Utorak, 19 listopada, 2021

Mala škola trčanja: Što trebate znati prije nego odlučite početi trčati

Da bi u svijet rekreativnog trčanja ušli kvalitetno i tamo se dugo zadržali, potrebno je naučiti pravila. Možda mislite kako je to nepotrebno jer 'svi mi znamo trčati', ali svima su potrebni savjeti stručnih osoba ili starijih trkača koji će vam reći što je i zašto važno te na što obratiti posebnu pozornost!

Trčanje je posljednjih godina postala rekreacija dostupna svima, a u doba pandemije i epidemioloških mjera i idealan oblik rekreacije jer se uglavnom odvija na svježem zraku. Iako postoji uvriježeno mišljenje kako ‘treba samo potrčati’ – ipak nije sve tako jednostavno.

Da bi u svijet rekreativnog trčanja ušli kvalitetno i tamo se dugo zadržali, potrebno je naučiti pravila. Možda mislite kako je to nepotrebno jer ‘svi mi znamo trčati’, ali svima su potrebni savjeti stručnih osoba ili starijih trkača koji će vam reći što je i zašto važno te na što obratiti posebnu pozornost!

Marko Bićanić na treningu sa grupom polaznika Trčaone

Krenite trčati zbog pravih razloga
Kada bi postojala tableta koja može prevenirati najveći broj oboljenja, zvala bi se tjelesna aktivnost. Uz vježbe s otporom i pravilnu prehranu, aerobna aktivnost zauzima važno mjesto u formuli za zdravlje koju preporučuje i Svjetska zdravstvena organizacija (WHO).

Upravo kroz treninge trčanja možete zadovoljiti preporuke od 150 minuta umjereno intenzivne aerobne aktivnosti ili 75 minuta nešto intenzivnije aerobne aktivnosti

Naravno, ne odmah na prvom treningu, nego s vremenom i na siguran ali postepen način. 
Osim toga, t
rčanjem se gradi imunitet i otpornost na različite infekcije. To su dokazala brojna istraživanja, posebno provedena u vrijeme pandemije.
Osim što ćete imati bolji imunitet te veći stupanj zdravlja, osjećat ćete se raspoloženije i sretnije nakon svakog treninga.
Vjerujemo kako su samo ovi razlozi dobar povod i inspiracija da se pokrenete s kauča.

Nemate pravu opremu?
Najvažniji dio opreme jest dobra volja te par trkačkih tenisica. No, trebat će vam za  početak i majica koja nije pamučna – kako ne bi bili mokri tijekom treninga – te trenirka ili trkačke tajice. Sigurno nešto od navedenog već imate doma. Detaljnije o trkačkoj opremi naučit ćete sasvim sigurno već u prvim tjednima treniranja i nakon toga najvjerojatnije se odlučiti investirati u tenisice kao najvažniji dio opreme. Nema potrebe žuriti i prvi dan imati svu najskuplju opremu, tenisice od nekoliko tisuća kuna i sportski sat. Oprema se gradi s vremenom.

Nemate kondiciju
Za početi trčati vam ne treba kondicija jer treninzi kreću od samih osnova, a to je minuta trčanja – nakon koje slijedi minuta hodanja. Ukupno 10-15 minuta kroz prvi tjedan treninga sasvim je dovoljno za početak trkačkih avantura. Vrlo je važno ne zalijetati se i ne kretati  jakim tempom ako niste nikada trčali – to vodi ozljedama i odustajanju. Nakon nekoliko mjeseci ova minuta trčanja i minuta hodanja činit će vam se kao daleka prošlost i metre ćete zamijeniti kilometrima. Samo budite strpljivi i krenite polako.

Vrlo je važno ne zalijetati se i ne kretati  jakim tempom ako niste nikada trčali – to vodi ozljedama i odustajanju

Zašto se priključiti grupama?
Odgovor se krije iza riječi grupna pripadnost. To je onaj osjećaj kada vam je bio loš dan na poslu i kada dođete neraspoloženi na trening. A onda vas ekipa iz grupe povuče tako da trening na kraju odradite savršeno i dan se potpuno preokrene u vrlo uspješan.
Upravo tako je i u školi trčanja gdje sam glavni trener. U našim grupama motivacije te poučnih i zanimljivih sadržaja ne nedostaje, a mnogi su unutar svoje grupe pronašli bliske prijatelje pa čak i partnere za život. 

Odluka za pozitivnom promjenom u životu
Upravo to je najvažnije za kvalitetan početak i bez toga teško da će se nešto pokrenuti. Da bi se jednom kada startate napredovalo, potreban je iskren motiv i čvrst plan koji će voditi do uspjeha. U ovu formulu uvijek ubacujem i redovitost jer ona proizvodi trkačice i trkače koji su tjelesnu aktivnost ugradili u svakodnevni život.
Neka mršavljenje ne bude glavni razlog zašto želite krenuti trčati. Umjesto toga, odaberite kao prioritet zdravlje i imunitet, bolje fizičko i psihičko zdravlje, više samopouzdanja i osjećaj sreće jer za vrijeme treninga otpušta se upravo to – sreća. Dokazano. 

______________________________________________________________________

Marko Bićanić glavni je trener škole trčanja Trčaona, kineziolog, ultramaratonac i osvajač brojnih odličja. Za Mixer.hr otkriva zašto je baš trčanje idealna rekreacija i što je sve potrebno za prvi korak u tenisicama. 

Pročitajte još...

Kako se riješiti nepotrebnih izlika i napokon početi redovito trenirati?

Bilo da je riječ o nedostatku vremena, bolovima u mišićima ili mamurluku, puno je razloga zbog kojih razmišljate o preskakanju još jednog treninga. Većina nije svjesna kako će se upravo zbog treninga kasnije osjećati još bolje

Trčanje ili bicikliranje? Ovih 30 pjesama motivirat će vas na – pokret!

Ovo su pjesme uz koje ćete dobiti želju za pokrenuti se! Ne samo to, toliko su dobre da ćete poželjeti dodati još kilometara!

Trčanje i mršavljenje: Teško je, ali i moguće uz kondiciju izgubiti i kilograme

Trčanje sagorijeva veliki broj kalorija, no isto tako nakon njega imamo velik apetit. Često oni koji krenu trčati očekuju velike rezultate i gubitak kilograma, no vaga to ne pokazuje. Gdje griješite i zašto? Donosimo savjete kako steći i dobru kondiciju i smršaviti

Asics potpisuje prvu masku za trkače – kroz koju možete piti

Na službenim stranicama brenda možete rezervirati svoj primjerak, a na tržištu bi se maske trebale naći u rujnu

Povezano

Na ovom nemojte štedjeti: najbolje joga prostirke na tržištu!

Debljina prostirke, materijal, tekstura, prianjanje, dimenzije i vaš stil vježbanja - sve su to bitni faktori koji određuju koju prostirku je najbolje kupiti. Uz to, nastojte kupiti nešto što ćete moći koristiti godinama nakon i što neće štetiti okolišu nakon prestanka uporabe

Pripremite rekvizite: Ovo su 3 joga položaja koji pomažu tijekom PMS-a

Pripremite propse, dekice, ciglice i učinite si vrijeme i prostor što ugodnijim pa tijekom PMS-a pokušajte olakšati sebi taj osjetljivi period - s modificiranim okrjepljujućim joga asanama!

Berislav Sokač (Run Croatia): Trčanje je dio moje dnevne higijene

Cilj kampanje #onostomepokrece doživljavam kao provokaciju da ljudi izađu iz dnevne rutine, da se stvarno zapitaju što ih pokreće kako bi bili zdravije i sretnije osobe, s ciljem da zaista i počnu djelovati u tom smjeru, ističe Berislav Sokač

Elastične trake za vježbanje: Što trebate znati o njima + učinkovite vježbe kod kuće

Popularne elastične trake i gume za vježbanje jedan su od najsvestranijih pomagala za vježbanje koji možete posjedovati - posebno kada je riječ o treningu izdržljivosti i snage, kao i rješavanju mišićne neravnoteže i za vitkije tijelo

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime