Subota, 25 rujna, 2021

Samosuosjećanje: Zašto bismo sebe trebali voljeti kao što volimo bebe?

Zašto je važno da govorite sebi na isti način kao što biste razgovarali s djetetom. Budite ispunjeni ljubavlju, oprostom i duboko suosjećajni. Odvojite onoliko vremena koliko vam je potrebno da biste sami sa sobom razgovarali s ljubavlju...

Način na koji pokazujemo suosjećanje prema sebi i drugima ima tu moć da promijeni perspektivu o našim odnosima na način koji donosi veliko olakšanje, radost i mir.

Gabby Bernstein, duhovni vodič i guru, najprodavaniji autor i govornik o ovoj osjetljivoj, ali teškoj temi, suosjećanje razumije na način na koji želimo i mi, kao njenu moć.

Zašto je važno osjećati samilost prema sebi?

“Suosjećanje je snaga koju svi možemo njegovati. U praksi je nekim ljudima to lakše, a nekima teže i to je u redu. Poštujte svoj način. Moj mi je terapeut jednom pomogao prepoznati da – kad god mi nedostaje samilosti – to je zato što se na neki način osjećam neljubazno ili nedovoljno dobro. Ta je ideja isprva bila alarmantna jer me natjerala da se suočim sa svojim dubokim osjećajem srama i nedostacima. Ali što sam više razmišljala o tome, više sam prihvaćala da je moj terapeut zapravo bio u pravu”, objašnjava Gabby.

Jedna od važnijih stvari kada razmišljamo o samilosti prema sebi jest sljedeća misao: Bismo li mislili da je užasno okrutno od nas razgovarati s nekim drugim onako kako sami sebi govorimo u svom unutarnjem dijalogu? Zašto si ne biste dali istu ljubav i suosjećanje koje biste dali svom djetetu, primjerice? Nikada ne biste razgovarali s djetetom onako negativno kako govorite sami sebi. Bernstein govori kako ju je upravo ta spoznaja dovela do pokretanja ‘poruke i usmjeravanja suosjećanja prema sebi’.

Zapitajte se: Kako biste razgovarali s nevinim djetetom koje je potišteno? Razmislite o ljubavnim riječima i energiji koju biste im ponudili. Koji biste ton koristili? Biste li usporili dah i usmjerili pažnju na njih? Razmotrite sve načine na koje biste djetetu proširili suosjećanje s ljubavlju. Zatim primijenite taj isti stupanj ljubavi na sebe.

I patnja je dio života…

“Odvojite trenutak da zapišete neke načine na koje biste sami sa sobom mogli razgovarati. Primjerice, kad primijetim da sam zaglavljena u negativnom misaonom obrascu ili samoprosuđivanju, dopuštam si da osjetim bijes i ljutnju. Poštujem te osjećaje i pitam se: ‘Na koji se način osjećam neljubazno ili nedovoljno dobro u ovom trenutku?’ Kada shvatim te osjećaje, suosjećajno se vodim natrag prema ljubavi prema sebi”, ističe Bernstein.
To je budistički način razumijevanje života. Korijeni riječi suosjećanje su suradnja (sa) i strast (patnja). Znači biti s patnjom ili patiti s drugima (ili sa sobom). U duboko duhovnim područjima, poput budizma, razumije se da je patnja dio života. To je ljudsko iskustvo te ono što ga čini lijepim i životu daje smisao.

Kad upotrijebite ljubavni samogovor, vratit ćete se na mjesto duboke ljubavi, suosjećanja i mira jer si dopuštate biti gdje god bili i iskusiti sve što proživljavate. Ne opirete se. Vjerujete da vam Svemir daje ono što vam treba da biste se izliječili. Unesite ovu praksu u svoj svakodnevni život.

Kada god se uhvatite u negativnom samogovoru, slijedite ove korake:

  1. Svjesno primijetite svoj negativni samogovor.
  2. Zapitajte se: ‘Na koji se način osjećam neljubazno ili nedovoljno dobro?’
  3. Govorite sebi na isti način kao što biste razgovarali s djetetom. Budite ispunjeni ljubavlju, oprostom i duboko suosjećajni. Odvojite onoliko vremena koliko vam je potrebno da biste sami sa sobom razgovarali s ljubavlju. Vježbajte ova tri koraka tijekom cijelog dana. Neka vam postane navika voljeti sebe.

Susosjećanje prema drugima ‘liječi’ i nas same

Nije sve samo u samilosti prema sebi. Suosjećati prema drugima može koristiti i našim osobnim osjećajima. Suosjećati s prijateljem koji vam je nanio nepravdu, može nam pomoći da zamijenite osjećaje ogorčenosti i povrijeđenosti – s ljubavlju, razumijevanjem i mirom. Imati suosjećanja s pogreškama naših roditelja (oni su uostalom samo ljudi koji se bore, pate, uče…) može nam pomoći da se očistimo od usidrenog nepovjerenja i boli i da ih također vidimo s ljubavlju.

“Njegovanje ljubavi i suosjećanja za sebe koristi i vašim odnosima s drugim ljudima. Shvatit ćete da što više volite i suosjećate prema sebi, to ćete više ljubavi i suosjećanja primiti od drugih. Drugi ljudi uvijek odražavaju ono što vjerujete o sebi. Ako vjerujete da ste vrijedni ljubavi, primit ćete više ljubavi. Kada ste samilosni prema sebi, dopuštate si da budete ranjivi”, govori Bernstein te dodaje:
A kao rezultat toga stvorit ćete jače veze i intimnije odnose. Suosjećanje sa sobom jedan je od najvažnijih elemenata zdravog odnosa sa sobom i drugima.

Pročitajte još...

Razvijte psihološku otpornost: kako iz krize izaći kao snažnija osoba

Vjerojatno ne postoji osoba na svijetu kojoj pandemija koronavirusa nije donijela neke negativne promjene, bilo to odgađanje ili otkazivanje planiranog putovanja, smanjenje plaće ili suočavanje s nezaposlenošću. Ljudi se pri tome međusobno razlikuju po tome koliko se dobro i brzo mogu prilagoditi (iznenadnim i brzim) promjenama

Naučite se smijati sami sebi: Humorom protiv straha od koronavirusa!

Njegujte svoj smisao za humor i ne oklijevajte smijati se bar ponekad i samima sebi! Smijeh nam pomaže da teške i zbunjujuće životne situacije učinimo podnošljivijima

Dr. Hrvoje Handl: Energiju straha iskoristite da učinite nešto dobro

Ljudi moraju razumjeti da se smiju smijati. Ok je i plakati. Treba si dopustiti plakati, ali važna je ravnoteža. Važno je i nazdraviti i biti sretan što si živ. Empatija i suosjećanje za ljude koji su izgubili sve ne poništava moju sreću zbog svega što imam, sreću što sam živ...

Što se s nama događa ako si nikad ne dopustimo da nam ‘pukne živac’?

Trebamo li se do u beskraj osuđivati jer smo povisili ton kada smo umorni od posla ušli u stan i vidjeli neoprano suđe, a dečka kako leži na krevetu? Ili ako ste u ljutnji jako zalupili vratima? Izvrijeđali partnera u naletu bijesa, pa se kasnije ohladili i shvatili da ste pretjerali?

Povezano

Kako se manjak vremena reflektira na naše mentalno zdravlje?

Ponekad je za više slobodnog vremena potrebno odrediti priorite, možda se odreći u nekom trenu nečega i biti dosljedan raspoređivanju vremena. Za postizanje cilja, naime, potrebno je promijeniti način razmišljanja, a ne besmisleno trošiti svoje vrijeme

Svatko ima svoj kotačić života – a što je ono što tebe uistinu pokreće?

S ciljem promocije kvalitetnog života i širenja poruke o tome kako moramo pronaći i probuditi #onostomepokrece, Mixer.hr i organizatori kostimirane humanitarne utrke Zagreb Advent Run pokrenuli su kampanju istoimenog naziva koja će se predstaviti na 14. Weekend Media Festivalu, koji počinje danas u Rovinju

Nismo sitničavi: Postoje razlozi zašto trebamo žaliti i zbog sitnica u životu

Iako je tugovanje okarakterizirano kao nešto negativno, ipak ima svrhu i može utjecati za nešto bolje. U nekim slučajevima, tugovanje može biti put prema rastu, osobnoj promjeni i dubljem razumijevanju koliko vrijedimo i što je važno za nas

7 pozitivnih afirmacija koje će vam pomoći u trenucima sumnji u sebe

Svi smo skloni manipuliranju vlastitog uma. I ako se uvedemo u stanje anksioznosti i vlastite sumnje, možemo vlastiti um navoditi prema pozitivnim afirmacijama

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime