Petak, 26 veljače, 2021

Što trebate znati o AMRAP-u: novoj fitnes tehnici koja vam neće dosaditi

Cilj AMRAP treninga je dovršiti određeni broj vježbi što je više puta moguće u određenom vremenskom roku. Bez obzira radi li se o skokovima u čučanj, iskoracima ili sklekovima, početni programi uključuju vježbe s vlastitom težinom, ali to nije isto što i HIIT

Ako ste umorni od treninga kod kuće putem Zooma i tražite brzo riješenje za poboljšanje kondicije, ne tražite dalje od AMRAP-a. AMRAP je skraćenica od “As much reps as posibble” odnosno, ‘što više ponavljanja’!

Cilj AMRAP treninga je dovršiti određeni broj vježbi što je više puta moguće u određenom vremenskom roku. Bez obzira radi li se o skokovima u čučanj, iskoracima ili sklekovima, početni programi uključuju vježbe s vlastitom težinom, ali to nije isto što i HIIT. Treninzi su drugačije strukturirani od HIIT-a koji ima vrlo stroga razdoblja rada i odmora. AMRAP treninzi stvaraju metaboličko preopterećenje, pomičući tjelesne granice da koriste svu raspoloživu energiju.

Kako izgleda tipičan AMRAP trening?

Dobra stvar kod AMRAP-a je što vježbe koje radite možete birati na temelju onoga što uživate raditi ili koje su uvjetovane vašim tjelesnim slabostima, odnosno, eventualnim ozljedama.
No, dobar primjer AMRAP treninga mogao bi biti sljedeći – 20 čučnjeva, 10 iskoraka, 10 sklekova, 10 jumping jackova i 10 skokova u čučanj za 12 minuta. Cilj je napraviti što više rundi u predviđenom vremenu. Možda zvuči kratko, ali je trening intenzivan pa mnogi treneri preporučuju da se rade 3 različita seta po 12 minuta.

Osim što ćete smanjiti ili povećati vrijeme  koje radite, možete i izmijeniti vježbu dodavanjem ili uklanjanjem utega. Za ovu vrstu vježbe je bolje izvoditi manje složene vježbe jer tako imate veću mogučnost izvođenja višeg broja ponavljanja. Složene vježbe koje istodobno rade na više mišićnih skupina, lako se mogu prilagoditi kako se vaša kondicija poboljšava. To može biti skok iz čučnja u skok, čučanje u klečećem položaju u punom zgibu i odmicanje leđa do punog trbušnjaka.

Kako uključivanje ove tehnike koristi vašem režimu vježbanja?

Nikad ne škodi dodati malo izazova u režim vježbanja. Bez obzira jeste li početnik ili redoviti vježbač, bavljenje AMRAP-om radite u skladu s vlastitim sposobnostima. Svaki dan pred sebe stavite novi izazov i pomičite ljestvicu prema gore. Postavite si cilj koji trebate postići, a kada do njega dođete to će ojačati vaše samopouzdanje i motivirati vas za nove pobjede. AMRAP je sjajan alat za dokazivanje samima sebi da smo gotovo uvijek jači i moćniji nego što mislimo!

Može li AMRAP raditi početnik?

Iako je jačeg intenziteta od nekih drugih metoda vježbanja, AMRAP-a mogu raditi i početnici. Idealno je za usavršavanje osnovnih vježbi poput čučnjeva i sklekova koji su osnove za izvođenje kompliciranijih vježbi i daljni napredak.

Odabrano

Kardio trening na stepenicama koji svi trebaju probati

Korištenje stepenica u kući, stanu, stambenoj zgradi ili javnoj površini koja nije pretrpana ljudima može biti izvrstan način za jačanje cijelog tijela, snage, ravnoteže i koordinacije

Sve što trebate znati planirate li kod kuće trening – s utezima

Zbog epidemioloških mjera ne osjećate se ugodno pri pomisli da vježbate u teretani? No, redovitu rutinu treninga možete započeti i kod kuće. No, postoje stvari na koje morate obratiti pozornost kako bi vježbanje bilo učinkovito i sigurno

Što jesti prije i poslije treninga – za maksimalne rezultate?

Jesu li sirove energetske kuglice i proteinski shakeovi ultimativno gorivo? Ili ništa ne može pobijediti bananu i bocu vode? Savjeti oko prehrane i vježbanja često mogu biti porazni, zbunjujući ili čak oprečni. U nastavku saznajte što kažu stručnjaci

6 savjeta osobnog trenera kako hodanje pretvoriti u vrlo učinkovit trening

Osim brojnih fizičkih benefita, čak i kratki interval od 10 minuta brzog hodanja povećava našu mentalnu budnost, energiju i pozitivno raspoloženje - tri stvari koje su nam svima nedostajale u posljednjih nekoliko mjeseci jer smo se previše 'družili' s četiri zida svog doma

Povezano

Mala škola trčanja: Kakvu odjeću, obuću i druge dodatke odabrati za prvi trening?

Naoko nevažna stavka - odjeća i obuća - zaprvo je vrlo bitna jer može kod svakog treninga napraviti veliku razliku. Osim toga, posebno je važno odabrati prave tenisice za trčanje - kako vaša kralježnica i ostali ekstremiteti ne bi patili ili se, ne daj Bože, ozlijedili

Pokrenite se! Tjelesna neaktivnost je vodeći zdravstveni rizik u svijetu

Istraživanja potvrđuju kako 60 minuta treninga 3x tjedno može blagonaklono utjecati na baš sve aspekte vašeg života i to na razinama na kojima do sada toga nismo uopće bili svjesni, Pa, što čekate - pokrenite se!

Izazovi su dobra stvar: Kako ponovno početi vježbati nakon dulje stanke

Postoje neke stvari o kojima trebate razmisliti kad se vraćate u rutinu vježbanja bez obzira na to jeste li pauzirali posljednjih nekoliko tjedana, mjeseci ili čak godina. Donosimo 8 važnih faktora koji će vas dodatno motivirati i pomoći vam da ostvarite svoje ciljeve

Mala škola trčanja: Što trebate znati prije nego odlučite početi trčati

Da bi u svijet rekreativnog trčanja ušli kvalitetno i tamo se dugo zadržali, potrebno je naučiti pravila. Možda mislite kako je to nepotrebno jer 'svi mi znamo trčati', ali svima su potrebni savjeti stručnih osoba ili starijih trkača koji će vam reći što je i zašto važno te na što obratiti posebnu pozornost!

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime