Subota, 8 siječnja, 2022

Ovo je 5 najčešćih zabluda i mitova o fitnessu, treniranju i zdravlju

U moru raznih informacija na internetu često se nađu i brojne dezinformacije - a vrlo često one uključuju mitove o kondiciji i zdravlju koji mogu negativno utjecati na način na koji treniramo i jedemo. Ovo je 5 najčešćih među njima

Kad su sport i vježbanje u pitanju, nema tog pitanja na kojeg vam internet neće odgovoriti. Kako početi trenirati, koje vježbe su najbolje za trbušnjake, kako trenirati poput celebrityja…

No, u moru raznih informacija na webu često se nađu i razne dezinformacije – a vrlo često one uključuju mitove o kondiciji i zdravlju koji mogu negativno utjecati na način na koji treniramo i jedemo. Ovo je 5 najčešćih među njima:

Dizanje utega učinit će vas ‘previše mišićavim’

Ovo je jedan od najčešćih mitova u koji vjeruju žene. Dizanjem utega nećete se ‘napuhati’, već ćete ojačati. Žene jednostavno nemaju istu razinu hormona za izgradnju mišića kao muškarci, zbog čega – kada žena diže utege – neće izgraditi istu mišićnu masu kao muškarac. Istraživanja su pokazala puno koristi koje treninzi snage imaju na naše tijelo, od povećanja mišića, do smanjenja tjelesne masnoće (zahvaljujući pojačanom metabolizmu), jačih kostiju, bolje ukupne kondicije, smanjenog rizika od ozljeda (uključujući bolove u leđima), boljeg raspoloženja i pokretljivosti, posebno s godinama. 

Možemo raditi na tome da postanemo ‘visoki i vitki’

Ne možemo promijeniti svoju genetiku. No, možemo promijeniti svoje tijelo uz redovno vježbanje – odlaženje na pilates i vježbama za pravilno držanje. Ono što možemo učiniti jest ojačati tijelo i naviknuti ga na rastezanje, ali ga ne možemo produžiti. Vitkost je i rezultat tjelesne građe, a najbolje se postiže korištenjem treninga otpora (poput dizanja utega) kako bi se održalo vitko tkivo, dok je u vrlo blagom energetskom deficitu.

Debljamo se ako jedemo iza 20 h

Zahvaljujući raznim “pravilima” isprekidanog posta koja kruže internetom, mnogi su se počeli bojati jela navečer – zbog straha od debljanja. Osim hormonalnih promjena, gubitak kilograma rezultat je i trošenja manje ili više energije nego što smo potrošili tijekom duljeg vremenskog razdoblja. Kalorijski deficit je vrlo jednostavan, dok god trošite više kalorija, nego što ih unosite rezultati neće izostati. To znači da vaša zdrava večera u 20:15 h neće utjecati na vašu kilažu negativno, dok god se držite plana prehrane i unosa kalorija.

Izostanak s treninga znači da se poslije morate potruditi dvostruko više

Baš kao što jedan trening neće nikoga dovesti u formu, tako ni onaj jedan ili dva koji niste stigli napraviti nikoga neće ‘izbaciti’ iz forme. Promjena se javlja kao rezultat kontinuiranog i dosljednog ponašanja. Za sve pa tako i za napredak u izgledu treba vremena i dosljednosti. Jedna čokoladica u tjednu neće vas nazadovati, ako što jedna salata nakon višetjednog jedenja nezdrave hrane neće ukloniti višak kilograma. Krenite postepeno i neka vam to postane način života, a ne dijeta.

Detox čajevi i dijete pružaju instant zdravlje

Zanemarite oglase koje vidite na Instagramu ili influencere koji reklamiraju određenu prehranu ili čaj za “detoksikaciju” tijela s kojim možete smršaviti 10 kg u 3 dana. Ne možete u potpunosti ‘očistiti’ čajem ili alkalnom vodom, jetra i bubrezi to već rade za vas. Možete postepeno unositi zdravije namirnice koje će potaknuti izbacivanje toksina iz tijela i uz puno tekućine poboljšati rad jetre i bubrega. Hranite se zdravo, pijte puno tekućine i trenirajte. Samo tako ćete biti zdravi, ništa ne dolazi preko noći.

Pročitajte još...

20 fitness profila na Instagramu koji će vas motivirati da pomaknete svoje granice!

U siječnju kojeg obilježavamo kao #mjesecdobrihodluka upotrijebite svoj Instagram profil kako bi pronašli inspiraciju za vježbanje. A zapratiti žene koje motiviraju na zdraviji i aktivniji način života, bez obzira jeste li početnica, možda čak i trudni, ili tražite 'profi' trening...

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

6 vježbi istezanja koje bi svi trebali raditi svako jutro

Rad od kuće i izolacija krivci su da sjedimo više nego ikada. Ovakva specifična situacija uzrok je raznih zdravstvenih problema, a za neke (možda) nismo ni znali prije pandemije. Zato je istezanje, za koje vam možda neće trebati niti 5 minuta - potrebniji više nego ikada

Izazovi su dobra stvar: Kako ponovno početi vježbati nakon dulje stanke

Postoje neke stvari o kojima trebate razmisliti kad se vraćate u rutinu vježbanja bez obzira na to jeste li pauzirali posljednjih nekoliko tjedana, mjeseci ili čak godina. Donosimo 8 važnih faktora koji će vas dodatno motivirati i pomoći vam da ostvarite svoje ciljeve

Povezano

Otkrivamo: Uz ovaj fitness program držat ćete se svojih novogodišnjih ciljeva cijelu godinu

'Promijeni se' je program fokusiran prije svega na – kako. Kako ne odustati kad se umorimo i kad nam dosadi, kako to raditi redovno i dosljedno, kako nastavljati kad zeznemo, kako raditi to kako treba, dovoljno dugo, disciplinirano i izvrsno

Mala škola trčanja: Zašto se trčanju trebate vratili polako i postupno

Najveća pogreška trkača koji se vraćaju nakon kraće ili duže pauze upravo je pretjerivanje u intenzitetu i ekstenzitetu treninga. U prijevodu - svi krenu predugo i prebrzo trčati poprilično precjenjujući svoje trenutačne sposobnosti

Nova godina, nova ja: Kako se riješiti nepotrebnih izlika i napokon početi redovito trenirati?

Bilo da je riječ o nedostatku vremena, bolovima u mišićima ili mamurluku, puno je razloga zbog kojih razmišljate o preskakanju još jednog treninga. Većina nije svjesna kako će se upravo zbog treninga kasnije osjećati još bolje

Najzabavnija utrka na svijetu: Više od 2000 sudionika trčalo za žene oboljele od raka

Utrka je omiljena brojnim trkačima, ali i humanitarcima jer osim što promovira fizičku aktivnost i brigu o zdravlju donosi i svoj plemeniti cilj. Ovogodišnja utrka poslala je značajnu poruku hrabrim ženama oboljelim od raka da nisu same i pružila im podršku u njihovoj životnoj borbi

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime