praksu, s vremenom ćete moći tolerirati neugodne emocije bez potrebe da pritisak kojeg osjećate istresete na bliske osobe. Prvi korak je osvještavanje onoga što osjećamo. Kad primijetite određene tjelesne znakove nelagode, zauzmite stav znatiželje i suosjećanja prema samima sebi. Pokušajte imenovati ono što osjećate. Je li to strah, ljutnja, tuga, krivnja? Ne postoje pogrešne emocije, samo pogrešni načini ponašanja kojima možemo povrijediti druge ljude, ali i sebe.
  4. Promijenite okolinu. Kada smo pod pritiskom i prolazimo kroz krizu u odnosu, često već samo povezivanje određene prostorije ili mjesta u prostoriji s neugodnim iskustvima kao što su svađe, nerazumijevanje, šutnja i odbacivanje stvaraju lošu atmosferu za početak bilo kakvog kvalitetnog razgovora. Naš mozak funkcionira po principu stvaranja asocijativnih veza. Ako je određeno mjesto povezano s neugodnim emocijama, moguće je da ćete razgovor započeti već se osjećajući ljuto i razočarano. Izađite van, prošećite ili barem promijenite prostoriju u kojoj obično razgovarate. To vrijedi i za situacije kada ne živite zajedno s partnerom, ali telefonski razgovor vodite uvijek boraveći na istom mjestu.
  5. Idući put na vrijeme i otvoreno razgovarajte s partnerom o tome kako se osjećate. U suprotnom, neugodne emocije i zamjeranja će se nakupljati i ponovno ćete doći u rizik od pucanja po šavovima i eksplodiranja na najbliže. 
  6. Budite svjesni da su hladnoća, strogost i odbacivanje u pravilu samo obrambeni mehanizmi i da se ispod ovakvog ponašanja često krije osoba koja je povrijeđena jednako kao i vi. Umjesto da uzvratite natrag jednakim obrambenim reakcijama, pokušajte imenovati emocije za koje mislite da bi ih druga osoba mogla osjećati.

I zapamtite: neugodne emocije nisu nešto što treba popraviti ili promijeniti. Neugodne emocije postaju blaže ili potpuno nestaju onda kada ih uvažimo i podijelimo s drugima!

________________________________________________________________________

Andrea Gerčar rođena je 1986. godine. Diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2010., a nakon toga je završila četverogodišnju edukaciju iz gestalt psihoterapije prema kurikulumu Instituta za integrativnu gestalt terapiju iz Würzburga pri IGW centru Zagreb. Dodatno se usavršavala u području art terapije, transakcijske analize, kognitivno-bihevioralne terapije te terapije usmjerene na samo-suosjećanje.
Ciljne skupine s kojima radi su adolescenti i odrasli s poteškoćama kao što je anksioznost, depresija, nisko samopoštovanje, izloženost traumatskim iskustvima, problemi u komunikaciji i bliskim odnosima, sagorijevanje i/ili konflikti na poslu, problemi identiteta i životnih faza.

Pročitajte još...

6 savjeta kako partneru reći da vam treba vrijeme za sebe – a da se ne naljuti

Ali kako reći omiljenom karantenskom partneru da želite gledati seriju sami? Kako mu reći da volite zajedničke jutarnje treninge, ali ipak ste uvijek vježbali sami i tako ste produktivniji? Može biti jako teško dati do znanja bliskim osobama da vam treba malo prostora, ali je svakome potreban

Corona-cuffing: Koliko je pandemija promijenila ljubavni život samaca?

Jesmo li se zbog pandemije više otvorili i pružili priliku ljudima kojima prije ne bismo dali šansu? Je li se pojam druženja zauvijek promijenio i hoće li takozvani zločesti dečki pokazati svoje pravo lice kada se (nadamo se) pronađe cjepivo?

5 najgorih stvari koje možete reći u krevetu

Razmisliti o onome što ćete reći u krevetu ne znači lagati. No, znači izbjegavati rečenice zbog kojih bi partneru moglo biti neugodno ili bi mogle izazvati sram, neovisno o tome jeste li ih uputili namjerno ili su vam 'izletjele' bez da ste o njima razmislili. Koje su to rečenice?

‘Sleep divorce’: Odvojeno spavanje ne mora biti bauk!

Sleep divorce ne znači pravi razvod, već odvojene krevete kako biste se oboje mogli dobro naspavati. Stručnjaci otkrivaju kad je pravo vrijeme za odvojene postelje

Povezano

SOS za roditelje: 8 načina kako smanjiti stres tijekom blagdana i praznika

Povezati se s obitelji i djecom je zaista neprocjenjivo, no tijekom blagdana i uoči njih iznimno je velik pritisak stresa na roditeljima - treba kupiti sve darove, urediti dom, pripremiti deliciji na blagdanskom stolu... Ne dopustite da vam se najljepše vrijeme u godini pretvori u napor!

Naučite odlučno reći ‘ne’ i osloboditi se stresa – posebice za blagdane

Iako je uoči blagdana stres posebno primjetan, jer treba na vrijeme kupiti sve darove, pobrinuti se za kolačiće i kićenje doma... pretvorite te trenutke u vrijeme namijenjeno sebi i svojim prioritetima, radeći sve što trebate na svoj način i u svom vremenskom roku

Kako u samo 5 koraka smanjiti stres i anksioznost – u kuhinji

Ako želite kuhati tako da vam taj ritual postane razbibriga za um te da se pri tome osjećate zdravije, sljedeći savjeti mogu vam pomoći u smanjenju tjeskobe u kuhinji

Živjeti u trenutku: 8 načina kako biti više mindful i uživati u životu

Što nam je 'to do' lista veća i punija prioritetima, manja je vjerojatnost da ćemo zastati i negdje putem pomirisati ruže, pogledati zalazak sunca... Mindfulness zahtijeva trud i praksu, ali je moguće početi živjeti u trenutku, čak i ako ste navikli samo proći kroz dan

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime