Utorak, 23 srpnja, 2024

Pripazite: Promjene u organizmu koje upozoravaju da stres ugrožava naše zdravlje!!

Stres ne živi samo unutar nas, on se pojavljuje na našoj koži, kosi i u cijelom našem tijelu. Donosimo nekoliko znakova koji ukazuju da stres u velikoj mjeri utječe na vaše zdravlje

Već smo dvije godine u globalnoj pandemiji, pa nema smisla pametovati kako se morate prestatit nervirati i smanjiti stres jer je on loš za vaše zdravlje. Veliki broj ljudi se od korornavirusa susreće sa situacijam za koje nikada nije mislio da će se u njima naći i stres je, nažalost, postao naša svakodnevica.



Sada, od kada je aktivan i rat u Ukrajini, strah je sve veći. Strah od ekonomskog siromaštva, izloacija od dragih ljudi, strah od bolesti, samo su neki od problema s kojima se susrećemo svaki dan. Stres se javlja kod svih živih bića koja dišu, a krajnje neizvjesna vremena će potencijalno izazvati ozbiljnu tjeskobu.

Stres ne ‘živi’ samo unutar nas, on se pojavljuje na našoj koži, kosi i u cijelom našem tijelu. Stoga je pronalaženje načina da se nosimo s njim važno da bismo izgledali, osjećali se i funkcionirali najbolje što možemo.

Anksioznost zbog koronavirusa: Kako se oduprijeti stresu, strahu i neizvijesnosti

Donosimo nekoliko znakova koji upozoravaju da stres u velikoj mjeri utječe na vaše zdravlje:

1/ Gubitak kose

Duga razdoblja stresa mogu usporiti rast kose, a mogli biste čak primijetiti i prekomjerno opadanje. Uz usporen rast kose, postoji mogućnost da vaša kosa bude opuštenija, tanja i lomljivije strukture, masnija, a moguće je i sušenje vlasišta. 

2/ Krhki nokti

Nokti koji se lako gule, slabašni su i skloni lomljenju i sporom rastu također su nuspojava dugotrajnog stresa. Zanoktice, povišen greben i nestanak polumjeseca ispod nokta znakovi su neuravnoteženih hormona, obično vezanih za stres.

3/ Nedostatak apetita

Visoka anksioznost može gurnuti naše tijelo u način preživljavanja, uzrokujući da usavršimo uzrok stresa i prestanemo proizvoditi grelin, hormon gladi. To može utjecati na naš apetit i uzrokovati gubitak težine na neodrživ, nezdrav način.

4/ Dobivanje na težini

S druge strane, opsesivno-kompulzivnu prehranu može potaknuti porast kortizola, zbog čega žudimo za slatkom, slanom i masnom hranom kako bismo potaknuli tijelo na borbu protiv svega što mu uzrokuje stres.

Detoksikacija organizma: Nutrijenti i tvari za jetru, bubrege i žučni mjehur

5/ Loš san

Visoka razina kortizola čini da se osjećamo budno, a ujutro bi trebala biti na vrhuncu kako bi nas probudila. Melatonin bi trebao biti visok navečer kako bi nas uspavljivao, ali kada kortizol ostane visok tijekom dana, utječe na ovaj cirkadijalni ritam, što otežava mogućnost da zaspemo i ostanemo u snu.

6/ Pukotine i iritacija kože

Kortizol povećava proizvodnju ulja i usporava prirodne procese detoksikacije u našem tijelu, uzrokujući stagnaciju i nakupljanje što se može manifestirati kroz akne i ekcema.

Stres je hormonski odgovor u tijelu, a hormoni signaliziraju svaku funkciju od probave do detoksikacije. Naši hormoni utječu na naš san, zdravlje kože, mentalno zdravlje i još mnogo toga, pa kad nam niz hormona stresa poput kortizola i adrenalina naruši ravnotežu, može se dogoditi mnogo toga. Brinite o svom mentalnom zdravlju, kako bi i vaše fizičko bilo dobro. Imamo samo jedno tijelo i moramo ga čuvati!

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime