Ponedjeljak, 27 rujna, 2021

Što je učinkovitije: 30-minutni trening ili 10.000 koraka dnevno?

Možda ste došli u iskušenje preskočiti redoviti trening nakon što vam je vaš uređaj za praćenje kondicije 'otkucao' 10.000 koraka za taj dan, no prema medicinskim stručnjacima to definitivno nije dovoljan razlog da se - zavalite na kauč!

Postoji mnogo varijabli po kojima se računa broj koraka koji napravite (primjerice, nije isto jeste li polako hodali po ravnom terenu ili ste se penjali uz uzbrdicu) ili intenziteta vašeg vježbanja. A vječita je dilema je li jedno bolje od drugoga. Što stručnjaci kažu o tome?

Je li jedno doista bolje od drugog?

“Što se tiče vašeg zdravlja, nijedan odgovor ne može biti isti za sve – i doista se ne bi trebalo svoditi na izbor između hodanja ili vježbanja”, kaže dr. Kien Vuu, liječnica čija su uža specijalnost ljudske performanse i dugovječnost.
Naime, prohodati 10.000 koraka dnevno obično znači da ste relativno aktivni, što je važno. Međutim, ne mjeri intenzitet vježbe, što je također vrlo bitno.
“Aerobne aktivnosti koje povećavaju broj otkucaja srca i trening snage i otpora ključni su za dugovječnost”, dodaje dr. Vuu.
A aktivnosti koje potiču pumpanje krvi značajno smanjuju rizik od srčanih bolesti koje su prvi uzrok smrti u svijetu; trening snage izgrađuje mišiće, metabolički najaktivnije tkivo u našem tijelu i još je jedna komponenta optimalnog zdravlja.

Retro videa s vježbama koje će definitivno rasplamsati vaš plesni žar

Nadogradite svojih 30 minuta vježbanja

Kako bi izvukli maksimum iz svojih 30 minuta vježbanja, dr. Vuu savjetuje da ipak odaberete visoko intenzivni intervalni trening (HIIT) – jer kombinira i aerobne vježbe i treninge snage!
HIIT je bolji kod kardiovaskularne zaštite i izgradnje mišićne mase. Bilo da trenirate u teretani ili slijedite neki program kod kuće, prednosti HIIT vježbi doista se ne mogu nadmašiti.

I dalje pratite svoje korake

No, to ne znači da biste trebali prestati pratiti broj dnevnih koraka. Taj broj ukazuje na to jeste li previše sjedili ili ne, a može biti i dobar motivator za vježbanje (dovršite tih 30 minuta vježbe!).
Ako ste netko tko se oslanja na fitness tracker u brojanju koraka, bit će vam drago znati da su poprilično točni u praćenju drugih važnih zdravstvenih pokazatelja.
“Iako nisu savršeni, fitnes trackeri imaju promjenjivu točnost pri praćenju koraka, otkucaja srca, varijabilnosti otkucaja srca i sna”, objašnjava dr. Vuu te preporučuje da pomoću ovih uređaja pratite napredak u svojim fiziološkim performansama, ali se nemojte pouzdavati samo na njih – nego ih kombinirajte s drugim oblicima vježbanja!

Više od vježbanja: Kako s jogom možete poboljšati vaš seksualni život

Pročitajte još...

Egzotično voće: Nikad nježnija i mirisnija njega tijela i kose

Vitamini, minerali, enzimi… tropsko voće obiluje tvarima koje nas čine lijepima. Uz sve to, izvrsnog je okusa i sadrži malo kalorija pa je kao stvoreno za ljetna uživanja - ne samo u gastronosmskom smislu nego i kroz proizvode za njegu tijela

Vrsna čokolada i LaChocolate: Hrvatske ‘etičke’ čokolade osvajaju svijet!

Upoznajte hrvatske brendove koji posebnu pažnju pridaju korištenju najkvalitetnijeg kakaovca koji dolazi s plantaža koje posluju etički. U ponudi imaju razne kombinacije - od čokolada s medom i kiselom višnjom, do onih s pivom i rakijom!

Osjećate li unutarnju prazninu? Uz ove savjete pronađite novu iskru u životu

Odgovor na pitanje što je za nas osobno smislen način provođenja vremena svakako je složen i dugotrajan proces, ali evo nekoliko pitanja koja u tome svakako mogu pomoći!

10 ultimativnih pjesama bez kojih ne možemo zamisliti ljeto!

Tražite “soundtrack” koji ide uz vruće dane? Ili, ljetni mix za plažu, roštiljanje u dvorištu, vožnju autom ili pak jednostavno za osvježenje u vrućim danima (možda i za tjeranje neželjenih kišnih oblaka)? Ovo je 10 nezaobilaznih pjesama za ljetno raspoloženje

Povezano

HangoverRun na najboljem Weekendu u godini

HangoveRun dio je i naše zajedničke kampanje #onostomepokrece, koja za cilj ima promociju kvalitetnog života i širenja poruke o tome kako moramo osvijestiti što nam je zaista važno u životu i maksimalno se tome posvetiti

Queen Fit: Zašto se žene tako brzo zaljube u (tajlandski) boks?

Upoznajte Q BOX - fitness inovaciju namjenjenu majkama, ženama i kraljicama koje su u deficitu s vremenom te u svakodnevnoj rutini i obavezama izgube sebe. Specifična metoda treniranja sastoji se od više sportskih disciplina: tajlandskog boksa, snage vlastitog tijela, aerobika i yoge

Kroz jogijsku tehniku kontole daha možete povećati – životnu energiju

Ako prana (životna energija) ne nalazi dovoljno prostora unutar tijela, to znači da je nešto 'napada' ili izbacuje van. Obično je riječ o toksinima u tijelu, nagomilanom otpadu i stresu zbog čega nam ova tehnika disanja pomaže u detoksikaciji tijela!

Ponestalo vam je motivacije? Uz ove trikove odradit ćete najbolji trening

Ako ste došli do osjećaj da se nikako ne uspijevate natjerati na trening ili ga doživljavate kao veliko opterećenje - uz ove male trikove opet se možete vratiti u trenutke kada ste s nestrpljenjem i oduševljenjem očekivali svaki novi trening! 

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime