Petak, 24 rujna, 2021

6 savjeta kako partneru reći da vam treba vrijeme za sebe – a da se ne naljuti

Opuštate se kada gledate omiljenu seriju ili šetate po šumi? Ali u samoći. To je u redu i imate potpuno pravo na to! Donosimo 6 načina kako razgovarati s partnerom o vremenu koje želite imati samo za sebe.

Na početku pandemije koronavirusa imali smo puno vremena za razmišljanje. Mnogi od nas su proveli to vrijeme pokušavajući shvatiti što će se sljedeće dogoditi i u kojem smjeru će nam se život razvijati. Ali jedno je sigurno, mnogi od nas su shvatili su da odjednom puno više vremena provode s ljudima s kojima žive.

Vrijeme pandemije i neizvjesnosti je bilo zastrašujuće, ali je bila i rijetka prilika da se povežemo s ukućanima. S novim mjerama to se još uvijek nije promijenilo, pa čak i ako idete redovno na posao, vjerojatno i dalje provodite više vremena kod kuće nego prijašnjih godina.

Potpuno je normalno ako želite više vremena za sebe
Ali kako reći svom omiljenom karantenskom partneru da želite gledati seriju sami? Kako mu reći da volite zajedničke jutarnje treninge, ali ipak ste uvijek vježbali sami i tako ste produktivniji? Može biti jako teško dati do znanja bliskim osobama da vam treba malo prostora, ali je svakome potreban. Donosimo savjete kako što lakše pokrenuti razgovor sa svojim ukućanima o vremenu samo za sebe.

1/ Otkrijte kako vrijeme za vas izgleda

“Ispunjeni i sretni ljudi čine dobre partnere”, kaže psihologica Cicely Horsham-Brathwaite, te dodaje: “A ponekad da bismo se tako osjećali, treba nam prilika da budemo sami sa sobom – emocionalno ili fizički.” Ipak, samo vrijeme različitim ljudima znači različite stvari. Morate li nakratko napustiti kuću, pa makar to bilo samo zbog lagane šetnje? Ili ste najsretniji kada s partnerom sjedite u istoj sobi, ali bez razgovora? Prije nego što započnete razgovor o svojoj „potrebi za prostorom“, iskreno razgovarajte sami sa sobom kako biste  shvatili što vam točno treba, pa ćete lakše to i objasniti partneru.

2/ Budite precizni u svom zahtjevu

Često, u naletu frustracije, kažemo nešto poput: “Samo mi treba malo prostora.” Pojam “prostor” može biti sve, od popodnevnog opuštanja u kadi do potpunog prekida. Kad se obratite partneru zbog potrebe za slobodnim vremenom, budite iskreni i precizni u vezi sa svojim potrebama. To će ublažiti tjeskobu koja se može pojaviti kada objasnite da vam treba malo prostora.

3/ Objasnite partneru da to što trebate vrijeme za sebe ne znači da želite emocionalnu distancu

Čak i ako vam je treba samo “minuta” i odmah ćete se vratit na kauč i nastaviti gledati film s partnerom, posve je moguće da živite s nekim kome ne treba ili ne razumije potrebu za samoćom. To ne znači da ne zaslužujete malo vremena za sebe. Trebate pristupiti svom partneru s puno suosjećanja i suzdržati se od razgovora koji bi mogao učiniti vašeg partnere da se osjećaju nedovoljno dobro za vas. “Neki se ljudi pune u samoći, a neki se pune tako što su u blizini ljudi”, kaže psihologica Vernessa Roberts.

4/ Započnite razgovor, a ne svađu

Pokušajte se čvrsto držati svojih želja i razgovor voditi o sebi, a ne svom partneru i vašem odnosu. Sjetite se da je briga o vašim potrebama presudna da biste bili dobar partner u vezi. “Ne moramo započeti svađu da bismo dobili prostor”, objašnjava Roberts, razgovor usredotočite na sebe. Na primjer, umjesto da kažete: „Tvoje me disanje počinje nervirati“, možete se odlučiti za nešto manje grubo i više usredotočeno na ono što želite dobiti. Važno je da naglasite vaše želje, a ne to da vam veza umanjuje sreću. Na primjer, “Utorkom nakon posla voljela bi otići sat vremena u šetnju parkom, ali sama.”

5/ Ako se osjećate krivim zbog potrebe za prostorom, pokušajte razumjeti sami sebe

Vjerojatno je da će svi prvo pomisliti da je vaša želja za slobodnim vremenom sebična, ali ona može biti od koristi svim vašim ukućanima. Svoje dragocjeno vrijeme koje imate samo za sebe ne biste trebali rasipati pitajući se zaslužujete li to zaista, jer zaslužujete. Toliko se stvari promijenilo u posljednjih nekoliko mjeseci, da postoji mogućnost da se vaša potreba za slobodnim vremenom povećala. To nije nužno crvena zastava koja ukazuje na to da nešto nije u redu s vama ili vašom vezom. “Provođenje vremena odvojeno zapravo je znak zdrave veze”, kaže Roberts.

6/ Planirajte zajedničko vrijeme s partnerom

Planiranje i komunikacija posebno su važni ako vaš partner ima potrebu za vašom stalnom prisutnošću, kaže Harshom-Brathwaite. “Ako kažete partneru ‘trebam prostor’, njihova tjeskoba se može pojačati, pa mislim da je jedan od načina uravnoteženja dodati malo planiranja”, kaže ona. Također druženje s partnerom pretvorite u poseban događaj, pa svaki put osmislite nešto drugo. Mijenjajte svoju rutinu i istražujte nove aktivnosti kako biste se ponovno povezali. To može biti ples u dnevnoj sobi na vašu najdražu pjesmu ili iznenadni piknik u prirodi. Vaš partner će cijeniti trud koji ulažete u odnos, pa će lakše prihvatiti vašu potrebu za slobodnim vremenom.

Pročitajte još...

‘Sleep divorce’: Odvojeno spavanje ne mora biti bauk!

Sleep divorce ne znači pravi razvod, već odvojene krevete kako biste se oboje mogli dobro naspavati. Stručnjaci otkrivaju kad je pravo vrijeme za odvojene postelje

Corona-cuffing: Koliko je pandemija promijenila ljubavni život samaca?

Jesmo li se zbog pandemije više otvorili i pružili priliku ljudima kojima prije ne bismo dali šansu? Je li se pojam druženja zauvijek promijenio i hoće li takozvani zločesti dečki pokazati svoje pravo lice kada se (nadamo se) pronađe cjepivo?

Emocije pod utjecajem pandemije ili učvršćuju vezu ili je prekidaju

Mnoge osobe su ove godine osjetile emocije koje nisu nikad do sad, naročito zbog neizvjesnosti i nedostataka kontrole nad životom. Bez obzira provodite li s partnerom 24 sata dnevno ili imate vezu na daljinu, ovi će osjećaji utjecati na vašu vezu

Ghosting: zašto sve više partnera ‘nestaje’ bez znakova upozorenja

Sve je više parova koji se rastaju jer je jedan od partnera s drugim prekinuo svaku komunikaciju i vezu, bez ikakvog očitog upozorenja ili opravdanja. Nažalost, taj se trend sve više širi i na bliske prijatelje te poslovne partnere

Povezano

Jasna Jasna Žmak: Žene učim da o seksualnosti govore na otvoren i pozitivan način

Jasna Jasna autorica je knjige 'One stvari – eseji o ženskoj seksualnosti' a na vodi radionice na kojima je fokus na ženskoj seksualnosti, ali je i nekoliko kraćih, jednodnevnih radionica na temu "autanja" i biseksualnosti. U budućnosti se nada, jednom kada pandemija to dopusti, da će češće održavati radionice na različite teme – o grudima, menstruaciji, poliamoriji, sramežljivosti, masturbaciji, mršavosti

Zvoni li vam alarm? Ovo su znakovi da se nalazite u toksičnoj vezi!

U ljubavnom odnosu bi se trebali osjećati kao da cvjetate, a ako je on toksičan, osjećate se iscrpljeno, istrošeno. U takvom odnosu velika je doza kroničnog nepoštivanja i emocionalne nesigurnosti. Koji su znakovi da trebate bježati iz veze/braka

Učite od generacije Z: 7 savjeta kako što uspješnije dejtati – online?

Ako ste samac, i tražite ljubav - bez obzira na godine, nije loše pitati nekoga tko pripada generaciji Z za nekoliko savjeta. Mi smo skupili 7 ključnih savjeta koji će vam u startu dati prednost koju trebate

Muke po roditeljima: Kako očuvati zdrav i intiman odnos s partnerom

Ne zaboravite: normalno je da roditelji imaju spolne odnose! Seks je dobar za vaše zdravlje i vašu vezu - a kada je vaša veza na dobrom mjestu, to će vam dugoročno poslužiti da budete još bolji roditelji.

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime